Sykkel til seksåring

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hva slags sykkel har din seksåring? Størrelse/høyde på barn/sykkel, type sykkel og med eller uten gir?

Hun har hatt en 16tommer som vi fikk, den er ekstremt sliten og klar for å skrotes. Prøvde en 20tommer og hun når såvidt ned i bakken med tærne. ( hun er 121cm nå) Litt usikker om vi skal bare kjøpe ny 16tommer, syns det virker tryggere hvertfall i år, eller om vi skal gå rett på 20 tommer. Syns egentlig hun er for liten til gir, men samtidig så trenger de jo ikke brukes første sesongen.

Hun brukte 16" ifjor, så vi har kjøpt 20. Fikk tak i en fin brukt med 6 gir. Hun er 116 cm, blir 6 i mai. Hun klarte å sykle på den ifjor, selv om det var litt kronglete. Men da regner jeg med det går helt fint i år. Ang gir så er jeg usikker på om hun skjønner det, men det er jo bare å øve..

Hun brukte 16" ifjor, så vi har kjøpt 20. Fikk tak i en fin brukt med 6 gir. Hun er 116 cm, blir 6 i mai. Hun klarte å sykle på den ifjor, selv om det var litt kronglete. Men da regner jeg med det går helt fint i år. Ang gir så er jeg usikker på om hun skjønner det, men det er jo bare å øve..
Her har hun faktisk brukt 16 siden hun var fire. Brukte en 12 til å lære seg på våren og fikk 16 på sensommeren. Det er kanskje dumt å kjøpe samme størrelse nå, men føler hun har mer kontroll på den, særlig når hun sykler alene/med venner i feltet her.

Vi kjøpte 20 til vår gutt på 5,5 år. Han rekker akkurat ned og sykler veldig bra på den. Tenker at den er helt passe om ikke så altfor lenge. Han er vel ca 110 cm tenker jeg :)

Vår 6,5 åring på 116 cm har 20 tommer. Den er veldig stor til henne syns jeg, og hun syns det blir litt skummelt. Syns definitivt at 16 hadde passet bedre. Men skulle jeg kjøpt nå så ville jeg nok kjøpt 20.
Mellomste er straks 5 år og til henne skal vi kjøpe 16 tommer. Hun er 104 cm så den er litt stor til henne, men det vil nok gå seg til

Jeg gjorde som du tenker å gjøre, kjøpe ny i samme str.... Men kan love deg den frøkena mi ho spratt i været over sommeren, og etter en mnd var sykkelen liten, og jeg burde kjøpt den som er hakket over.... Heldigvis hadde jeg handla på g sport der du kan levere inn etter 30 dager, og snuppa hadde behandla sin nye sykkel som gull og diamanter så vi fikk bytta mot mellomlegg :) Så ville vært på dn sikre sia, de lærer seg at de må passe litt ekstra på:)

Jenta mi blir straks 6 år, og er rundt 126 cm høy. Hun har en 16 " nå, og den er alt for liten. Kommer til å kjøpe 20" til bursdagen!

Back
Topp