Sykepleier deltid

juuli

Elsker forumet
Noen som har erfaringer fra det studiet? Skal søke i østfold. Er det gjennomførbart med 3 små?

Er ikke sikker på åssen de gjør det på vernepleier,men på sykepleier deltid er det 1 uke på skolen og 3 uker hjemme med hjemmestudie og nettbasert studie..(har ei venninne som går der nå) 

Er sykepleier jeg lurer på.. He he;)) Lurer veldig på hvordan arbeidsmengden er! Om den er overkommelig med små barn!

Og hvordan er det å jobbe ved siden av?:)

juuli skrev:
Er sykepleier jeg lurer på.. He he;)) Lurer veldig på hvordan arbeidsmengden er! Om den er overkommelig med små barn!

ja men tror kanskje det er litt det samme opplegget der..du kan jo sjekke på http://www.hiof.no feks 

Ingen som studerer sykepleier her?:)

Jeg studerer fulltid med tre små, og jobber deltid i tillegg (eller, akkurat nå har jeg perm da). Går fint det.
Jeg tror instilling er viktig. Ha troa på at det går, så gjør det det

Jeg er alene med 2 små og studerer heltid, så det vil jeg absolutt tro.

Hei! Jeg studerer 2. året sykepleien deltid på høgskolen i Fredrikstad. Har datter på 2,5, er gravid i 7. Mnd, jobber deltid, har hus og bla bla. Er på skolen hver 4. Uke, da er det ganske intenst med forelesninger, ellers er det innleveringsoppg, eksamener osv som går sin gang mens du er hjemme. Mange syns det blir mye selvstudie som krever mye selvdisiplin. De regner deltidstudie som 75 % mengde over 4 år. Og sier du bør jobbe 15t pr uke med pensum for å holde trutt. For min del jobber jeg ikke så mye i uka, jeg er HJ.pl fra før så tror jeg har en fordel der. Jeg syns det er slitsomt til tider med alle oppg og styr hele tia, du skal ikke føle at du slapper av på deltid sier de, og det er sant! Men er man strukturert og motivert, så tror jeg det meste går :) husk at praksisperiodene er FULLTID. Du vet jo ikke før du har prøvd. Jeg tenker at det jeg får slite og stå på for en periode, og så vips er man ferdig :) Lykke til!

Tusen takk for svar! Ja jeg får bare hoppe i det, kom inn i år , men feiga ut:) Har en bachelor fra før, så vet det er mye jobb, men da hadde jeg ikke barn:) Lykke til med studiene jenter, sant som du sier..vips så er man ferdig:)

Opp :)

Arbridsmengden er gjennomførbart med 3 små. Men du må bruke dagene og ha ungene i bhg. Regne med lesing på kv.tid i tillegg. Du kan nok jobbe litt i tillegg også. Når du er i praksis følger du turnus til veilederen. Jobber da 4 dager i uka og har 1 studiedag! :) lykke til! Skal selv begynne videreutdanning til jordmor i januar og jeg har 2 små og 1 i magen ! :)

Å så spennende!! Hvor skal du studere? Har hørt det nesten er umulig å komme inn i Vestfold/ Oslo på jordmor så får vel gå for gode karakterer! Hvor har du jobbet som sykepleier siden du kom inn?

Jeg har jobbet som sykepleier i hjemmesykepleien og et år på barselavd ved Ullevål og 1 år som ekstravakt der! Jeg var ferdig i 2008 og har hatt perm 2 ganger etter det i forbindelse med fødsel. Er ikke lett å komne inn, jeg kom Inn pga ekstrapoeng ved å jobbe på Barsel! :)

Jeg er alene med to små, går sykepleien på fulltid og jeg jobber ved siden, og det går veldig bra.
Så deltid tror jeg absolutt du greier :)

Så moro å lese om dere som går sykepleien med små hjemme, også dere som skal ta viderutdanning som jordmor:) 

Skal selv bli jordmor en gang, men har en lang vei å gå. Veldig oppmuntrende å lese at dere får det til:)

Back
Topp