sykepleien

håper85

Elsker forumet
Heisann, jeg skal ha eksamen i medikamentregning neste mandag, og jeg klarer ikke helt å lære meg detta... Er det noen som kan detta som har noen tips til hvordan jeg kan "forenkle" øvingen mot eksamen?

Får til endel av det, men også endel jeg ikke helt til ennå... Særlig når det kommer til blandinger og sånn... Men får bare fortsette å lese..

Har dere gamle eksamensoppgaver med fasit? Se gjennom, fortell deg selv høyt hva som har blitt gjort, prøv deg fram, og PUGG når du skjønner det.. 
Hadde den eksamen i mars. Må si den var DEILIG å få unnagjort.. 
Lykke til :)

For meg var det å gå gjennom hele boka oppgave for oppgave, formel for formel og ikke gi meg selv lov til å gå videre før jeg kunne det jeg holdt på med:) Det fungerte fint det.
Sørg for å sette av god tid til å sitte i fred og ro et sted der du kan konsentrere deg skikkelig. Skrible på papir og prøv deg frem, så kommer det etter hvert:)
Gjerne ha et a4 ark der du skriver inn alle overskriftene/emnene i boka, og fører inn formelen og et eksempel på en oppgave under. Når du føler du har fått grunnleggende peiling på hva emnet går ut på kan det være oversiktlig og greit å ha alt samlet på ett ark, i stedet for å måtte gå gjennom hele boka når du skal repetere:)

Lykke til!

Back
Topp