Sykkel til snart 3-åring?

Gaupa84

Glad i forumet
VIP
Lurer på hvilken sykkel vi skal kjøpe til datteren vår på snart 3. Hun har en slik trehjulssykkel i hardplast, men den er alt for tung å tråkke på. Ser at det reklameres med tohjulinger(med støttehjul da) som liksom skal passe fra 2-4 år står det.
Lurer på hvilken sykkel deres 3-åring har /hadde og behersker? Trehjuling eller en slik som beskrevet? Eller noe helt annet?

Guttungen her hadde trehjulsykkel til han var 5 år.
Jeg synes et barn på 3 år er for liten for en tohjulsykkel. Jeg synes til og med guttungen vår nå var for liten, for jeg er motstander av støttehjul, ser ikke helt poenget med det. Men måtte svelge en kamel der siden både pappaen og tante og onkel ville kjøpe sykkel.

Så jeg anbefaler klart trehjulsykkel til en 3 åring.

Men det er nå min mening.

Jeg hadde kjøpt løpesykkel, eller vanlig tohjulsykkel og tatt av både pedaler og støttehjul.

Vi kjøpte 2 hjuls sånn fra 2-4 år i fjor rett før frøkna ble 3. Men den har ikke blitt brukt. Den var for stor følte vi å hun foretrakk 3 hjulsykkelen fra dbs!

Ikke vits å kjøpe ny trehjulssykkel når hun er tre år. En sommer med støttehjul og uten neste sommer ;)

Anbefaler først løpesykkel/balanse sykkel.

Min hadde det fra han var 2, og sommeren etter, før 3 årsdagen syklet han på vanlig sykkel. Vi satte aldri på støttehjulene vi.

Hvis du skal kjøpe vanlig sykkel, så kjøp for 2-4 år ja.

Gutten her på 3.5 har nettopp fått seg 4-6, den er litt høy så vi må holde han til han har kommet seg oppå, deretter sykler han helt alene.

Hmm, har googlet litt på løpesykkel nå, og ser at det kan være et godt alternativ.

Får man kjøpt løpesykkel/balansesykkel i sportsbutikker, eller finnes de andre plasser?

Hadde enten gått for 2 hjul sykkel eller balanse sykkel:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Back
Topp