Sykler de med eller uten støttehjul?

jas

Forumet er livet
Har 4 åringene begynt å sykle uten støttehjul?
Har det gått bra?

Her er A veldig flink til å sykle uten støttehjul, og det fikset han kjempe fint med en gang..
Men han vil ikke! Han nekter å sykle, vil heller ha på støttehjulene eller bruke sparkesykkelen.
Skjønner ikke hvorfor det er slik, for han er jo ikke rett fart og spenning i det hele tatt, men virker som han er redd for å dette av sykkelen selv om han mestrer det bra...

Noen tips?

Erik sykler uten støttehjul og er kjempeflink- han og pappaen sykla tur på 4 kilometer for noen dager siden [:)]

Kunne det hjelpe å ta han med i sportsbutikk og kjøpe drikkeflaske med holder,sykkelhansker eller noe sånt? Kanskje det ble mer stas da?

Her sykler han uten støttehjul. Da storesøster skulle lære dette, skulle han også det...så han har syklet en god stund uten og er kjempe flink :)

hm, Kanskje han er mer intseressert i sparkesykkelen, eller annet? skateboard for eks.?
her sykler han uten. han er kjempe flink synes jeg, men han stopper en del for å føle seg mer trygg så tar han neste runde osv.. jeg står alltid og ser på,mens jeg sier hvor flink han er osv.. han elsker det:)

Magnus fikk jo 2 hjulssykkel til bursdagen sin, så han har jo akkurat begynt å sykle på stor sykkel. Vi tar de av når han er klar, og det blir helt sikkert ikke denne sommeren.
Har ingen tips til deg dessverre, det er vel bare å la han ha de på eller??[;)]

Fremdeles støttehjul. Kommer vel ikke til å ta de av før til neste vår. Da må hun nok ha ny sykkel.
Ingen tips heller [:D]

erik sykler uten støttehjul. han bare satte seg på sykkelen til søskenbarnet sitt en dag og syklet som bare det[:D]
han har falt ett par ganger,men tror det har noe med farta hans å gjøre[8D]
han elsker fart og spenning

støttehjul enda... litt engstlig nedover bakkene. så venter litt å ser...

Lukas og sambo var ute og syklet i stad. Lukas bruker fortsatt støttehjul... Sambo ringte meg og sa at jeg måtte se ut av vinduet. Og der kom jammen meg Lukas syklende uten støttehjula.
De hadde funnet ut at de skulle prøve uten og det hadde gått kjempefint med en gang. [:D]

Så nå sykler han uten støttehjul. Flinke store gutten min [:D][:D]

Så flinke barn dere har som allerede sykler uten støttehjul... imponert jeg [:D]

Helene bruker fortsatt støttehjul - de få gangene hun vil sykle.

Dessverre har vi grus ute i gården og hun føler seg ikke helt trygg tror jeg.
Synes det er vanskelig.

Håper hun vil sykle litt neste år, da kommer vi nok til å prøve å ta av støttehjula med en gang vi tar frem sykkelen på våren, slik at hun ikke blir vant til støtte da.

Back
Topp