sykemleding

elispk

Elsker forumet
noen som har litt peiling på sm?? e jobba i en helsesektor med tre virksomhete men e tett samarbeid. aldersheim,blig for psykisk utvikl. og hjemmesykepleien. det går på rullering hvor en jobba fra uke til uke. det e lure på ken som e ansvarlig å gi beskjed om sykemelding til alle virksomhetene når ansavarlig leder har fått sykemeldinga?? e de e som har de ansvaret? fikk så dli samvittighet.. e blei sykemeldt får 3 uke sia,fikk forlenga no etter andre uka til 6 .juni. levert sykemelding til hoedkontoret å trodde dei ga videre beskjed i  me dei sette pp arbeidslistene.. i dag år e vkna fikk e en dårlig følelse om at dit e skulle på seinvakt i dag ikke iste e va sm. å de stemte.. ho e snakka me sa de va mitt ansvar.. men e innbille me at de e sjefen sitt ansvar når sykemeldinga e levert???? noen som vet??? sorry får veldi langt innlegg.....[:D]

Vet ikke om jeg helt skjønner organiseringen der du jobber, men det skal nok ikke ha noe å si.. Det er din nærmeste leder med personalansvar som skal ha sykmeldingen, det er også hun som har ansvar for evt. innleie av vikarer osv..
Så jeg kan ikke helt skjønne hva som er ditt ansvar, så lenge du har gitt beskjed om sykmeldingen til personalansvarlig..

Jeg stemmer i de de to andre her svarte; du skal kun levere sm, leder tar resten. Jeg går ut i fra at det er helsesektoren innenfor kommunen? Da legger de jo dette greit inn i fraværsregistreringen, i og med at kommunen er felles arbeidsgiver. Det der med å gi folk dårlig samvittighet ift å få leid inn folk og blablabla, det er bare bs! De får da pinadø betalt for å gjøre det! Helt og holdent leders ansvar; du kan bare ha god samvittighet! Hehe, tydelig at dette er aktuelt for flere:)))

Back
Topp