Syklus etter fødsel

Spiire

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Gresskarfrøene2023
Augustmagi 2025
Mulig denne hører hjemme under «svangerskap og fødsel», men ettersom vi muliges snart skal prøve på nr.3 spør jeg her :smiley-angelic002

Jeg fødte i oktober og fikk tross fullamming mensen tilbake etter 6 uker. Neste mens kom etter 4,5 uke, neste der etter 3 uker ish. Så gikk det plutselig 8 uker før neste mens, og nå er jeg på 5. uka og fortsatt ikke tegn til TR. Regner med at dette handler om hyppig amming og at det faktisk er under 6mnd siden jeg fødte, men når har deres syklus stabilisert seg? Sist satte jeg inn spiral før jeg fikk tilbake mens, og da jeg tok den ut ble jeg gravid med en gang. Hadde MA og syklustull frem til jeg ble gravid igjen.

Hvor lang tid har det eventuelt tatt før den har stabilisert seg hos dere sol har hatt en litt uregelmessig start? Begynte forresten å ta eggløsningstester, men påsken kom litt i veien, så jeg sluttet da jeg forventet eggløsning. Nå virker det jo som om jeg uansett ikke hadde eggløsning da, men kan jo ikke starte med testene igjen før neste syklus nå:hilarious:

Fødte i juni 23, fikk mensen i september, og etter det fikk jeg ingen mens igjen :laughing021Måtte starte på Provera i februar for å få blødning igjen, da kom jeg rett inn i syklus igjen. Syklusene mine er veldig lange men de er hvertfall ikke 140 dager lange :laughing001 Fått eggløsning CD22 og CD26 nå, før fødsel hadde jeg CD15/16. Jeg ammet også mye ❤️

Fødte i juni 23, fikk mensen i september, og etter det fikk jeg ingen mens igjen :laughing021Måtte starte på Provera i februar for å få blødning igjen, da kom jeg rett inn i syklus igjen. Syklusene mine er veldig lange men de er hvertfall ikke 140 dager lange :laughing001 Fått eggløsning CD22 og CD26 nå, før fødsel hadde jeg CD15/16. Jeg ammet også mye ❤️
Ikke sant! Da satser jeg på mensen snart, også skal jeg teste etter eggløsning hele syklusen neste gang :playful: har du blitt gravid enda?

Ikke sant! Da satser jeg på mensen snart, også skal jeg teste etter eggløsning hele syklusen neste gang :playful: har du blitt gravid enda?
Jaa det kan være lurt å ta masse tester når man ikke vet når man har eggløsning! :bag: Ja jeg ble gravid på første forsøk sist syklus men endte i en kjemisk… Er 8 dpo nå så har begynt å teste igjen, hadde vært veeeldig koselig med en babystrek i kveld/imorgen!❤️

Fødte desember 22, ble aldri stabil igjen, fikk mensen tilbake 3 mnd etter fødsel. Sykluslengde varierte mellom 27 og 49 dager ish. Ble gravid desember 23, sluttet å amme januar 24. Regner med at det var ammingen som tullet med syklus pga hormoner. Gikk ikke ned i vekt til tross for kaloriunderskudd heller, så tipper det hele har sammenheng med lite østrogen

Jaa det kan være lurt å ta masse tester når man ikke vet når man har eggløsning! :bag: Ja jeg ble gravid på første forsøk sist syklus men endte i en kjemisk… Er 8 dpo nå så har begynt å teste igjen, hadde vært veeeldig koselig med en babystrek i kveld/imorgen!❤️
Nei :hilarious: men vet du hva, det hjalp å skrive dette innlegget, for i dag startet jeg å blø:cool: syklus på 36 dager var ikke så verst!

Ååh kjemisk:grumpy: krysser fingre og tær for deg:Heartred

Fødte desember 22, ble aldri stabil igjen, fikk mensen tilbake 3 mnd etter fødsel. Sykluslengde varierte mellom 27 og 49 dager ish. Ble gravid desember 23, sluttet å amme januar 24. Regner med at det var ammingen som tullet med syklus pga hormoner. Gikk ikke ned i vekt til tross for kaloriunderskudd heller, så tipper det hele har sammenheng med lite østrogen
Ikke sant… godt å høre at det er flere i samme båt, takk for at du tog deg tid til å svare! Litt fascinerende hvordan alt henger sammen også.

Nei :hilarious: men vet du hva, det hjalp å skrive dette innlegget, for i dag startet jeg å blø:cool: syklus på 36 dager var ikke så verst!

Ååh kjemisk:grumpy: krysser fingre og tær for deg:Heartred
Ååh! Så bra da :laughing021 Nei det er absolutt ikke så verst så kort tid etter fødsel! Takk for det, og lykke til til deg❤️

Back
Topp