Sykepleier deltid

juuli

Elsker forumet
Noen som har erfaringer fra det studiet? Skal søke i østfold. Er det gjennomførbart med 3 små?

Er ikke sikker på åssen de gjør det på vernepleier,men på sykepleier deltid er det 1 uke på skolen og 3 uker hjemme med hjemmestudie og nettbasert studie..(har ei venninne som går der nå) 

Er sykepleier jeg lurer på.. He he;)) Lurer veldig på hvordan arbeidsmengden er! Om den er overkommelig med små barn!

Og hvordan er det å jobbe ved siden av?:)

juuli skrev:
Er sykepleier jeg lurer på.. He he;)) Lurer veldig på hvordan arbeidsmengden er! Om den er overkommelig med små barn!

ja men tror kanskje det er litt det samme opplegget der..du kan jo sjekke på http://www.hiof.no feks 

Ingen som studerer sykepleier her?:)

Jeg studerer fulltid med tre små, og jobber deltid i tillegg (eller, akkurat nå har jeg perm da). Går fint det.
Jeg tror instilling er viktig. Ha troa på at det går, så gjør det det

Jeg er alene med 2 små og studerer heltid, så det vil jeg absolutt tro.

Hei! Jeg studerer 2. året sykepleien deltid på høgskolen i Fredrikstad. Har datter på 2,5, er gravid i 7. Mnd, jobber deltid, har hus og bla bla. Er på skolen hver 4. Uke, da er det ganske intenst med forelesninger, ellers er det innleveringsoppg, eksamener osv som går sin gang mens du er hjemme. Mange syns det blir mye selvstudie som krever mye selvdisiplin. De regner deltidstudie som 75 % mengde over 4 år. Og sier du bør jobbe 15t pr uke med pensum for å holde trutt. For min del jobber jeg ikke så mye i uka, jeg er HJ.pl fra før så tror jeg har en fordel der. Jeg syns det er slitsomt til tider med alle oppg og styr hele tia, du skal ikke føle at du slapper av på deltid sier de, og det er sant! Men er man strukturert og motivert, så tror jeg det meste går :) husk at praksisperiodene er FULLTID. Du vet jo ikke før du har prøvd. Jeg tenker at det jeg får slite og stå på for en periode, og så vips er man ferdig :) Lykke til!