Sykepleiere generelt se her =)

*Sprell levende*

Betatt av forumet
Jeg vurderer sykepleiestudier sterkt.
Hvor stor stilling jobber du og i hvilken del av helsesektoren?
Er du fornøyd med jobben?

Har du studert på lovisenberg vil jeg gjerne ta kontakt på PM.

opp

Er sykepleier på et sykehjem, en dementavdeling.

Jobben er spennende, krevende og lærerik! Men man må gi av seg selv hele tiden uten at man kan forvente å få noe tilbake, det kan være tungt til tider.

Studiene er tøffe, mye selvstudium!! Men har aldri i mitt liv hatt det så bra som de 3 årene jeg gikk på sykepleien!

jobber som sykepleier på en rus og psykiatri post. Jobber 100%, i 2 delt turnus. Jobber bare hver 6 helg, men da jobber vi 12 timers vakter.

75% fast stilling (turnus dag/kveld og hver 3. helg)
kommunen - sykehjem.
kjempefornøyd! elsker jobben min, og blir så glade i pasientene[:)]

Jeg studerer ved Lovisenberg nå![:)] Går siste året

Mye spennende dere holder på med. Jeg vet godt hva studie innebærer for har fulgt venninnen min som har gått studiet nøye da jeg egentlig alltid har vært litt interessert i dette. Har 2 utdanninger fra VGS nivå innenfor helse og sosial som jeg tror kan hjelpe bitte litt på vei.

har forresten ett spørsmål til: ville dere valgt samme yrkesvei?

Jeg jobber i hjemmesykepleien, har 50 % fast, men jobber i 85 % vikariat.

Elsker jobben min, og hadde nok gått samme yrkesretning ja! [;)] Jeg liker å jobbe turnus, kunne aldri tenkt meg kun dagtidssjobb! [;)]

ORIGINAL: *Perle*

jobber som sykepleier på en rus og psykiatri post. Jobber 100%, i 2 delt turnus. Jobber bare hver 6 helg, men da jobber vi 12 timers vakter.

Har dere alternativ turnus?

Intensivsykepleier her...

Var ikke fornøyd som sykepleier, aaaalt for mye jobb, mange kjipe arbeidsoppgaver, dritt å jobbe helger og jul, 17 mai osv, for ikke å snakke om fellesferien[:'(]... Lite verdsatt ifht lønn, kvelds- og helligdagstillegg...

Så begynte jeg på intensivavdeling og fikk spesialutdannelse... Det hjalp en hel del på arbeidsmengde, slipper mange av de kjipeste arbeidsoppgavene (les skyllerom, sengevask, mange morgenstell osv, og litt bedre betalt. Og mye mer spennende jobb da - elsker å jobbe med akutt og kritisk syke - føler man kan bidra med så mye der og da + veldig tett samarbeid med de dyktigste legene, noe som gjør at en lærer masse hele tiden... Arbeidstidene er fortsatt like kjipe[8D]

Alt tatt i betraktning så liker jeg jobben min, men hadde  nok ikke tatt den utdannelsen en gang til...

Jobber i hjemmesykepleien, 100% stilling i 2 delt turnus (tidligere gikk jeg 3-delt) Har fri hver 6.uke.

Jeg har hatt mange 8-16 jobber og jobbet som hjelpepleier i 2 år og må si at jeg trives utrolig godt i turnus så lenge den ikke er 3 delt for synes nattevakter er vanskelig å snu døgnet tilbake på.

100% stilling kun dag, jobber i kommunehelsetjenesten. Ville valgt det samme yrke igjen [:D]

ORIGINAL: * BettiSpaghetti *

Intensivsykepleier her...

Var ikke fornøyd som sykepleier, aaaalt for mye jobb, mange kjipe arbeidsoppgaver, dritt å jobbe helger og jul, 17 mai osv, for ikke å snakke om fellesferien[:'(]... Lite verdsatt ifht lønn, kvelds- og helligdagstillegg...

Så begynte jeg på intensivavdeling og fikk spesialutdannelse... Det hjalp en hel del på arbeidsmengde, slipper mange av de kjipeste arbeidsoppgavene (les skyllerom, sengevask, mange morgenstell osv, og litt bedre betalt. Og mye mer spennende jobb da - elsker å jobbe med akutt og kritisk syke - føler man kan bidra med så mye der og da + veldig tett samarbeid med de dyktigste legene, noe som gjør at en lærer masse hele tiden... Arbeidstidene er fortsatt like kjipe[8D]

Alt tatt i betraktning så liker jeg jobben min, men hadde  nok ikke tatt den utdannelsen en gang til...

Heldiggris, du har drømme jobben min[:D]

Jeg jobber 100% på sykehjem, tar videreutdanning innen demens. Jobber noe på skjermet, noe på "vanlige" avdelingen. Jobber 2 delt turnus.
Hadde ikke valgt dette igjen, pga erbeidstidene. Hadde jeg bodd i byen, og jobber på sykehus - da hadde jeg valgt det igjen! Ergo, jeg liker sykehus jobb, ikke sykehjem (derfor jeg tar videreutdanning, må gjøre det beste ut av den jobben jeg har!)[:)]

ORIGINAL: ¤Lotte¤

Vi har fått dispangsasjon slik at vi kan jobbe 12 timers vakter, var et ønske fra personalet. Vi har fri onsdag og torsdag i forkant av arb.helg, jobber sein fredag, 12 timer lørdag og søndag, da kommer en kl 0730, en kl 0745, en kl 0930 og den siste kl 10. Dette for at vi skal få fylt om hele dagen. Har også jobb mandag før vi har fri tirsdag. Ideelt sett burde vi hatt fri 2 dager etter arb.helg, men pga arb.miljø loven lar det seg ikke gjøre pga antall timer i løpet av 1 uke. Dette er en ordning som skal vurderes hvert år, og dersom situasjonen forandrer seg og arb.dagen blir tyngere må vi gå tilbake til vanlig hver 3 helg. Vi SKAL avvikle 1 time pause i løpet av vakten, dersom vi over tid ikke har mulighet skal vi også gå tilbake til hver 3 helg. Fordelen med dette er at vi får mange frihelger og det blir mere kontinutet for både personal og pasienter i helgene.

Jobber på kirurgisk avdelig på sykehuset. Har 50% nå, men da vi har forhandlingsturnus (ønsketurnus), har jeg denne perioden hatt ca. 58% + ekstra. Trives veldig godt.

ORIGINAL: *Sprell levende*

Mye spennende dere holder på med. Jeg vet godt hva studie innebærer for har fulgt venninnen min som har gått studiet nøye da jeg egentlig alltid har vært litt interessert i dette. Har 2 utdanninger fra VGS nivå innenfor helse og sosial som jeg tror kan hjelpe bitte litt på vei.

har forresten ett spørsmål til: ville dere valgt samme yrkesvei?

Har jobbet som sykepleier i over 10 år. 3-delt turnus, 2-delt turnus og kun natt. Hat jobbet både på sykehus og sykehjem.
Var utrolig lei turnus og pga fysiske problemer, jobber jeg i dag med noe annet.
Ville aldri valgt den utdanningen hvis jeg fikk velge på nytt, men jeg har lært utrolig mye.

Vi har fått dispangsasjon slik at vi kan jobbe 12 timers vakter, var et ønske fra personalet. Vi har fri onsdag og torsdag i forkant av arb.helg, jobber sein fredag, 12 timer lørdag og søndag, da kommer en kl 0730, en kl 0745, en kl 0930 og den siste kl 10. Dette for at vi skal få fylt om hele dagen. Har også jobb mandag før vi har fri tirsdag. Ideelt sett burde vi hatt fri 2 dager etter arb.helg, men pga arb.miljø loven lar det seg ikke gjøre pga antall timer i løpet av 1 uke. Dette er en ordning som skal vurderes hvert år, og dersom situasjonen forandrer seg og arb.dagen blir tyngere må vi gå tilbake til vanlig hver 3 helg. Vi SKAL avvikle 1 time pause i løpet av vakten, dersom vi over tid ikke har mulighet skal vi også gå tilbake til hver 3 helg. Fordelen med dette er at vi får mange frihelger og det blir mere kontinutet for både personal og pasienter i helgene.

okey, høres ganske bra ut det da[:)]
Vi eksperimenterer også med alternativ turnus. Går lengre vakter. Den lengste er fra 11-21. Ellers mange 07.30-16.00. På denne måten kan vi få 1 hel uke fri hver 6. uke[:)] Da går vi 5 dagers uke når vi ikke har arb. helg. Og har fri en dag før og en dag etter arb.helg. Tidligere hadde vi alltid noen helger med langfri, det har vi ikke nå med denne turnusordningen. Men er veldig godt å se frem til en HEL uke fri[:)]
Vi har også begynt å snakke litt om å gjøre noe med helgene. Bl.a jobbe dobbel vakt lørdag og ha fri søn.

okey, høres ganske bra ut det da[:)]
Vi eksperimenterer også med alternativ turnus. Går lengre vakter. Den lengste er fra 11-21. Ellers mange 07.30-16.00. På denne måten kan vi få 1 hel uke fri hver 6. uke[:)] Da går vi 5 dagers uke når vi ikke har arb. helg. Og har fri en dag før og en dag etter arb.helg. Tidligere hadde vi alltid noen helger med langfri, det har vi ikke nå med denne turnusordningen. Men er veldig godt å se frem til en HEL uke fri[:)]
Vi har også begynt å snakke litt om å gjøre noe med helgene. Bl.a jobbe dobbel vakt lørdag og ha fri søn.

Kunne også tenkt meg fri en hel uke[:D] Vi har 6 ukers turnus, har en langhelg med fri mandag og søndag, og en fredag hvor vi bare går til kl 12. Synes dette er helt supert, er bare 1 uke hvor vi jobber 5 fulle dager i løpet av turnusen. Og når den bare er på 6 uker er det lett å lære den[;)] Jeg bruker å bytte søndagen i min arb. helg, slik at jeg jobber 2 "halve" helger. Synes det blir lenge å være borte fra lillegutt så lenge. Bytter med en annen småbarnsmor[:D] Spennende når man tørr å tenke uten for boksen når det gjelder turnus, og ikke har minst har muligheten til å gjennomføre det[:D]

Jobber som avd leder på et sykehjem. Har dagtid, med flexitid.
Grei jobb, men hadde ikke valgt yrket på nytt igjen nei.

Back
Topp