Sykepleier jobber med corona

Solsikkespiren

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Hei!
Til dere som jobber i helsevesnet

Jeg er sykepleier og jobber i helsevesnet! Dere som også gjør det, har dere fått noen beskjed om å holde dere unna pasienter som er i karantene eller corona smittet? Jeg finner ingen opplysninger om vi gravide sykepleiere kan jobbe med den type smitte...
 
Jeg lurer på det samme. Står ingenting noen plass om gravide sykepleiere burde unngå smittede pasienter eller pasienter med mistanke om smitte. Tenkte spørre lege på tirsdag når jeg skal på kontroll, men tror ikke han heller har noe svar.. Jeg personlig har sagt til sjefen at jeg vil ha andre pasienter og at jeg ikke vil gå inn til smittede. Vet at gravide ikke skal pleie pasienter med influensa, så har tenkt meg til at jeg følger samme «regler» frem til vi får nærmere beskjed om det kan være farlig for gravide eller ikke. Men er jo likevel redd for at jeg jobber med pasienter som senere viser seg å være smittet, men det kan man jo ikke vite. Eksponering for smitte kan jo skje hvor som helst, nærmeste familie, på butikken eller lignende..
 
Hei!
Til dere som jobber i helsevesnet

Jeg er sykepleier og jobber i helsevesnet! Dere som også gjør det, har dere fått noen beskjed om å holde dere unna pasienter som er i karantene eller corona smittet? Jeg finner ingen opplysninger om vi gravide sykepleiere kan jobbe med den type smitte...