Sykepleier jobber med corona

Solsikkespiren

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Hei!
Til dere som jobber i helsevesnet

Jeg er sykepleier og jobber i helsevesnet! Dere som også gjør det, har dere fått noen beskjed om å holde dere unna pasienter som er i karantene eller corona smittet? Jeg finner ingen opplysninger om vi gravide sykepleiere kan jobbe med den type smitte...
 
Jeg lurer på det samme. Står ingenting noen plass om gravide sykepleiere burde unngå smittede pasienter eller pasienter med mistanke om smitte. Tenkte spørre lege på tirsdag når jeg skal på kontroll, men tror ikke han heller har noe svar.. Jeg personlig har sagt til sjefen at jeg vil ha andre pasienter og at jeg ikke vil gå inn til smittede. Vet at gravide ikke skal pleie pasienter med influensa, så har tenkt meg til at jeg følger samme «regler» frem til vi får nærmere beskjed om det kan være farlig for gravide eller ikke. Men er jo likevel redd for at jeg jobber med pasienter som senere viser seg å være smittet, men det kan man jo ikke vite. Eksponering for smitte kan jo skje hvor som helst, nærmeste familie, på butikken eller lignende..
 
Hei!
Til dere som jobber i helsevesnet

Jeg er sykepleier og jobber i helsevesnet! Dere som også gjør det, har dere fått noen beskjed om å holde dere unna pasienter som er i karantene eller corona smittet? Jeg finner ingen opplysninger om vi gravide sykepleiere kan jobbe med den type smitte...

Jeg jobber på sykehus og nå er min avdeling gjort om til infeksjonspost det betyr jo for meg at alle med mistanke eller påvist smitte kommer til min post. Jeg har snakket med sjefen min om akkurat dette siden alt er så usikkert. Og jeg fikk beskjed om at dette har jo samme symptomene som vanlig influensa noe som da gjør at med riktig smitteutstyr virker det som at jeg kan bli sendt inn på rom med mistanke/påvist smitte. MEN samtidig er min sjef villig til å flytte meg over på en annen avdeling for å følge våre pasienter som blir flyttet til andre poster, men det betyr jo da at alle får vite at jeg er gravid. Nå er jeg jo i uke 11+ så for meg er det jo egentlig bare spørsmål om hvor lenge jeg klarer å skjule det. Men skal uansett snakke med legen nå til uka når jeg skal på 12ukerskontrollen, selv om han sikkert ikke vet noe mer enn det jeg gjør fra før.
 
Jeg jobber i hjemmesykepleien, hos oss kan ansatte melde seg frivillig først om hvem som først skal inn hvor det er mistanke eller påvist smitte, deretter blir resten beordret etter behov. Jeg har ikke fortalt sjefen at jeg er gravid da jeg har gått rett fra ferie og i karantene, så vet enda ikke om jeg får fritak ved smitte eller ei. Utsatt er vi uansett ettersom vi jobber tett på mennesker.
 
Back
Topp