Sykkelvogn.

Ell1

Blir kjent med forumet
Vi skal kjøpe sykkelvogn. Hvilken vogner anbefaler dere? Er det stor forskjell i kvalitet? Kan man feste bilstolen i sykkelvogna? Frøkena er 1,5 år. Jeg blir glad for svar!

Vi skal kjøpe sykkelvogn. Hvilken vogner anbefaler dere? Er det stor forskjell i kvalitet? Kan man feste bilstolen i sykkelvogna? Frøkena er 1,5 år. Jeg blir glad for svar!

ja det er stor forskjell både på pris og kvalitet. Genrelt får man det man betaler for. Billige sykkelvogner har som oftest dårligere demping og sittekomfort enn dyrere vogner. Hamax og thule er de to vognene som oftest kommer best ut i test. Vi har hamax outback og veldig fornøyd. Veldig god sittekomfort for ungene, god plass både til unger og bagasje, kan kjøpe til løpe KIT hvis man ønsker å bruke vogna som løpe/tur vogn (enkelt å gjøre den om). Den er litt tyngre enn thule sine sykkelvogner, men jeg bruker elsykkel så for meg spiller ikke det noen rolle. Man kan ikke feste bilstolen i sykkelvogna, men det er 5 punkt seler og derfor ikke nødvendig.

Her er to tester. NAF sin er ikke helt ny, men har ikke skjedd så stor utvikling så tror den fortsatt skal være relevant

https://www.best-i-test.nu/sykkelvogn

https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-sykkelvogner-2018/

ja det er stor forskjell både på pris og kvalitet. Genrelt får man det man betaler for. Billige sykkelvogner har som oftest dårligere demping og sittekomfort enn dyrere vogner. Hamax og thule er de to vognene som oftest kommer best ut i test. Vi har hamax outback og veldig fornøyd. Veldig god sittekomfort for ungene, god plass både til unger og bagasje, kan kjøpe til løpe KIT hvis man ønsker å bruke vogna som løpe/tur vogn (enkelt å gjøre den om). Den er litt tyngre enn thule sine sykkelvogner, men jeg bruker elsykkel så for meg spiller ikke det noen rolle. Man kan ikke feste bilstolen i sykkelvogna, men det er 5 punkt seler og derfor ikke nødvendig.

Her er to tester. NAF sin er ikke helt ny, men har ikke skjedd så stor utvikling så tror den fortsatt skal være relevant

https://www.best-i-test.nu/sykkelvogn

https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-sykkelvogner-2018/
Takk! Jeg skal lese testene, men det er alltid bra å høre hva folk liker best

Vi testet en del, men endte som hun over opp med Hamax outback sin. Sittekomfort var en av kriteriene vi satte øverst på listen, og den syns vi var overlegen i hamax vognen. I tillegg til sikkerhet i forhold til velt. Vi har per dags dato ikke brukt den uten sykkel, men den er nok litt tyngre å trille enn enkelte andre modeller. Vi er veldig fornøyde.
Har sett at Hushovd har kommet med en ny type og, som blir veldig liten når den slås sammen. Den hadde vi nok testet og hvis vi skulle kjøpt på nytt, men aner ikke hvordan den gjør det i tester.

Vi kjøpte thule cheetah X2. Det var tilbud på den på xxl i fjor og vi betalte vel bare litt over 3000, plass til 2 barn. (svart og grønn vogn)

Jeg elsker produktene til thule, og hadde ikke penger vært et problem ville vi absolutt valgt en nyere modell fra thule, feks sport 1 eller sport 2 sykkelvogna. Den er en mer komplett sykkelvogn med håndbrems og godt justerbart håndtak til trilling og jogging (her er feks hamax noe dårligere) den har også grei hvilestilling for en kort dupp.

Om man sammenligner de to som kommer best ut i flere tester, hamax outback og thule sport, er vognas letthet og størrelse en stor forskjell. Thule er mindre sammenlagt og i bredden med tanke på å trille gjennom dører, mens hamax har bedre benplass og nok hakket mer lagringsplass. Det er mulig hvilestilling er bedre, men det er bare thule hvor du kan sykle med vogna i hvilestilling, med de fleste andre må den stå i ro når ryggen legges ned - men sånt kan man jo prøve å time med en liten pause.

Men altså, den vi har får strykkarakter over alt for liten lagringsplass mens vi ofte får med oss alt vi ønsker på tur :p
Så man måå ikke ha det dyreste og nyeste.
Men som sagt hadde vi hatt mer penger i dette budsjettet ville vi gått for en vogn hvor ryggen kan legges litt ned.

Vi har nordic cab, den røde. Har ikke erfaring med noe annet, men tror den fungerer greit. Vi sykla tur-retur barnehage primært, lite ellers. Har brukt den noe som trillevogn med to barn inni (ca 33 kg barn totalt), det fungerer også greit.

Vi gikk for Thule sport med plass til to barn. Bedre benplass, demping, stabilitet, mulighet til å legge ned setet og god lagringsplass. Vi bruker den mye både til sykling og i det daglige. Lettere å trille den med to barn enn den vanlige barnevognen med et barn.

Vognen er god å sykle med både på asfalt og humpete grusveier. Ungene sitter godt festet så bilstol har vi aldri vurdert. Er storfornøyd med kjøpet.

Back
Topp