Sykepleiere/helsepersonell

Nimmelim

Glad i forumet
Sikkert mange fler som er sykepleiere eller annet helsepersonell her inne.

Har dere noen retningslinjer på dere arbeidsplass for hva dere kan og ikke kan gjøre/håndtere etter positiv test?

Tenker på bl.a medikamenter, prosedyrer, type pasienter osv :)
 
Sikkert mange fler som er sykepleiere eller annet helsepersonell her inne.

Har dere noen retningslinjer på dere arbeidsplass for hva dere kan og ikke kan gjøre/håndtere etter positiv test?

Tenker på bl.a medikamenter, prosedyrer, type pasienter osv :)
Jeg jobber i hjemmesykepleien, men jeg er litt usikker på om vi har egne retningslinjer hos oss. Det blir tilrettelagt litt slik at en ikke får de tyngste pasientene, at en holder seg unna div smitte og at en en forsiktige med kreftpasienter (spesielt de som akkurat har fått cellegift). Ellers prøver jeg selv å unngå å dra hjem til de pasientene som røyker veldig mye, altså de sitter i en konstant røyksky, og at en er fink med hansker ved håndtering av medisiner.
 
Jeg er veterinær, så jeg holder meg unna røntgenrommet, samt noen av medisinene vi har, men for det meste så blir jeg å bruke de blå "medisintrygge" nitril hanskene ;)
 
Jeg jobber i en bolig, så skal prøve å holde meg unna brukere som kan utagere på personalet. :happy:
 
Jeg jobber også i hjemmesykepleien, eneste vi har begrensninger for er som Batuuli sier, at vi ikke skal gå til kreftpasienter som nylig har fått cellegift. Hos oss er det vanskelig å tilrettelegge ifht tunge pasienter, derfor måtte jeg sykemelde meg ganske tidlig sist svangerskap pga jeg ikke klarte de tunge besøkene og arbeidsplassen kunne ikke tilrettelegge dessverre :rolleyes: Ellers går vi som vanlig til pasienter med smitte, for eksempel MRSA og ESBL. Smittevern skal være godt nok til at ikke en risikerer å bli smittet uansett :)
 
Ingen spesielle retningslinjer hos oss heller, men de har tidligere vært flinke til å tilrettelegge ifbm tunge stell.. Og bruker selvfølgelig hansker ved håndtering av medikamenter :)
 
Jeg jobber innen psykiatri, kan være både rusing og utagering når som helst på døgnet, kommer derfor til å søke svangerskapspenger
 
Back
Topp