Sykkel med gir

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Skal kjøpe ny sykkel til 7åringen. Blir 24". Første gang med gir. Og han er ikke vant til håndbrems. Navgir brukes vel ikke lenger? Noen sykler å anbefale? Sett noe tilbud på bra sykler? Har hørt negativt om type Biltema ol

Så nå at du har gutt:p Men ville tenkt den sjangeren. Og kjøpt sykkel på en sportsbutikk. XXL hadde godt utvalg.

Tenker de samme som over her; sykkel med lav vekt.
De to første slyklene til guttungen var DBS. Den han har nå er Merida. Har vært fornøyd med begge deler :)

Sykkel med lav vekt som diamant ultra f.eks.
Hvor høy er gutten din?
Han er 120.

Jeg mener å huske vi ble anbefalt å velge en som veide litt sist for det var enklere...men det gjelder kanskje når de lærer å sykle?

Han er 120.

Jeg mener å huske vi ble anbefalt å velge en som veide litt sist for det var enklere...men det gjelder kanskje når de lærer å sykle?
Da er 24" for stort.. Det er anbefalt fra 128 cm.

Lette sykler er anbefalt uansett, om du leser artikler fra de som kan det :) Vært mye mer fokus på det siste årene.

Tusen takk for link:)
Disse tipsene gjelder ikke bare den første sykkelen? Mtp å nå nedi når de sitter på setet og sånn?
Nei det gjelder alle sykler .:)
Det skal finnes en størrelsestabell en plass, men husker ikke hvilken nettbutikk som har den akkurat nå

Da er 24" for stort.. Det er anbefalt fra 128 cm.

Lette sykler er anbefalt uansett, om du leser artikler fra de som kan det :) Vært mye mer fokus på det siste årene.
Ser det bare står alder alle steder. Han blir 8 i år og gjennomsnittelig ift alder ifølge hs. 20" er fra 4-6 eller 5-7 står det. Vi får bare prøve.

Jeg ville også valgt 20" til en såpass lav gutt, Mrs Lutz! 24" vil bli stort for ham og det er uansett uvant med giring i starten samt mangel på bremse på pedaler som han er vant med. Gutten min er 140 cm lang og har faktisk akkurat begynt med 24" nå. Den passer fint, men det er fremdeles mye høydejustering igjen på setet. Dermed tenker jeg at din gutt, som er nesten 20 cm lavere enn min, vil slite med såpass stor sykkel. Bedre å begynne med én størrelse mindre tror jeg. Har veldig god erfaring med DBS og Merida til min gutt. Han fikk en modell fra DBS nå sist som er ultralett og det er av stor betydning. Vekt på sykkelen har mye å si (de er tross alt ikke voksne og har som oftest ikke all verden av kroppsvekt å legge på når sykkelen skal trilles og sykles oppover lange bakker) og det er gjerne den viktigste faktoren som skiller billige fra litt dyrere sykler (i tillegg til at alt av mekanikk ofte er bedre på den dyrere, selvsagt). XXL har ofte mange ulike modeller å velge blant og har etter min erfaring veldig god service :).

Ja min på 130 er akkurat stor nok til sin ultra.
Han merker forresten stor forskjell på den ultraen og den han hadde før selv om det bare skiller 1,2 kg .

gmax har endel tilbud om dagen,

Vår 6-åring er ganske lang, og fikk en 20 " i høst (da han flyte 6 år).
Det er så vidt han rekker ned, men det går supert.
Han syklet av gårde på den før jeg rakk å hjelpe han, og glemte seg bare èn gang med tanke på at han ikke kan bremse ved å trå bakover på pedalene :p
Han har en Nakamura-sykkel som er ganske lett, tror jeg.

Back
Topp