sykepenger v oppsigelse, noen som har peiling

Suveren

Glad i forumet
Jeg er desverre sagt opp, skal jobbe ut februar ( har 3 mnd oppsigelsestid) men ble sykmeldt ut februar pga depresjoner + + + + , legen sa han ville sykmelde meg lengre ( dvs iallfall ut mars) .. Jeg skjønte ikke helt hvorfor, for jeg skal vel i utgansgspunktet begynne med dagpenger 1 mars?? hva skjer hvis man er sykmeldt etter 1 mars, vil jeg få vanlig sykepenger ( det beløpet jeg har i dag) eller vil de regne ut dagpenger å få det som sykepenger???

HATER sitvasjonen jeg er i nå, blir snart sprø.. Noen som har greie på det, de på nav sier jeg vil få vanlig sykepenger ( det beløpet jeg har pr.d.d) men en annen på nav viste ikke en dritt..

Er du sykmeldt, så vil du få din vanlige lønn, selv om oppsigelsestiden din er ferdig.

Så lenge du har sykedager igjen og er sammenhengende sykemeldt vil det bergnes ut i fra lønnen din fra jobb. Dvs at du tjener på å være sykemldt fremfor å gå over til dagpenger! Så bruk all den tida du trenger til å bli frisk, søk jobber og prøv å ikke bli friskmeldt før du har en jobb i sikte, da slipper du å tape så mye penger! Lykke til!!

Om du har jobbet i en kontrakt som hadde varighet mer enn 6 mnd så får du fulle sykepenger - jobber du i en kontrakt under 6 mnd vil du få over til dagpenge grunnlaget i sykepenger når kontrakten/oppsigelsen går ut....

ORIGINAL: Pearl

Om du har jobbet i en kontrakt som hadde varighet mer enn 6 mnd så får du fulle sykepenger - jobber du i en kontrakt under 6 mnd vil du få over til dagpenge grunnlaget i sykepenger når kontrakten/oppsigelsen går ut....

Jeg har vært ansatt der i 7 år, har vært hjemme 1 år i fødselsperm ( 2008 til aug 2009) da ble jeg permitert 1 e arb dag etter permisjonen også så ringte sjefen å sa at de måtte si meg opp, så jeg måtte jobbe i oppsigelsestiden min des, jan og feb.. så jeg ble sykmeldt i begynnelsen av feb ( ca 3,5 uke før oppsigelsestiden går ut)

F"/%¤¤¤ ta finanskrisa..

Hvis du har sagt opp selv så får du ikke dagpenger med en gang.
mener du må vente 8uker før du får det.

Men hvis du blir oppsagt av jobben,da er det større sjanse for å få dagpenger med en gang.

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Men hvis du blir oppsagt av jobben,da er det større sjanse for å få dagpenger med en gang.

Det vet jeg, jeg får dagpenger ( har 3 ventedager) med en gang, men jeg er fortsatt annsatt og er sykmeldt, men etter 1 mars er jeg ikke ansatt mer, men er fortsatt sykmeldt. så det jeg lurte på var om jeg får vanlig sykepenger som nå, eller om de regner om så jeg får dagpenger sats.. Noen mener jeg fortsatt får vanlig sykepenger (samme som lønn) men jeg er litt usikker for nav har jo ikke peiling..

ORIGINAL: Suveren

Det vet jeg, jeg får dagpenger ( har 3 ventedager) med en gang, men jeg er fortsatt annsatt og er sykmeldt, men etter 1 mars er jeg ikke ansatt mer, men er fortsatt sykmeldt. så det jeg lurte på var om jeg får vanlig sykepenger som nå, eller om de regner om så jeg får dagpenger sats.. Noen mener jeg fortsatt får vanlig sykepenger (samme som lønn) men jeg er litt usikker for nav har jo ikke peiling..

Kontrakten min gikk ut 1.aug 09,jeg ble sykemeldt 6 juni 09 og er det fortsatt. Og jeg får sykepenger fra Nav enda.. Altså full lønn. Så lenge jeg er sammenhengende sykemeldt hele tiden får jeg sykepenger fikk jeg beskjed om, så du får det du og [:)]

ORIGINAL: S@ra

ORIGINAL: Suveren

Kontrakten min gikk ut 1.aug 09,jeg ble sykemeldt 6 juni 09 og er det fortsatt. Og jeg får sykepenger fra Nav enda.. Altså full lønn. Så lenge jeg er sammenhengende sykemeldt hele tiden får jeg sykepenger fikk jeg beskjed om, så du får det du og [:)]

Godt å høre.. Kansje den vonde klumpen i magen begynner å forsvinne... Takk for alle svarene

vell, jeg ble sykemeldt i juni 07,(oppsagt i juli o7)var sykemeldt til jeg gikk t i perm juni 08,ble sykemeldt i april 09 da permen min gikk ut, er fortsatt sykemeldt og har akkurat samme "lønna" nå som da jeg jobbet i 07

ORIGINAL: Burger

ORIGINAL: Iseliija

vell, jeg ble sykemeldt i juni 07,(oppsagt i juli o7)var sykemeldt til jeg gikk t i perm juni 08,ble sykemeldt i april 09 da permen min gikk ut, er fortsatt sykemeldt og har akkurat samme "lønna" nå som da jeg jobbet i 07

Trodde ikke det var lov å si opp noen som var sykemeldt[8|]

hvis bedriften går konk så må man nesten si opp folk?

ORIGINAL: Iseliija

Vi har jo veldig lyst på en liten baby til for nå er minste 2 år og vil ikke ha for mange år i mellom, men siden jeg ikke har jobb etter 1 mars så har vi lagt planen på is.. Men du skriver at du gikk rett over i fødselsperm etter du var sykmeldt?? Regner di ut fra hva du hadde i sykepenger da og da betaler nav??

Back
Topp