Sykepenger/Svangerskapspenger

Kaizer

Forumet er livet
Skjønner ikke hvorfor jeg burde søke om svangerskapspenger nå jeg...
Er sykemeldt fra jobben pga tvillinggravid og da er det noen som sier jeg kvalifiserer til svangerskapspenger? Får jeg mer da?

Pratet med arb.giver i dag og hun sa jeg kom til å få vanlig lønn mens jeg er sykemeldt, altså alt av kveldstillegg + lør/søndag tillegg... Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg da skulle "bytte" til svangerskapspenger?!?

Noen som gidder å forklare meg dette??

iiingen? [8|][:D]

Sjefen din har nok misforstått litt.. Svangerskapspenger er en ytelse til gravide med jobb som er til fare for fosteret hvor arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge. Har du en jobb som er farlig for fosteret kan dette være rett ytelse for deg. Om du har problemer i svangerskapet eller risiko svangerskap pga tvillinger er sykepenger rett for deg. Du får like mye utbetalt uansett, eneste er at med svangerskapspenger bruker du ikke opp sykepengeretten din.. Og så er det muligens noe med feriepenger uten at jeg skal si det sikkert...

ORIGINAL: Vero_

Ved sykepenger så får du feriepenger fra de to første mnd eller noe, og ved svangerskapspenger får du feriepenger for hele perioden. Så jeg ville absolutt ha tatt imot svangerskapspengene ja!!!!!!!

Oi, da må jeg ta en prat med sjefen igjen da + NAV!
Jippi, noe å gjøre i morgen også [:D]

ORIGINAL: Pearl

Sjefen din har nok misforstått litt.. Svangerskapspenger er en ytelse til gravide med jobb som er til fare for fosteret hvor arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge. Har du en jobb som er farlig for fosteret kan dette være rett ytelse for deg. Om du har problemer i svangerskapet eller risiko svangerskap pga tvillinger er sykepenger rett for deg. Du får like mye utbetalt uansett, eneste er at med svangerskapspenger bruker du ikke opp sykepengeretten din.. Og så er det muligens noe med feriepenger uten at jeg skal si det sikkert...

Jobber som hjelpepleier, så fare og fare er det vel ikke, men siden jeg venter tvillinger er jo all arbeid "farlig"...
Blir vel kalt et risikosvangerskap heller da [;)]

ORIGINAL: Vero_

Ved sykepenger så får du feriepenger fra de to første mnd eller noe, og ved svangerskapspenger får du feriepenger for hele perioden. Så jeg ville absolutt ha tatt imot svangerskapspengene ja!!!!!!!

Er du sikker på det?

Kopiert fra nav;

Det gis feriepenger for de første 64 stønadsdagene av svangerskapspengeperioden.

Back
Topp