Sykepenger etter endt vikariat

ønskebaby3

Andre møte med forumet
Jeg har vært 100% sykmeldt siden etter påske. Det jeg lurer på er om man får sykepenger uten å ha arbeidsgiver?

Jeg har hatt et vikariat, som går ut i dag. Permisjonen min starter 3.august. Får jeg utbetalt sykepenger i juli eller tar det slutt når vikariatet er over?

Har prøvd å søke på nett men finner ingen gode svar på akkurat dette..
 
Ring nav, det er verdt å vente den lille stunden i telefonen:)

Jeg mener å ha hørt at så lenge du er sykmeldt fra første dag der du kunne meldes som arbeidsledig, dvs i morgen om i dag ville vært din siste arbeidsdag, så vil du få samme sum fra nav som du ville fått ved sykmelding fra vikariatet så lenge du er sykmeldt uavbrutt:)
 
Jeg er litt usikker på hvordan det er, men hvis du nå får utbetalt penger fra NAV gjennom din nåværende arbeidsgiver så vil du uansett ikke få noen penger fra de. Du må nok søke på nytt, men som det står i tråden over så snakk med din saksbehandler i NAV. Lykke til!
 
Jeg har vært 100% sykmeldt siden etter påske. Det jeg lurer på er om man får sykepenger uten å ha arbeidsgiver?

Jeg har hatt et vikariat, som går ut i dag. Permisjonen min starter 3.august. Får jeg utbetalt sykepenger i juli eller tar det slutt når vikariatet er over?

Har prøvd å søke på nett men finner ingen gode svar på akkurat dette..
Så lenge du fortsetter å være sykmeldt får du sykepenger, hvis legen ikke sykmelder deg har du ikke rett på sykepenger :)
 
På sykemeldingen nå så blir du spurt om du har arbeidsgiver eller ikke. Så mener du fortsetter å motta sykepenger så lenge du har hatt rett til de i utgangspunktet.
 
Nav overtar som arbeidsgiver. Du må bare ha ny sykemelding fra dagen etter vikariatet slutter. Så blir nav ny arbeidsgiver.
 
Vet ikke hvordan det er med vikariat, men var lærling,ble sykmeldt i slutten av april,og kontrakten gikk ut 30.mai. Jeg fortsatte å være sykmeldt, og får nå samme sum fra nav, som jeg fikk fra arbeidsgiver når jeg jobba. Er sykmeldt nå frem til permisjonen starter 6.8. Så da slipper jeg å tenke på at jeg går ned i inntekt
 
Stemmer som de sier over, at om du er sykrmeldt og har opparbeider deg rett til sykepengee, har du rett på sykepenger usvhengig om du har et arbeidsforhold eller ikke. Noen arbeidsgivere betaler sykepenger selv og får refusjon fra NAV, mens andre kun har utbetaling gjennom NAV. Sykepenger gir rett til foreldrepenger.
Hilsen en som jobber med sykepengee i NAV ;-)
 
Stemmer som de sier over, at om du er sykrmeldt og har opparbeider deg rett til sykepengee, har du rett på sykepenger usvhengig om du har et arbeidsforhold eller ikke. Noen arbeidsgivere betaler sykepenger selv og får refusjon fra NAV, mens andre kun har utbetaling gjennom NAV. Sykepenger gir rett til foreldrepenger.
Hilsen en som jobber med sykepengee i NAV ;-)
Takk for bra svar Må jeg sende inn ny søknad eller kan jeg velge «arbeidsledig» på forlenget sykmelding jeg fikk i dag frem til permisjon 3.august?
 
Jeg tenker det kan være lurt å sjekke ut nav sine sider, eventuelt ringe dem selv. Det hender jo at regelverk og retningslinjer endres. Jeg skal selv over i en ny stilling rett før fødsel og ringte nav for et par dager siden. Satt 20 minutter i telefonkø, men da har man hvertfall fått svar som stemmer!
 
Takk for bra svar Må jeg sende inn ny søknad eller kan jeg velge «arbeidsledig» på forlenget sykmelding jeg fikk i dag frem til permisjon 3.august?

Du bruker bare den søknaden som blir automatisk generert ut fra sykemeldingen fastlegen din skriver. Så kryss av for det som er riktig - og i ditt tilfelle blir arbeidsledig riktig da :)
 
Jeg tenker det kan være lurt å sjekke ut nav sine sider, eventuelt ringe dem selv. Det hender jo at regelverk og retningslinjer endres. Jeg skal selv over i en ny stilling rett før fødsel og ringte nav for et par dager siden. Satt 20 minutter i telefonkø, men da har man hvertfall fått svar som stemmer!
Jeg er i akkurat samme situasjon selv og har spurt nav. Null problem.
 
Back
Topp