sykepenger *innspirert*

*Frk.Mamma

Gift med forumet
ser at hvis man har vært sykemeldt i 52 uker da må man jobbe i 26 uker før man har rett på det, men hvis man re sykemeldt kortere hav skjer da??

jeg var sykemeldt hele svangerskapet fra uke 4 ca og helt ut, fikk da beskjed at jeg må jobbe i 26 uker igjen før jeg kan bli sykemeldt men stemmer det da? for jeg har jo ikke vært sykemeldt i 52 uker men i 38-39 uker eller noe. er jo fortsatt i permisjon og blir jo det lenge til men bare tenkte på det nå liksom.

dette lurer jeg og på..... håper noen vet

ORIGINAL: Mirakeljente

ja er ikke lett for jeg søkte svangerskapspenger men fikk nei og da sa legen min at det var dumt for da brukte jeg opp sykeperioden min men jeg har jo fortsatt uker igjen til jeg er på 52 uker liksom.

ORIGINAL: *Frk.Mamma

ORIGINAL: Mirakeljente

ja er ikke lett for jeg søkte svangerskapspenger men fikk nei og da sa legen min at det var dumt for da brukte jeg opp sykeperioden min men jeg har jo fortsatt uker igjen til jeg er på 52 uker liksom.

ja det er kjedlig.
jeg skal prøve meg i jobb i april etter 3 mnd sykemelding. men legen min vil egentlig sykemelde meg lenger men jeg vil prøve...

Ingen fare, å være i permisjon tilsvarer jobb og dermed har du opptjent fulle sykepengerettigheter etter 26 uker av permisjonen.... Du trenger derved ikke tenke på de ukene du var sykemeldt før permisjonen for de er uansett "nullet"..

ORIGINAL: Pearl

Ingen fare, å være i permisjon tilsvarer jobb og dermed har du opptjent fulle sykepengerettigheter etter 26 uker av permisjonen.... Du trenger derved ikke tenke på de ukene du var sykemeldt før permisjonen for de er uansett "nullet"..

ok det er bra, for sliter så sinnsykt med ryggen og håper den blir bra men tviler på det har hatt det i 3 mnd nå og all behandling funker ikke

Back
Topp