sykepleiere/studenter

4xS

Forumet er livet
VIP
når jeg skal gjøre rede for sykepleierens undervisningsansvar, hva bør jeg skrive om da?
jeg har tatt med det som står i rammeplan for sykepleierutdanning, er det noe mer jeg bør få med?

(I rammeplan for sykepleierutdanning står det: ”Sykepleiere har ansvar for å informere, undervise og veilede pasienter og pårørende. Undervisningsansvaret omfatter også medarbeidere og studenter.”
”Studentene skal etter endt utdanning ha handlingskompetanse til å: informere, undervise og veilede pasienter og pårørende om problemer og behov som oppstår ved sykdom, lidelse og død
drive helseopplysning og forebyggende arbeid undervise og veilede medarbeidere og studenter
Studentene skal etter endt utdanning ha handlingsberedskap til å: ta del i arbeidsstedets særegne og spesialiserte undervisnings- og veiledningsoppgaver ” (regjeringen.no))

oppover..

noen er vel litt smarte her vel? [:)]

opp igjen [:)]

ORIGINAL: 3xS

opp igjen [:)]

Det står jo veldig greit hva som er sykepleierens ansvar i fht undervisning der da.. [:)]

ORIGINAL: Almyrida81

Det står jo veldig greit hva som er sykepleierens ansvar i fht undervisning der da.. [:)]

men jeg skal jo rede gjøre for, da må jeg nok skrive litt mer [8D]

Haha.. Joda.. Da må du kanskje ha litt eksempler og sånn da eller?
I pasientrettighetsloven står det jo at pasientene har KRAV på å få grundig informasjon og undervisning så de kan sette seg inn i egen helsetilstand..

Haha.. Joda.. Da må du kanskje ha litt eksempler og sånn da eller?
I pasientrettighetsloven står det jo at pasientene har KRAV på å få grundig informasjon og undervisning så de kan sette seg inn i egen helsetilstand..

takk [:D]

Kanskje noe om det organisatoriske? Hvordan sykepleiere bør organisere virksomheten for å utnytte de ressurser som er der...? ( Opplæring av hjelpepleiere, interundervisining e.t.c) Eller noe sånt [8D]

Back
Topp