Sykemeldt?!?

AngeLine

Gift med forumet
Hei! Er helt utmattet om dagen og har hatt en tøft svangerskap så langt, med blødning, sterk kvalme, svimmelhet, lavt blodtrykk og diverse. Men i dag var jeg hos den nye fastlegen min, og verre arrogant kjerring skal man lete lenge etter.. Hun bare fnøs av alle problemene mine og fikk det til å høres ut som om jeg bare var der for å bli sykemeldt. Jeg ba riktignok om å bli det siden jeg er i kjempedårlig form, sliten, svimmel og veldig uvel. Får i meg minimalt med mat om dagen og har absolutt ikke noe overskudd til å gå på jobben. Da la hun bare hodet på skakke og sa "jaja, vi er nå alle litt dårlige?!" Hva synes dere om dette? Er det bare jeg som overreagerer? Dette er det første barnet vårt, og jeg bekymrer meg mye.. men føler ikke at jeg får noe hjelp noe sted... blir så fortvilet!? Andre som går sykemeldt?

Hun hørtes ut som den BITCHA! Leger skal da ikke oppføre seg på den måten! GRRR.... [:@]

Jeg er sykemeldt, men det har med arbeidsmiljøet å gjøre, har ikke så mange plager som kommer av graviditeten.

Hei...
dette er det verste jeg har hørt. det at du har hatt blødninger er jo mer en gode grunner nok til å bli sykemeldt...
en møkkakjerring spør du meg.. henne er det bare å heve seg over, sikkert bare ei sur bitch som aldri selv har gått gravid å vet åssen plager det "kan" medføre.

stå på ditt, du kjenner selv når det blir for mye for kroppen din[:D]

masse lykketil

Fy flate for en møkkakjerring!!! Det er SINNSYKT tøft å gå gravid iforhold til det jeg hadde forventet. Hun har tydeligvis ikke gjort det selv, eller (desverre) vært en av få uten problemer! Skulle tro en kvinnelig lege ville hatt et sympatisk gen i kroppen. Skjønner at du er frustrert, men du overreagerer ikke. [:@] Jeg har selv vært mye vekke fra skole og jobb, og de verste dagene hadde jeg ikke klart å komme meg dit om verden gikk under. Føler med deg, håper du snart blir bra. Masse lykke til iallefall!! [;)]

ja bytt lege! det der er bare tull fra hennes side...
jeg har også hatt blødninger, og bare det var grunn nok til at fastlegen min sykmldte meg ut hele svangerskapet.

så dra til en annen lege istede du, som tar deg mer på alvor.

klem.

huff før en læge.
e å sjukemeldt men d har ikkje me svangerskpsplager å jør men arbeide.
(bynne å bi gla før at æ ikkje har fastlæge)

Høres ut som hun er gammeljomfru hun der!! Snakk om fine holdninger. Synes også det der med leger og sykemelding er noe pes. Jeg har hatt en fantastisk fastlege i 5 år, som lytter til meg. Noen ganger har jeg vært i tvil i forhold til sykemelding, og da har han tatt sjefsavgjørelse for meg og sykemeldt meg likevel. Men nå har han dessverre permisjon, og jeg må stadig forholde meg til nye leger. Er sykemeldt pga bekkenløsning og hadde avtale med legen om bare å ringe i dag hvis behov for forlengelse. Det gjorde jeg, men da fikk jeg beskjed om at jeg måtte forholde meg til en ny lege. Han vil jo ikke sykemelde meg uten å ha truffet meg, så da må jeg vente på time. Imens går sykemeldinga mi ut.... Lett skal det ikke være!

Takk for fine svar fra dere alle sammen [:)] Jeg ble bare så utrolig paff at man kan holde på sånn, og det endte jo med at jeg satt der og gråt! [&:] Følte meg jo som en idiot for at jeg i det hele tatt hadde kommet dit. Men skal prøve å komme meg til en annen lege, maktet ikke å gå på jobb i dag, så jeg trenger en sykemelding nå!!! [&:]

Fuck....dritkjæ....!!! pøh, da har ho ikke mye medfølelse for andre personer....hva POKKER hvet hun om hvordan DU har det??? skit i ho, overlegne leger er overalt!!!

Hadde jeg hatt blødninger og lavt blodtrykk og fått den meldingen fra legen min hadde jeg byttet lege! Jeg synes det høres ut som du bør ta det litt med ro fremover, dvs. enten bli sykmeldt 100% en periode eller få til en ordning hvor du f.eks. jobber 50%. Tenk på helsa di!

God bedring[:)]

Ja bytt lege, det har du lov til!!! Det går ikke an å oppføre seg på en sånn måte, det er tross alt du som går med plagene ikke hun, du vet hvordan du har det og du vet at du ikke klarer å jobbe.

Min lege prøver å presse meg tilbake på jobb, men det greier jeg ikke, så jeg skal til lege i morra, får se hvordan det går[:)]

Ønsker deg lykke til[:)]

Da har jeg fått time hos en annen lege.... må si at jeg er nesten nervøs for å dra dit nå. Virket jo som om jeg kom dit bare for å få gå sykemeldt resten av svangerskapet. Jeg kjenner jo at jeg ikke klarer å gå på jobb sånn som det er nå, men jeg vil gjerne tilbake... Det har liksom vært så mye og jeg er rett og slett utslitt, forferdelig å si når man bare er litt over 4 mnd på vei. [&:] Huff, er i hvert fall veldig glad for at samboeren min er så snill med meg og blir med til legen. [:)] Takk for alle oppmuntrende svar her, var skikkelig redd at jeg bare overragerte og var hormonell.. hehe

Lykke til hos den nye legen! Det er viktig at du kan stole på legen din, og hun du var hos igår virka ikke akkurat som var interessert i et tillitsforhold!

hun der virker jo helt for skrudd[:@]. dritt kjerreing[:@]. nei få deg en ny lege. hadde det vært min lege du hadde gått til ville du fått sykemelding på flekken.

hørtes ut som en skikkelig gammal kjerring, fint du fikk byttet lege[:D] er du ikke fornøyd med den nye legen så kan du ta kontakt med meg så kan du få nr tilmin lege. hun er kjempesnill[:D] Lykke til

Hei alle sammen! Da har jeg vært jos en ny lege... og ganske riktig ble 100 % sykemeldt ut måneden, og etter det skulle vi se an. Hun var ganske oppgitt over den forrige legen. Så alt ordna seg til slutt.. og jeg har fått ny fastlege!!! [:D][:D]

Bra![:D]

bra du fant en ålreit lege det er like viktig det som andre ting når man er gravid...
kos deg med svangerskapet å slapp av det du kan hjemme...

lykke til videre...

klem fra meg...

Så bra at det ordnet seg og at du fant en ny sympatisk lege. Den forrige legen din høres ikke ut som om hun burde vært skikket til å være lege engang...

Back
Topp