Sykepenger fra nav

siljegulli

Forumet er livet
VIP
Jeg ble sykemeldt 25.august. Når kan jeg forvente å få sykepenger tror dere? Får ikke noe fra jobb ettersom de har søkt om sånn fritak pga svangerskap tror jeg. Ligger ikke noe på mine utbet. bortsett fra barnetrygda. Kanskje ikke før okt?
Ja, jeg kan ringe nav, men jeg liker det ikke :p

Utbetaling av sykepenger skjer vanligvis i slutten av hver mnd, så skulle tro du skal ha i slutten av september, men det er jo nå, så er jo rart det ikke står noe på kommende utbetaling. Kanskje alt av papirer ikke er helt i orden enda? Når jeg ble sykemeldt så tok det ca seks uker før jeg fikk penger, siden jeg ble sykemeldt i midten av måneden. Men ja... Det beste er nok å ringe :) hehe

Utbetaling av sykepenger skjer vanligvis i slutten av hver mnd, så skulle tro du skal ha i slutten av september, men det er jo nå, så er jo rart det ikke står noe på kommende utbetaling. Kanskje alt av papirer ikke er helt i orden enda? Når jeg ble sykemeldt så tok det ca seks uker før jeg fikk penger, siden jeg ble sykemeldt i midten av måneden. Men ja... Det beste er nok å ringe :) hehe
Hehe:) Ja, vil tro det :) men klarer meg fint med sparekonto, så pengene får bare komme når de kommer :p alt for å slippe å ringe!

Samme problemet her ;) sykemeldt siden 18 august, fortsatt ikke fått sykepenger. Ring nav og arbeidsgiveren din! Kan hende at ikke alle lønnsoppøysninger er sendt inn enda :-) 2-3 uker behandlingstid etter nav har fått lønnsoppøysninger så du burde purre på de.

Samme problemet her ;) sykemeldt siden 18 august, fortsatt ikke fått sykepenger. Ring nav og arbeidsgiveren din! Kan hende at ikke alle lønnsoppøysninger er sendt inn enda :-) 2-3 uker behandlingstid etter nav har fått lønnsoppøysninger så du burde purre på de.
Jo, arb.giver (regnskap)har sendt inn, men måtte skrive under noe skjemagreier denne uka. Så hvis sjefen min ikke har sendt (det vil jeg tro hun ikke har gjort....) inn det, får jeg nok ikke. Får masse neste mnd da ;) regner med de etterbetaler.

Ville sjekket med jobben om de har sendt inn lønnsopplysningene :)

Jeg får lønn fra arbeidsgiver selv om
di har fritak. De får det bare etterbetalt etterpå. Jobber kommunalt jeg da...

Ville sjekket med jobben om de har sendt inn lønnsopplysningene :)
Jeg vet regnskap har sendt inn iallefall. De bruker å være kjapp. Men så måtte jeg skrive under et folketrygd-ark eller noe. Og det er sikkert ikke sendt inn for det er det sjefen min som gjør.
Kan alltids ringe nav på mandag :) eller få gubben til å ringe :D

• Liker
Reactions: BMC
Jeg får lønn fra arbeidsgiver selv om
di har fritak. De får det bare etterbetalt etterpå. Jobber kommunalt jeg da...
Jobber privat så ikke like greie ordninger :confused:

Ble sykemeldt i september i fjor, fikk sykepenger i slutten av januar. Er ikke sikkert behandlingstiden er like lang nå, går an å ringe NAV å spørre.

Samme her. Har søkt om sykepenger fra 26. august. Fikk utbetaling for 1 dag i august, men nå er det bare barnetrygden som står på mine utbetalinger. Fikk beskjed om at beh.tiden er 6 uker, men da er det jo rart at jeg fikk for den ene dagen i august..

Ble sykemeldt i september i fjor, fikk sykepenger i slutten av januar. Er ikke sikkert behandlingstiden er like lang nå, går an å ringe NAV å spørre.
Haha:) jaja, får håpe jeg får foreldrepenger før den tid :p

Samme her. Har søkt om sykepenger fra 26. august. Fikk utbetaling for 1 dag i august, men nå er det bare barnetrygden som står på mine utbetalinger. Fikk beskjed om at beh.tiden er 6 uker, men da er det jo rart at jeg fikk for den ene dagen i august..
1 dag? :eek: herregud...

husk at hvis det går lenger enn 3 mnd før du får pengene så trenger dem ikke å utbetale de. så ikke vent for lenge med å ringe og hør om alt er i orden.
min tidligere arb.giver sendte inn papirene som dem skulle. men nav rotet det vekk. gikk vel en uke fra 3 mnd før jeg fant det ut. og det var i siste lita.
Seriøst? Hva med de som ringer og ringer og nav ikke klarer og ordne opp? :eek:

Back
Topp