Sykepleierstudent...

Le10

Glad i forumet
Marsmellows-15
Er i min første sykehuspraksis nå, og skal skrive Dagsmål og daglige refleksjoner. Og syntes dette er super vanskelig da vi ikke aner hva kravet er, og får lite tilbakemelding på det.
Har dere noe forslag til gode Dagsmål og refleksjoner?
Og hva har praksis sted krevd av dere?

Er i min første sykehuspraksis nå, og skal skrive Dagsmål og daglige refleksjoner. Og syntes dette er super vanskelig da vi ikke aner hva kravet er, og får lite tilbakemelding på det.
Har dere noe forslag til gode Dagsmål og refleksjoner?
Og hva har praksis sted krevd av dere?
Har dere ikke fått noe hefte e.l. med "plan for praksis" ? Med små mål/ting dere skal gjennom osv som du kan ta utgangspunkt i?

Dagsmål avhenger jo utrolig av hva slags avdeling(er) du skal på tenker jeg. Og i hvilken rekkefølge. Hadde heeeelt ulike mål fra den ene avdelingen til den andre da jeg studerte. Er sykepleier, og ikke så mange år siden jeg ble utdannet. :)

Jeg er vernepleier da, men vi har alltid "øvd" oss på å lage mål før vi går ut i praksis. Og som nevnt over kommer det jo litt an på hvor du er i praksis, og hva som er mulighet å lære seg. Kan du ikke få litt hjelp av veileder eller kontaktlærer? Ta utgangspunkt i hovedmålene for praksisen for eksempel?

Har dere ikke fått noe hefte e.l. med "plan for praksis" ? Med små mål/ting dere skal gjennom osv som du kan ta utgangspunkt i?

Dagsmål avhenger jo utrolig av hva slags avdeling(er) du skal på tenker jeg. Og i hvilken rekkefølge. Hadde heeeelt ulike mål fra den ene avdelingen til den andre da jeg studerte. Er sykepleier, og ikke så mange år siden jeg ble utdannet. :)
Jo, men di måla er lissom så diffuse :/

Jeg er vernepleier da, men vi har alltid "øvd" oss på å lage mål før vi går ut i praksis. Og som nevnt over kommer det jo litt an på hvor du er i praksis, og hva som er mulighet å lære seg. Kan du ikke få litt hjelp av veileder eller kontaktlærer? Ta utgangspunkt i hovedmålene for praksisen for eksempel?
Vi føler nok at alt ansvaret henger på oss der, men vi er en fin gruppe som har kommet sammen, så vi studentene hjelper hverandre

• Liker
Reactions: BMC
Er på hjerte og lunge. Så er jo mye spennende. Når har di fleste Dagsmål vært diagnose relaterte, feks hjertesvikt og væskeinntak

Jeg er nettopp ferdig med praksis på lunge. Er sykepleierstudent. Mine dagsmål kunne bestå av å gjøre en bestemt prosedyre. Følge opp en pasient med alle dagens gjøremål, gjennomgå news skjema, sette meg inn i bestemte medisiner. Ta blodprøver, legge venefloner. Kom helt Ann på hva som skjedde den dagen.

Vi hadde også mål for uken og perioden. For eks var det dødsfall, var jeg med på stell og kjøring til likhuset. Hjerte/lungeredning hvis det skjedde osv.

Back
Topp