Sykepleier i Trondheim

Baby_2019

Glad i forumet
Septemberskattene 2023
Jeg har bestilt meg nipttest-kit fra Danmark for 7100kr.. men jeg finner ingen som kan ta blodprøven :arghh: Fastlegen har sagt nei, jordmor sa nei og jeg har ingen sykepleiervenner eller bekjente...

Ingen fra Trondheim eller omegn her som kan være min backup blodprøvetakerperson om jeg ikke klarer å oppdrive noen innen uke 9? (Du må ha peiling for jeg synes det er så vondt når de bommer :wacky: )

Lover full taushetsplikt.

Jeg har bestilt meg nipttest-kit fra Danmark for 7100kr.. men jeg finner ingen som kan ta blodprøven :arghh: Fastlegen har sagt nei, jordmor sa nei og jeg har ingen sykepleiervenner eller bekjente...

Ingen fra Trondheim eller omegn her som kan være min backup blodprøvetakerperson om jeg ikke klarer å oppdrive noen innen uke 9? (Du må ha peiling for jeg synes det er så vondt når de bommer :wacky: )

Lover full taushetsplikt.

Hva med dr. Dropin? :happy:

Hva med dr. Dropin? :happy:
Tror ikke de heller ville sagt ja. De har ikke lov, da det kun er klinikker godkjent av helsedirektoratet som har lov å ta Nipttest. Hadde håpet noen bare kunne tatt en prøve uten å registrere noe mer rundt det, da jeg har hørt andre har fått lov å komme på fastlegekontoret gratis..

Kontaktet Freiya klinikken nå da de har godkjenning. Trodde de lå i Oslo, men de var visst i Trondheim. Antok de ville si nei siden de egentlig selger tjenesten selv, men de sa ja sålenge jeg også booka ultralyd. Så da ordna det seg. Jeg er SÅ letta over at min mann som er nordsjøarbeider ikke skal grave ei nål nedi arma mi :oops: :hungover: :hilarious:

Last edited:
Tror ikke de heller ville sagt ja. De har ikke lov, da det kun er klinikker godkjent av helsedirektoratet som har lov å ta Nipttest. Hadde håpet noen bare kunne tatt en prøve uten å registrere noe mer rundt det, da jeg har hørt andre qæhar fått lov å komme på fastlegekontoret gratis..

Kontaktet Freiya klinikken nå da de har godkjenning. Trodde de lå i Oslo, men de var visst i Trondheim. Antok de ville si nei siden de egentlig selger tjenesten selv, men de sa ja sålenge jeg også booka ultralyd. Så da ordna det seg. Jeg er SÅ letta over at min mann som er nordsjøarbeider ikke skal grave ei nål nedi arma mi :oops: :hungover: :hilarious:

Åhh, men så godt at det løste seg så fint! Kan jo gjerne ta en ultralyd i samme slengen si :D

Bra det ordnet seg :) tror det skal gå an å få tatt prøve på st Olavs om man bestiller time. Se stolav.no og søk blodprøve eller ring labben for å høre.

Bra det ordnet seg :) tror det skal gå an å få tatt prøve på st Olavs om man bestiller time. Se stolav.no og søk blodprøve eller ring labben for å høre.
Takk for tips, men jordmor hadde ringt St.Olavs for å forhøre seg om hvem som hadde lov å ta. Jeg kunne ringe for å snakke med de om informasjon om Nipt, men de kunne ikke stikke meg for en prøve som ikke var rekvirert av dem.

Jeg får jo nipt via det offentlige også pga alder, men ønsket å sjekke for flere avvik enn den norske testen kan, samt at jeg ville ha svar så tidlig som mulig i graviditeten. Tror ikke man får svar før i uke 13-14 i Norge. Panoramatesten kan tas fra uke 9 :)

Back
Topp