Sykkelhjelm til 1-åring!

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Det finnes det, sant!?

Hvor bør jeg kjøpe dette? Noen som har tips om hvilke som er bra?
Fant noen tester av sykkehjelmer for barn, men så ut som de var for større barn.

Har planer om å ha guttungen i sete på sykkelen, noe jeg igrunn ikke føler meg helt trygg med sånn enda hvertfall, så da må vi ha en god hjelm:)

Sportsbutikk! Vi kjøpte sånn som kan strammes rundt hodet.

Lizz83 skrev:
Sportsbutikk! Vi kjøpte sånn som kan strammes rundt hodet.

Googla litt, og så de hadde flere på xxl.no, men nå fungerer jo selvsagt ikke nettsiden deres:(

Så det er god kvalitet på de som selges på sportsbutikk da, sånn jevnt over?

Vi slet med å finne en som var liten nok i hodet til mini, kjøpte i sommer da hun var ett år, og vi fant en på Birk, sykkelbutikken.

Jeg vet ikke helt på kvaliteten, men jeg ser at veldig mange barn har samme typen sykkelhjelm :-) Regner med at kvaliteten er bra. Jeg har ikke merket noe enda på den i alle fall.

Lizz83 skrev:
Jeg vet ikke helt på kvaliteten, men jeg ser at veldig mange barn har samme typen sykkelhjelm :-) Regner med at kvaliteten er bra. Jeg har ikke merket noe enda på den i alle fall.

De er helt sikkert mer enn bra nok:) Men har ingen erfaring med sykkelhjelmer for så små, så måtte bare høre:)

vi kjøpte første hjelmen på sportsbutikk
det som er viktigste er at en får stilt hjelmen slik at den siter som den skal på hode

Vi kjøpte en kjempe god en på MXSport til eldste, lillesøster har tatt den i bruk nå, og den sitter godt på. :)

Likevel er det litt problem i sykkelvognen, da hjelmen blir presset litt fremover. Men på skkelsete er det ikke noe problem.

det er ikke så stor forskjell på hodeomkrets på en 1-åring og en 2-3åring. her bruker 4åringen samme hjelm som vi kjøpte da han var 1.

Back
Topp