sykepleiere!hvor mye jobber en 70% nattevakt?+ nytt spm!

LilleLavendel

Forumet er livet
Hvor mange nattevakter per uke/mnd sånn ca?:)

og hvor mye er det på 50%? og hva tjener man da, sånn ca?:)

Jeg jobber 60% natt og jobber da 9 vakter på en måned.. Hvor mange vakter det blir avgjøres jo av hvor lenge vaktene varer, mine vakter varer fra 22 til 07.15... Vil tro at du med 70% stilling må opp i 10-11 vakter..

nå er jeg hjelpepleier da men regner med at stillings prosentene gir like mange vakter om man er spl eller hj.pl
jeg har 10 timers nattevakter (22-08) og på 50 % jobber jeg 7 netter pr mnd, tipper på at 70% stilling med ti timer vil ligge på rundt 10-11 vakter pr mnd. en nattevakt kollega av meg jobber 100% natt og hun har 14 netter pr mnd.

LilleLavendel skrev:
Hvor mange nattevakter per uke/mnd sånn ca?:)

jeg ser ikke de to svarene jeg har fått? snodig!

nå så jeg dem! tusen takk for svar:)
vil det si ca to netter i uka + en helg i mnd?

pearl: har du lyst til å sende meg pm om hva du tjener sånn ca i 60 prosent stilling? evt skrive her? helt ok om du ikke vil altså:)

LilleLavendel skrev:
nå så jeg dem! tusen takk for svar:)
vil det si ca to netter i uka + en helg i mnd?

pearl: har du lyst til å sende meg pm om hva du tjener sånn ca i 60 prosent stilling? evt skrive her? helt ok om du ikke vil altså:)

Jeg jobber i en rik kommune samt har topplønn så har 428 000 i årslønn på full stilling... Har utbetalt litt over 17 000 kr netto pr mnd....

ok..du har utbetalt 17 000, men det er på full stilling? eller 60%? hehe. litt forvirra her! høres ikke så verst ut! kan fort bli litt shoppingturer til London da, kjenner jeg:) Mannen jobber i Nordsjøen, så virker veldig greit å kunne jobbe sånn at jeg kan bytte noen vakter og plutselig ha litt lengre fri osv:)

Det er på min faste 60% stilling ja... Hadde jeg jobbet 100% hadde jeg vært nærmere 30 000 utbetalt.. Men som jeg sa ligger min lønn en god del over tariffen i tillegg til at jeg har topplønn (over 10 års ansiennitet) Du må nesten sjekke med din kommune hva en slik stilling vil gi deg i årslønn i forhold til hvilken ansiennitet du har..

Det er godt betalt å jobbe natt ja, men det er tungt om man ikke får sove godt.. Og det får ikke jeg.. Så jeg blir nok å se etter en dagjobb når permisjonen min er over...

ah. ansiennitet gis pga arbeidserfaring som sykepleier, generell arbeidserfaring eller alder? har jo ikke vært mye ute i det berømte arbeidslivet enda, så vet visst fint lite. evig student gitt! ;)

jeg sover jo ikke om natta likevel, så kan vel likegjerne være våken!;)

Ansiennitet gis på grunnlag av arbeidserfaring ja, i kommunen hender det seg at de godkjenner også erfaring utenfor helsevesenet... Begynner du på startlønn som sykepleier begynner denne på rundt 305 000 kr, de fleste kommuner gir noe tillegg for at man jobber natt (altså høyere grunnlønn) og så får man jo ubekvemstilleggene...

Jeg jobber 75% natt, her utgjør det 4 vakter på og 6/7 vakter av (annenhver gang)
Har da utbetalt 20.000 i mnd.

Missi_85 skrev:
Jeg jobber 75% natt, her utgjør det 4 vakter på og 6/7 vakter av (annenhver gang)

hæ? hoho. nå følte jeg meg blond her! betyr det at du jobber fire vakter etter hverandre, og så har 7 netter fri? og så 7 netter på jobb etterhverandre og 4 netter fri? høres igrunn ikke deilig ut i så fall?:) men jeg er jo ikke så helt oppdatert på hvordan dette funker enda!

hvor mye er 50% nattevakt da dere?

100 % stilling er enten 37,5 timer i uken eller 35,5 timer i uken. 50% blir da 18,75 timer eller 17,75 timer. Hvor mange vakter det er i uken kommer ann på hvor mange timer du har pr vakt. Hos oss er en nattevakt på 10 timer, noe som gir nesten to vakter i uken i snitt...

LilleLavendel skrev:
Missi_85 skrev:

hæ? hoho. nå følte jeg meg blond her! betyr det at du jobber fire vakter etter hverandre, og så har 7 netter fri? og så 7 netter på jobb etterhverandre og 4 netter fri? høres igrunn ikke deilig ut i så fall?:) men jeg er jo ikke så helt oppdatert på hvordan dette funker enda!

Hehe, nei kun 4 netter på, etterfulgt av enten 6 eller 7 netter fri :) Så det er ganske deilig, føles jo som en har ferie hver uke emoticon
Så det er masse fri når man tenker på at man får utbetalt samme lønn som de som går 100% stilling på dagen. Jeg trives vertfall, selv om jeg er sj meldt nå pga det er driiittungt når man er gravid..

lan77 skrev:
100 % stilling er enten 37,5 timer i uken eller 35,5 timer i uken. 50% blir da 18,75 timer eller 17,75 timer. Hvor mange vakter det er i uken kommer ann på hvor mange timer du har pr vakt. Hos oss er en nattevakt på 10 timer, noe som gir nesten to vakter i uken i snitt...

ah, er med! men jobber du noen ganger helg i tillegg, og så har du fri en litt lengre periode? hvor lenge har du fri da i så fall, hvis du da har jobbet 4 vakter den uka (2 vakter + 2 vakter helg)?

Missi_85 skrev:
LilleLavendel skrev:
Missi_85 skrev:

Hehe, nei kun 4 netter på, etterfulgt av enten 6 eller 7 netter fri :) Så det er ganske deilig, føles jo som en har ferie hver uke emoticon
Så det er masse fri når man tenker på at man får utbetalt samme lønn som de som går 100% stilling på dagen. Jeg trives vertfall, selv om jeg er sj meldt nå pga det er driiittungt når man er gravid..

deilig! det høres jo veldig bra ut! da kunne jo hjeg også jobbet 75%! hm... kanskje bare ta en tlf til kommunen her? eller hvem kontakter jeg for å få vite systemet? sykehuset in person?:)

missi skjønner forresten det er tungt når du er gravid, ja! men dit skal jeg heldigvis ikke mer, hvis ikke det skjer et uhell!;)

LilleLavendel skrev:
missi skjønner forresten det er tungt når du er gravid, ja! men dit skal jeg heldigvis ikke mer, hvis ikke det skjer et uhell!;)

Er bare å kontakte avdelings spl på den avdelingen du ønsker å jobbe for å forhøre seg litt. Er mange steder de sliter med å fylle opp nettene for det de fleste synes det er såå tungt å jobbe natt :p Lykke til emoticon

Jobbet 50% natt da jeg studerte: Jobbet hver 4.helg natt til fredag ,lørdag,søndag,mandag. Hadde så fri til en uke jobbet da natt til tirsdag, onsdag torsdag. fri i 14 dager  til neste jobbehelg som begynte natt til fredag..... og sånn gikk nå ukene.....

Back
Topp