Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Løsa skrev:
Har jeg aldri hørt om. Hvorfor skulle man ikke det?*lykkeligst* skrev:
Fordi man kan risikere å bli smittet og aldri få sette sin fot på et sykehus/sykehjem mer.
Ergo så er det vanskelig å fullføre praksisen og utdannelsen går i vasken.
Nei, dersom man har MRSA så får man vel ikke jobbe på sykehus eller sykehjem.Løsa skrev:
Er jo en grunn til at man testes?
Det går jo an å bli kvitt, men ikke nødvendigvis.
Tar dere ingen forhåndsregler i kontakt med isolerte pasienter?Løsa skrev:
Vet ikke hvordan reglene for studenter er, men er det kjent smitte er det vel satt i gang tiltak slik at du unngår smitte. Verre er det jo med de man ikke vet er smitte, derfor synes jeg det er en god regel og behandle alle pasienter som potensielle smittebærer av det meste ;)) har selv blitt testet iforbindelse med MRSA og tenkte mye over at det kunne i verste fall vært slutten på all pasient kontakt :/siggen skrev:
Synes du heller burde være glad for muligheten til å lære rutiner ved MRSA-smitte. Jeg klarer ikke se logikken i hvorfor det skulle være verre for en student enn for en hvilken som helst ferdigutdannet helsearbeider? Ikke kan jeg forstå at du synes kjent MRSA er så skummelt heller, da beskytter man seg jo? Det er ikke ebola det er snakk om heller...Sukkertopp skrev:
Ofte skyldes smittefrykt for dårlige kunnskaper om smittevern. Du skal være veldig glad for at ikke jeg er din praksisveileder, for jeg strøk nesten en sykepleiestudent med smitteangst en gang. Riktignok var det snakk om en annen type smitte, men jeg godtok ikke hverken unnasniking eller overdrevne beskyttelsestiltak. Fikk full støtte fra skolen i å kreve kunnskapsbasert praksis.