Sykepleiere/helsefagarbeidere

Snart3barn

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Dere som jobber på sykehus/ sykehjem/ hjemmesykepleien e.l er dere i full jobb nå?

Jeg har vært sykemeldt i 14 dager snart, og kjenner jeg vil jobbe, men har veldig problemer med lukt. Brekker meg for den minste ting. Jeg jobber som sykepleier i hjemmesykepleien, og engster meg for å brekke meg hos pasientene.

Skal til lege på mandag, veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det med jobb i denne perioden med kvalme/brekninger.

Jeg jobber ikke som sykepleier nå, men har tidligere jobbet i hjemmesykepleien.
Du har vel rett på tilrettelagt arbeid, så hva med å prate med sjefen så du kan unngå de pasientene hvor det er mest lukt for en periode, om det kan la seg gjøre? Kanskje det går an at du har mer jobb inne på avdelingen for en periode om dere legger medisiner og sånt selv f.eks.

jeg jobber fullt men kjenner på bekkenet og kroppen at det ikke blir frem til permisjon. dårlig tilrettelegging og mye plager (mitt 3 barn) er ingen god kombinasjon. det blir ikke tatt så mange hensyn dessverre. jeg er 10 uker på vei i morgen.

jeg jobber fullt men kjenner på bekkenet og kroppen at det ikke blir frem til permisjon. dårlig tilrettelegging og mye plager (mitt 3 barn) er ingen god kombinasjon. det blir ikke tatt så mange hensyn dessverre. jeg er 10 uker på vei i morgen.

Hvor jobber du? Jobben min vil tilrettelegge for meg, men det er begrenset hva de kan tilrettelegge. Lukt hos pasienter er vanskelig å gjøre noe med, men jeg kan slippe tunge stell. Jeg skal nok ha større ansvar på medisinrommet etterhvert. Det er mitt 3 barn også. Kjenner det krever litt å jobbe og ta seg av to gutter mens man er i dårlig form.

Jeg jobber som sykepleier, både i akuttmottak og på ambulanse. På ambulansen er det stopp ved uke 16, så den er jo grei..i mottaket jobber jeg frem til permisjon, med mindre jeg blir sykemeldt av en eller annen grunn. Av tilrettelegging er det visse typer smitte jeg bør holde meg unna, røntgenstråling og tunge løft.:happy:

Jeg jobber i hjemmesykepleien og er sykemeldt nå pga kvalme og hodepine. Jobben vil tilrettelegge for meg, så håper jeg kan være innelåst kontoret så mye som mulig etterhvert. Ellers så har jeg student med meg om dagen, så før jeg ble sykemeldt sendte jeg hun inn til pasientene alene mens jeg ventet i bilen!

Jeg jobber som sykepleier, både i akuttmottak og på ambulanse. På ambulansen er det stopp ved uke 16, så den er jo grei..i mottaket jobber jeg frem til permisjon, med mindre jeg blir sykemeldt av en eller annen grunn. Av tilrettelegging er det visse typer smitte jeg bør holde meg unna, røntgenstråling og tunge løft.:happy:
Bare litt nysgjerrig i forhold til hvilke typer smitte som er anbefalt å holde seg unna? Jeg spurte fastlegen sist, og hun mente ikke det var noe spesielt, men har hørt litt forskjellig tidligere. Jeg er ikke sykepleier, men er i kontakt med kroppsvæske, både blod og spytt i min jobb.

Hvor jobber du? Jobben min vil tilrettelegge for meg, men det er begrenset hva de kan tilrettelegge. Lukt hos pasienter er vanskelig å gjøre noe med, men jeg kan slippe tunge stell. Jeg skal nok ha større ansvar på medisinrommet etterhvert. Det er mitt 3 barn også. Kjenner det krever litt å jobbe og ta seg av to gutter mens man er i dårlig form.
jeg er sykepleier og jobber i hjemmetjenesten. meget hektiske tider. alt er jo tidsbestemt. jeg har også student med meg (mer en belastning enn fordel nå i starten men håper hun blir litt selvstendig etterhvert slik at hun kan ta det tyngste).
viktig å holde seg under kreftpasienter og pasienter med feks helvetesild.

Jobber som lærling (helsefagarbeider) med psykisk utviklingshemmede. Merker at jeg ikke tror jeg klarer meg helt frem til permisjon. Er hardt både psykisk og fysisk. Føler jeg ikke har overskudd eller energi til noenting + den kvalmen som kommer og går. Så jeg får se hvor lenge det går!

Jeg er helsefagarbeider og jobber som nattevakt i avlastningsbolig. Jeg er sykemeldt nå denne helgen fordi det ville ikke være forsvarlig at jeg var på jobb.
Jeg begynner i ny jobb neste uke. Har ikke gitt beskjed der at jeg er gravid. Det er en veldig lett jobb og er hjemme hos en pasient hele dagen.

Jeg er vernepleier og jobber med eldre.. På mandag var jeg på jobb og fann da ut at jeg rett og slett ikke tåler luktene, med f.eks ved å følge på toalettet og annet stell.. Men er kvalm hjemme også, så ble sykemeldt.
Min arbeidsgiver ville tilrettelegge når jeg er tilbake fra sykemelding..
En utfordring vi har er et smitte tilfelle..
ESBL smitte.. Noen som vet om dette er farlig for gravide?

*Sniker fra juli*
Jeg er sykepleier og jobber i nattjenesten ute i kommunene (hjemmesykepleien). Jeg jobber fortsatt fullt min stilling i tillegg til noe ekstra, og det er ikke mulig å tilrettelegge for min del. Så her er det enten bite tenna sammen og gå på jobb, eller bli sykemeldt/få svangerskapspenger og gå hjemme resten av tiden.. Og for min del så har jeg valgt å jobbe fortsatt, fordi dagene og ukene går mye fortere da.. Kjeder meg hvis jeg skal gå hjemme.
Jeg sliter og med lukter og brekker meg når jeg er hos enkelte brukere, men det gir jeg beskjed om, og at jeg må bruke munnbind avogtil for å skjerme noe. Funker helt greit (for meg.)

Men for deg som virkelig sliter med det- spør om tilrettelegging for en periode nå fremover, ellers må du bare be om sykemelding :) Ingen takker deg senere for at du har pint deg gjennom på jobb :) Og er man gravid- ja da er man gravid, og ingen svangerskap eller plager er like :)

Jeg er vernepleier og jobber med eldre.. På mandag var jeg på jobb og fann da ut at jeg rett og slett ikke tåler luktene, med f.eks ved å følge på toalettet og annet stell.. Men er kvalm hjemme også, så ble sykemeldt.
Min arbeidsgiver ville tilrettelegge når jeg er tilbake fra sykemelding..
En utfordring vi har er et smitte tilfelle..
ESBL smitte.. Noen som vet om dette er farlig for gravide?
Jeg jobber på en avdeling med alderspsykiatri. Vi har også ESBL smitte hos oss og tilsynslegen vår har bestemt at gravide skal holde seg unna rommene med smitte så langt det lar seg gjøre.

Jeg er sykepleier og jobber på sykehuset. Jeg har og vært sykemeldt de siste to ukene pga kvalme og svimmelhet,men har bestemt meg for at jeg vil prøve å gå på jobb igjen i neste uke, men kjenner allerede at det kan bli et problem.. Jobber på en kirurgisk avdeling med veldig mye lukter, og ser for meg at dette ikke er en god kombinasjon i min nåværende situasjon, men liker ikke å være en "belastning" med å sykemelde meg hele tiden heller :p Har og masse kreftpasienter, så det røpes lett at en er gravid når en ikke kan gå inn til de med cellegift :p

Bare litt nysgjerrig i forhold til hvilke typer smitte som er anbefalt å holde seg unna? Jeg spurte fastlegen sist, og hun mente ikke det var noe spesielt, men har hørt litt forskjellig tidligere. Jeg er ikke sykepleier, men er i kontakt med kroppsvæske, både blod og spytt i min jobb.
Det er jo særlig vannkopper, tuberkulose, etc. Men det er heller ingen vits i å utsette seg for mrsa, esbl, meningitt osv om man ikke må.

Jeg jobber på en avdeling med alderspsykiatri. Vi har også ESBL smitte hos oss og tilsynslegen vår har bestemt at gravide skal holde seg unna rommene med smitte så langt det lar seg gjøre.

Da må jeg høre med avdelingsleder om dette er mulig å tilrettelegge for hos oss.. Men er ikke direkte farlig, eller er det?

Da må jeg høre med avdelingsleder om dette er mulig å tilrettelegge for hos oss.. Men er ikke direkte farlig, eller er det?

Jeg tenker at jeg ikke gjors på å gå inn til de med smitte, men at det går helt fint innimellom. Man skal jo trossalt ha på oss smitteutstyr, og så lenge en gjør dette etter prosedyrene skal en jo da heller ikke bli smittet :) Regner med prosedyrene blir godt fulgt opp da en ikke er så supergira på å få f.eks. mrsa enten en er gravid eller ei ;)

Jeg jobber som sykepleier i hjemmesykepleien. Har vært sykmeldt i snart ei uke og kjenner jeg savner jobben veldig! Vil jobbe mest og lengst mulig, men pga blødning rundt fosteret så måtte jeg ta det rolig i hvert fall en uke så fikk vi se.
Vi har mye tunge stell, men lederen er veldig opptatt av tilrettelegging så skulle det bli noen problemer senere skulle jeg bare si ifra [emoji5]
Men hvordan har dere blitt møtt i forhold til nattevakter? Jeg kunne få slippe mine, men synes det er mindre stress å jobbe på natten så jeg vil ha dem [emoji39]

Back
Topp