Siden juni har jeg vært ansatt som tilkallingsvikar, renholder, på et helse- og rehabiliteringssenter. Har jobbet nesten 100% hele perioden. I jula var rehabiliteringssenteret stengt, gikk derfor ut i ferie 19.des. med beskjed om at jeg ville bli oppringt rett over jul for å få vite når jeg kunne komme tilbake. Etter jul fikk jeg vite at det ikke ville være bruk for meg umiddelbart, men at det sikkert snart ville bli noe. Det har det ennå ikke blitt. Min permisjon starter 20.april, så har heldigvis jobbet nok til at jeg har krav på foreldrepenger.
Det som derimot er litt synd, er at jeg fram til juni var student, og rakk derfor akkurat ikke å tjene nok til å ha krav på dagpenger.
Om jeg skulle bli tilbudt mer jobb nå, tror jeg uansett ikke jeg vil klare det, siden jeg sliter med veldig lavt blodtrykk og påbegynnende ryggplager. Jeg må legge meg ned bare jeg gjør husarbeid. Jobben er ganske hard, med et høyt tempo. Vil be legen min om sykemelding, men siden jeg ikke egentlig har noe jobb, og ikke har jobbet de siste fire ukene, har jeg da ikke krav på sykepenger?
Fint om noen hadde hatt litt peiling på det [:)]
Det som derimot er litt synd, er at jeg fram til juni var student, og rakk derfor akkurat ikke å tjene nok til å ha krav på dagpenger.
Om jeg skulle bli tilbudt mer jobb nå, tror jeg uansett ikke jeg vil klare det, siden jeg sliter med veldig lavt blodtrykk og påbegynnende ryggplager. Jeg må legge meg ned bare jeg gjør husarbeid. Jobben er ganske hard, med et høyt tempo. Vil be legen min om sykemelding, men siden jeg ikke egentlig har noe jobb, og ikke har jobbet de siste fire ukene, har jeg da ikke krav på sykepenger?
Fint om noen hadde hatt litt peiling på det [:)]