Sykepleiere og feriepenger

LittleWonders

Forumet er livet
VIP
Julegavene 2019
Er det noen sykepleiere her som vet hvordan det er med feriepenger med tanke på kveld- og helgetillegg?

Vi får kun feriepenger i juni. Har 5 uker ferie så trekkes litt ekstra.
Jeg ser på lønnsslippen at de har trukket meg i alle tilleggene mine. Får man ikke utbetalt tillegg når man får feriepenger?

Noen som vet noe om dette?:) (Jeg er elendig på å forklare, men håper noen skjønte hva jeg mener.. Om man får tillegg eller ikke når man får feriepenger)

Sent from my iPad using BV Forum

Nå er ikke jeg sykepleier, men hos oss er verdien av ferie høyere en månedslønnen. Min månedslønn er 33.000 og verdien av ferien er 45.000 så da tar de tilleggene mine også.
Kan det være noe av det samme hos dere?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg lurer på om det er fordi de trekker hele junilønna (vi får ikke lønn i juni, kun feriepenger) pluss noen dager i og med vi har 5 ukers ferie. Så siden de trekker junilønna så får vi ikke tilleggene heller? Høres det logisk ut?:P

Nå er ikke jeg sykepleier, men hos oss er verdien av ferie høyere en månedslønnen. Min månedslønn er 33.000 og verdien av ferien er 45.000 så da tar de tilleggene mine også.
Kan det være noe av det samme hos dere?

Ikke umulig det altså=)

kan hende de gjør som hos oss. jeg har fastlønn + tillegg, og når vi får feriepenger får vi alle feriepengene+ all lønn(fastlønn+tillegg) også trekker de 5 uker med fastlønn(altså mere enn vi får i fastlønn på en mnd) og da får vi normal fastlønn de dagene vi avvikler ferie..... om du skjønte.

Tileggene får du ikke da feriepengene dine er en viss prosent (tror det er 12 eller noe) av total årslønn inkl. tileggene du fikk i fjor. Ergo er feriepenger utbetaling en viss % av total lønn fra i fjor.
Dvs. Tjente du 150 000 i fjor og 50 000 er tileggene dine vil du få 24 000 i feriepenger.

Kronglete forklart men slik det skal fungere.

Jeg er spl. m/ 8 år på baken og alltid fungert slik for meg uavhengig av arb. giver.

kan hende de gjør som hos oss. jeg har fastlønn + tillegg, og når vi får feriepenger får vi alle feriepengene+ all lønn(fastlønn+tillegg) også trekker de 5 uker med fastlønn(altså mere enn vi får i fastlønn på en mnd) og da får vi normal fastlønn de dagene vi avvikler ferie..... om du skjønte.
Omtrent sånn det fungerer MYE enklere sagt

Tileggene får du ikke da feriepengene dine er en viss prosent (tror det er 12 eller noe) av total årslønn inkl. tileggene du fikk i fjor. Ergo er feriepenger utbetaling en viss % av total lønn fra i fjor.
Dvs. Tjente du 150 000 i fjor og 50 000 er tileggene dine vil du få 24 000 i feriepenger.

Kronglete forklart men slik det skal fungere.

Jeg er spl. m/ 8 år på baken og alltid fungert slik for meg uavhengig av arb. giver.

Da forstår jeg:) Tusen takk

Back
Topp