Sykepleiere!

Tøsa!

Gift med forumet
Hvor jobber dere?
Hvis sykehus, hvilken avdeling?

Jeg har inntrykk av at de ikke søker etter sykepleiere på sykehuset jeg vil jobbe, men at de fleste begynner å jobbe der etter praksis osv.
Hvordan går man da fram? Er det bare å ta kontakt og si at man ønsker å jobbe der?
Jeg utdanner meg ikke i samme by som jeg skal bo når jeg er ferdig.

Jeg er i praksis på sengeposten på hjerteavdelingen her i byen, jobber der også litt på helg og har fått stilling der i sommer. Er også litt på hjerteovervåkningen.

Det er bare å sende en åpen søknad til det sykehuset du søker jobb på og der nevne hvilke avdelinger du kan tenke deg å jobbe på... Du kan selvsagt også kontakte avdelingene direkte om du vil det og snakke med avdelingssykepleier.. Men ved en åpen søknad dekker du alle muligheter og vil bli kontaktet når det dukker opp noe.. Det er nok vanskelig å finne full fast jobb med en gang ja, men et vikariat på deltid burde du kunne få..Så er det bare å stå på og jobbe ekstravakter for å fylle opp resten.. Når du har en fot innenfor systemet blir det lettere å ettehvert få en større og fast stilling...

Selv har jeg jobbet i 12 år som sykepleier, mesteparten av tiden på sykehus (lungepost og akuttmottak), men nå er jeg lei og på vei ut av yrket og skal jobbe med noe helt annet...

Lykke til!

Har ingen forventninger om fast og full, bare jeg får en fot innafor som du sier, så er jeg fornøyd.

Jeg skal jobbe på sykehjem nå da, men har jobbet på sykehus.

Fikk tilbud om fast jobb på an avdeling jeg var på i praksis, men takket nei (dumt, jeg vet). Den stillingen hadde de da ikke lyst ut først.

Har jobbet på barneavdeling, og der fikk jeg tilbud om jobb som sykepleier etter at jeg hadde vært der som assistent to somre mens jeg gikk på sykepleien. Assistentjobben fikk jeg etter å ha sendt en åpen søknad til sykehuset før sommerferien:) Jobbet som sykepleier der sommeren som nyutdannet og fikk videre tilbud, men takket nei da jeg kunne få 100 % et annet sted.

Så det er langt i fra alt de lyser ut hvertfall:) Blir mye internt, så det lureste er, som du sier, å få en fot innenfor:)

Lykke til!

LillianneLie skrev:

Fikk tilbud om fast jobb på an avdeling jeg var på i praksis, men takket nei (dumt, jeg vet). Den stillingen hadde de da ikke lyst ut først.

Har jobbet på barneavdeling, og der fikk jeg tilbud om jobb som sykepleier etter at jeg hadde vært der som assistent to somre mens jeg gikk på sykepleien. Assistentjobben fikk jeg etter å ha sendt en åpen søknad til sykehuset før sommerferien:) Jobbet som sykepleier der sommeren som nyutdannet og fikk videre tilbud, men takket nei da jeg kunne få 100 % et annet sted.

Så det er langt i fra alt de lyser ut hvertfall:) Blir mye internt, så det lureste er, som du sier, å få en fot innenfor:)

Lykke til!

Avdelingslederen har pratet en del med meg, tipset meg om hva jeg bør lære meg ift hjerte, så kan jo hende han har lyst til at jeg skal fortsette der.
Eller kan hende han bare er veldig ivrig på å legge seg oppi min utvikling som sykepleierstudent:P
Uansett, hvis det er tilfelle, så er det vanskelig å si nei for så å flytte hjem til en litt minde usikker framtid.
Men er det sånn at det er enklere å få jobb/vikariat/ekstravakter på en avdeling tilsvarende den jeg har vært på i praksis i 18 uker + skal jobbe ekstra der til jeg er ferdig utdannet?

Tøsefaen skrev:

LillianneLie skrev:

Lykke til!

Avdelingslederen har pratet en del med meg, tipset meg om hva jeg bør lære meg ift hjerte, så kan jo hende han har lyst til at jeg skal fortsette der.
Eller kan hende han bare er veldig ivrig på å legge seg oppi min utvikling som sykepleierstudent:P
Uansett, hvis det er tilfelle, så er det vanskelig å si nei for så å flytte hjem til en litt minde usikker framtid.
Men er det sånn at det er enklere å få jobb/vikariat/ekstravakter på en avdeling tilsvarende den jeg har vært på i praksis i 18 uker + skal jobbe ekstra der til jeg er ferdig utdannet?

Ja, selvsagt! All relevant erfaring er jo kjempepositivt, så du får nok et fortrinn der! 

Når er du ferdig utdannet? I sommer nå? For i såfall er det jo bare til å sette i gang søkinga på det sykehuset du kunne tenkt deg å jobbe på, nå med en gang. Jeg ville tatt en telefon og hørt med avdelingsleder.
Det eneste som kanskje er litt negativt med at du skal jobbe på det sykehuset du er i praksis på i sommer, og ikke der du skal bo etterpå, er at man må ofte bruke sommerferien til å få den foten innenfor. Alle sykehus trenger ferievikarer, og da får man veldig ofte jobb videre også.

Så om du er ferdig i sommer, ville jeg absolutt forhørt meg om det var mulig å få sommerjobb på sykehuset du vil jobbe videre på. De som allerede er innenfor blir som regel alltid prioriterte videre mtp jobb, så det er vanskeligere å komme ny utenfra etter sommeren:)

Kommer an på om det er et stort sykehus du skalsøke på. Om det er et lite et ville jeg gått rundt å snakket med avdelingslederne på flere avdelinger. Er det et større sykehus kan du ringe/dra til avdelingsleder på hjerte-sengepost å høre.. Som nyutdannet får man sjelden velge og vrake jobber, iallefall på sykehus.

hjemmesykepleien...

det lyses ut stillinger av og til, særlig i forbindelse med søking etter sommervikarer.. ofte er det mulighet for forlengelse.. mange starter med små stillinger og så får de mer etterhvert..
det var også mange i mitt kull som fikk jobb der de var i praksis...

LillianneLie skrev:

Tøsefaen skrev:

LillianneLie skrev:

Lykke til!

Ja, selvsagt! All relevant erfaring er jo kjempepositivt, så du får nok et fortrinn der! 

Når er du ferdig utdannet? I sommer nå? For i såfall er det jo bare til å sette i gang søkinga på det sykehuset du kunne tenkt deg å jobbe på, nå med en gang. Jeg ville tatt en telefon og hørt med avdelingsleder.
Det eneste som kanskje er litt negativt med at du skal jobbe på det sykehuset du er i praksis på i sommer, og ikke der du skal bo etterpå, er at man må ofte bruke sommerferien til å få den foten innenfor. Alle sykehus trenger ferievikarer, og da får man veldig ofte jobb videre også.

Så om du er ferdig i sommer, ville jeg absolutt forhørt meg om det var mulig å få sommerjobb på sykehuset du vil jobbe videre på. De som allerede er innenfor blir som regel alltid prioriterte videre mtp jobb, så det er vanskeligere å komme ny utenfra etter sommeren:)

Nei er ikke ferdig ennå, et år igjen, og har planer om å søke sommerjobb på det andre sykehuset neste sommer når jeg er ferdig.

Jeg har vært sykepleier i fem år, og jobber som saksbehandler på forvaltningskontor.

Jobbet hele studietiden, og fikk helgejobb (++) der jeg var i praksis. De trenger som regel alltid folk. Hvis du gjør det bra i praksis er det sikkert stor sjanse for at du får jobb der om du vil.

Back
Topp