Sykkelvogn eller sykkelsete

Sykkelvogn [emoji4] vi er veldig fornøyd med vår! Lett å sykle med, og fin å bruke som trille [emoji4]

Takk :)
Jeg driver og snuser på en helt enkel singelvogn for kun et barn, men som har god nok lagringsplass :) tror nok jeg havner på det mens jeg nå skal teste! :)

Tja, mange betaler jo mer for barnevogn (inkludert meg). Og om den skal brukes til 1 mils sykling hver dag er det jo mer enn mange bruker barnevogna :) men sånt er jo hva en selv har lyst å prioritere. Vi reiste ikke på noen ferie i fjor sommer (eller sommeren før for den saks skyld). Å bruke 7000 på en elsykkel var en bedre investering for meg enn tilsvarende på en sydentur :D

Men om du er sporty nok til å sykle med vanlig sykkel og ikke har behov for elsykkel ellers heller så trenger du selvsagt ikke kjøpe en

Greia er jo at jeg ønsker å komme tilbake til den gode formen jeg hadde før graviditet, og det koster nok blod, smerte og tårer :)
Og du, jeg tror vi har veldig ulik personlig økonomi! Jeg har virkelig ikke 7000,- å bruke på sykkel, selv om det sikkert er noe du har :)

Greia er jo at jeg ønsker å komme tilbake til den gode formen jeg hadde før graviditet, og det koster nok blod, smerte og tårer :)
Og du, jeg tror vi har veldig ulik personlig økonomi! Jeg har virkelig ikke 7000,- å bruke på sykkel, selv om det sikkert er noe du har :)
Jeg hadde derimot da ikke 7000kr å bruke på Sydentur. Har ikke vært på utenlandsferie siden 2013. Hadde heller ikke råd til å kjøpe bil før i år (og da kjøpte vi en 2013-modell Nissan Leaf, ikke verdens dyreste bil akkurat). Så jeg har ikke spesielt god økonomi, altså. Men det var en prioritering for meg. Alle prioriterer forskjellig :D

Helt innafor å ikke ville bruke 7000kr på sykkel. Men de av oss som gjør det er ikke nødvendigvis rikinger ;) :)

Jeg hadde derimot da ikke 7000kr å bruke på Sydentur. Har ikke vært på utenlandsferie siden 2013. Hadde heller ikke råd til å kjøpe bil før i år (og da kjøpte vi en 2013-modell Nissan Leaf, ikke verdens dyreste bil akkurat). Så jeg har ikke spesielt god økonomi, altså. Men det var en prioritering for meg. Alle prioriterer forskjellig :D

Helt innafor å ikke ville bruke 7000kr på sykkel. Men de av oss som gjør det er ikke nødvendigvis rikinger ;) :)

Så har du de av oss som hverken har råd til nyere bil, sydenturer, nytt utstyr til barna osv. Som tråler finn.no etter flaks :) så trå varsomt, du snakker om prioriteringer jeg i utgangspunktet heller ikke kan gjøre fordi det ikke er alternativer for meg :)

Så har du de av oss som hverken har råd til nyere bil, sydenturer, nytt utstyr til barna osv. Som tråler finn.no etter flaks :) så trå varsomt, du snakker om prioriteringer jeg i utgangspunktet heller ikke kan gjøre fordi det ikke er alternativer for meg :)
Jeg tråler også Finn.no etter det meste altså. Og hadde som sagt ikke bil i det hele tatt før i år (jeg er 33 år). Ikke har jeg lappen enda for har ikke hatt råd til å ta den. Så planen en å øvelseskjøre mest mulig med mannen min.

Vet at det finnes folk som har dårligere råd og var absolutt ikke meningen å insinuere at alle har råd til å kjøpe sykkel til 7000kr. Jeg brukte skattepengene og feriepenger til å kjøpe sykkelen. Vi var hjemme hele sommerferien og når vi bor et sted man ikke kommer noe sted uten bil åpnet det seg en ny verden med elsykkel for jeg kom meg lenger. Hadde jo kostet mye mer å ha en bruktbil til 5000kr i bare avgifter og bensin enn å ha den sykkelen.

Så du kan jo si at å prioritere en kjempegammel bil heller ikke var en mulighet for meg (siden du sier du kjører om det regner regner jeg med at du har en eller annen bil).

Grunnen til at vi kjøpt elbil er fordi den er så godt som gratis i drift. Vi hadde ikke tatt oss råd til å ha bensinbil. Fordi vi er avhengig av tog til jobb og det går med mye penger til månedskort.

Altså, poenget mitt er at alle prioritere forskjeller. En som bruker 7000kr på sykkel trenger ikke være rikere enn en som ikke vil prioritiete det. Det kan godt tenkes jeg har bedre råd enn deg, jeg vet jo ikke det. Men jeg tilhører absolutt ikke toppen. Er ikke som om jeg hadde 7000 liggende og bare «jeg kaster det bort på en elsykkel». Ønsket meg det i mange år og brukte det ekstra jeg fikk av ferie- og skattepenger til å kjøpe den.

Er litt det som er poenget mitt da. Og jeg forstår godt om man heller vil bruke 7000 kroner på noe annet enn elsykkel! :)

Back
Topp