Sykkelsete eller sykkelvogn?

Hva foretrekker du?

  • Sykkelsete

    Votes: 1 10,0%
  • Sykkelvogn

    Votes: 9 90,0%

  • Antall som har svart
    10

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Funderer på hva som er best av sykkelsete og sykkelvogn.

Sykkelsete kan kanskje være mer utrygt? Faller sykkelen, faller sykkelsetet også. Så sånn sett er det sikrere med sykkelvognen.

Men med et sykkelsete tar det ikke mye ekstra plass. En vogn må oppbevares et sted, og jeg kunne tenkt meg dobbelvogn. Den får jeg jo ikke inn døren, men må slås sammen for hver gang.

Velger jeg sykkelsete, kan jeg bare frakte ett barn om gangen.

En annen ting er prisen, sykkelvogner koster jo fort noen tusenlapper, mens et sete er ganske rimelig.

Noen tanker og erfaringer?:)
 
Vi har dobbel sykkelvogn, og elsker den! Nå har vi bare et barn enda, så får plass til varer fra butikken samtidig. Har også hatt mange korte, fine sykkelturer der vi pakker med lunsj i vogna. Barnet har likt vognen godt
 
Bruker begge deler hvert til sitt bruk... kjøpt begge deler brukt og ikke kjempe dyrt da... begge deler har hurtig klips slik det er lett å fjerne
 
Jeg syns det blir tungt å sykle med sykkelvogn, men man får jo plass til mer bagasje. Så tenker det spørs hva den skal brukes til. Vi bruker mest sykkelsete. Funker med en liten sekk på ryggen
 
Vi har kjøpt dobbel sykkelvogn men ikke begynt å bruke den ennå pga alder. Jeg er ikke komfortabel med sykkelsete selv, men tenker at pappaen kan bruke det om han ønsker :)
 
Hadde begge deler , men med to tette, ble sykkelvogn bedre . Syklet ikke på vei, kun på fortau og gangsti :)

Bikkjene fikk plass også om de ble slitene om vi var på langtur. God plass til å handle masse i butikken. .
 
Vi bor på toppen av en stupbratt bakke, og har sykkelvogn. Jeg ønsker meg sykkelsete isteden for sykkelvogna er så tung opp bakkene at den ikke blir brukt. Vi har også bare ett barn, og derfor ikke behov for plass til mer enn én i setet.
 
Har to tette barn og dobbel sykkelvogn. Da får jeg fraktet begge to samtidig + at det virker mye sikrere hvile jeg skulle velte.

Vi fikk tak i en som var nesten ubrukt på Finn (selger hadde store tanker om å bruke den, men ble med tankene :p)
 
Elsykkel og sykkelvogn [emoji1303]
Hvordan fungerer det i oppoverbakker?
Vurdere det samme nemlig men usikker om det er verdt det pga lang oppoverbakke mot bhg.
 
Hvordan fungerer det i oppoverbakker?
Vurdere det samme nemlig men usikker om det er verdt det pga lang oppoverbakke mot bhg.

Her har vi el sykkel og sykkelvogn. Bor på toppen av en lang og bratt bakke. Fungerer veldig bra med el sykkel, men man bør velge en med litt kraftig motor og god batterikapasitet (bakker sluker strøm)
 
Back
Topp