Sykkeldag i barnehagen

smash

Forumet er livet
VIP
Har noen av barnehagene til barna deres hatt det?
I morgen er det sykkeldag i bhg til jenta mi (for 5 åringene)
Jeg fikk vite det på mandag, og kjøpte en ordentlig sykkel til jenta mi i dag.
Fra før av har ho bare syklapå trehjulssykkel, da ho ikke har villet hatt en annen sykkel.

Vi har øvet og øvet på å sykle, bremse osv. Ho er kjempeflink, men knoter litt med bremsinga...
Blir litt stressa da jeg... :/

Så det jeg lurer på.... Sykkeldag, er de bare inni bhg da? Eller sykler de en tur langs veien??

Vi har sykkeldag for 5 åringer som kan sykle ( må beherske bremse, svinge osv) to ganger i uken på våren. Da er vi inne i barnhagens område. Noen ganger tar vi dem med til en grusbne 50 m bort i gata. Da eier de syklende. Slik er det der jeg jobber. Vil ikke tro at de skal på sykkeltur?

innil skrev:
Vi har sykkeldag for 5 åringer som kan sykle ( må beherske bremse, svinge osv) to ganger i uken på våren. Da er vi inne i barnhagens område. Noen ganger tar vi dem med til en grusbne 50 m bort i gata. Da eier de syklende. Slik er det der jeg jobber. Vil ikke tro at de skal på sykkeltur?

Skjønner ikke helt hvordan de skal gjøre det...
Det er ikke så stor plass å sykle på på uteplassen, og på parkeringsplassen er det endel biler, og ikke store plassen å sykle på...
Vi burde vel fått en lapp eller noe om dette, men det fikk vi ikke... Merkelig...

Ser stavelontrollen har slått seg på :) mente at vi tar dem med til en grusbane og de leier syklene :p

Ikke sykkeldager, men de har vært på 3 sykkelturer. Da sykler de i skogen (det er fin grusvei der). Jenta mi som nettopp har fylt 4 kom hjem etter den andre sykkelturen og fortalte at hun hadde lært seg å sykle uten støttehjul, og det hadde hun jaggu og. :)

Der jeg jobber pleier vi å ha en sykkeldag på våren. Da får de sykle litt enten på området, eller på parkeringsplassen. (3 om gangen). De sykler en løype med fruktpitstop og så vasker de sykkelen sin. Om de har støttehjul, ingenting eller trehjulsykkel har ingen betydning. Om de ikke har sykkel/evnt glemt får de låne en i bhg. Som regel veldig stas med disse dagene:)

detnyenicket skrev:
Der jeg jobber pleier vi å ha en sykkeldag på våren. Da får de sykle litt enten på området, eller på parkeringsplassen. (3 om gangen). De sykler en løype med fruktpitstop og så vasker de sykkelen sin. Om de har støttehjul, ingenting eller trehjulsykkel har ingen betydning. Om de ikke har sykkel/evnt glemt får de låne en i bhg. Som regel veldig stas med disse dagene:)

De skulle visst sykle på parkeringsplassen utenfor bhg. Ikke veldig store plassen, men sikkert stort nok:)
Jenta mi er såååå stolt i dag! Siden ho fikk knallrosa sykkel og rosa hjelm i går:)

Med mindre de har en bilfri, ufarlig vei de kan sykle på, så er jeg ganske sikker på de ikke skal på tur. Har ikke sykkeldag i barnehagen her, de kan ha med seg sykkel hver fredag om de vil det og da sykler de inne på barnehagens område.

der jeg jobbet før syklet vi bortover gangvei i skogen.

Back
Topp