Sykemeldt?

Virretrollet

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
❤️Mailykke 2022❤️
På Torsdag ble jeg sykemeldt i en uke 100%… slitt med en del vonde kynnere etter snøen kom for fullt på Sørlandet.. Jeg jobber ute stort sett hele tiden ellers kjører jeg hjullaster på glatta så jordmor mente jeg anstrengte/stress pga glatta.. og dagen etter sykemeldingen våknet jeg opp med kraftig forkjølelse, hoste, feber, øyer som renner og tett i pappen:( så passa jo forsåvidt ganske bra.. kynnerne har heldigvis roet seg, men de dukker desverre opp litt i kaos med 2 unger og en mann som er mye borte pga brøytevakt..

Skal til legen til fredag og diskutere veien videre, håper på å kunne begynne med 50% jobb!

Hvordan er det med dere?
 
Jeg er 30% sykemeldt, vært det i noen uker nå/en mnd ca. Pga migrene / hodepine, og mistanke om kort livmorhals / smerter i vagina / kynnere.

God bedring til deg:)
 
50% til jul pga ganske fysisk jobb, som jeg ikke har energi til nå:confused:

Skal gå ned til 30 eller 20% sykemelding etter jul, så lenge alt er greit :angel8
 
Jeg er 40% sykemeldt etter en høst med mye sykdom hos eng og vesla, samt at jeg generelt har lite energi og bekkenet har begynt å verke. Er avhengig av å ha energi til å trene slik at bekkenet ikke blir verre.
 
Er 80% nå pga migrene/hodepine, helt grusomt. Våkner opp om morgenen med intens hodepine som ikke slipper. Og nå som kvalmen var borte. Er bare sykmeldt ut uken, håper den gir seg.
Jeg er 30% sykemeldt, vært det i noen uker nå/en mnd ca. Pga migrene / hodepine, og mistanke om kort livmorhals / smerter i vagina / kynnere.

God bedring til deg:)
Noen uker med migrene? Shit. Går du til noen behandling?

God bedring til dere alle.
 
Er 80% nå pga migrene/hodepine, helt grusomt. Våkner opp om morgenen med intens hodepine som ikke slipper. Og nå som kvalmen var borte. Er bare sykmeldt ut uken, håper den gir seg.

Noen uker med migrene? Shit. Går du til noen behandling?

God bedring til dere alle.
Ja, sliter med konstant hodepine. Som går over til migreneanfall om jeg ikke får nok søvn, stress, mye data, støy etcetc.

ingen medisiner jeg kan bruke som funker, så må bare leve med det. Men med gradert sm så holder det seg ganske i sjakk:) sliter med migrene til vanlig og, så ikke unormalt til meg å være:p
 
Ja, sliter med konstant hodepine. Som går over til migreneanfall om jeg ikke får nok søvn, stress, mye data, støy etcetc.

ingen medisiner jeg kan bruke som funker, så må bare leve med det. Men med gradert sm så holder det seg ganske i sjakk:) sliter med migrene til vanlig og, så ikke unormalt til meg å være:p
Helt likt som meg! Ulmer hele tiden, men stress, kan være ekstremt lite stress, da slår det ut til migrene. Har migrene til vanlig selv. Men her vet jeg aldri når det skal slå ut, så vanskelig å forutsi uka.
 
Jeg er sykmeldt 100 % i 10 dager akkurat nå, på grunn av kraftig luftveisinfeksjon og øyekatarr. Jeg har gått og hangla lenge, og liksom aldri rukket å bli ordentlig frisk før jeg har blitt syk på nytt, så legen mente at en liten timeout kanskje hjelper. Akkurat nå hadde jeg ikke kunnet jobbe uansett, men han mente faktisk at jeg skal ha et par dager der jeg er helt frisk, men fortsatt sykmeldt på slutten av sykmeldingsperioden. Bare for å unngå å bli syk med en gang igjen etterpå.

Jeg håper å jobbe 100 % igjen (og uten bruk av egenmeldinger) når sykmeldingen er ferdig.
 
Jeg har vært 100% sykemeldt siden slutten av oktober på grunn av bekkenleddssmerter. Var tilbake på jobb i én dag for å teste om det kan gå å jobbe én dag i uken, men nei. Kommer til å være sykemeldt ut svangerskapet vil jeg tro.
 
Jeg ble 100% sykmeldt i slutten av oktober pga kvalme og utslitthet. Gikk over til 50% i midten av november, og er nå på 40%. Tror jeg skal klare å komme tilbake 100% på jobb over nyttår. Håper det hvertfall!
 
Ser det er en stund siden noen har skrevet her, men fortsetter på tråden siden det er samme tema:angelic:

Var på helsestasjon i går hvor jordmor sa jeg burde vurdere å sykemelde meg grunnet bekkensmertene jeg har. Har vondt i symfysen ved enhver fysisk bevegelse, når jeg reiser meg, endrer stilling i sengen og det er helt grusomt når jeg skal begynne en bevegelse (som å gå). Er sykepleier så er mye gåing og ståing i løpet av dagen:dead: er fortsatt i 100% jobb. Men går ut i permisjon om 6 uker og føler jeg burde klare å holde ut til da, sitter så veldig langt inne å skulle sykemelde seg:confused: men på samme tid ser jeg jo at det snart ikke går lengre. Tenkte å prøve sånn belte for å holde bekkenet mer på plass, men vet ikke om det hjelper noe særlig, men er vell verdt forsøket.
Arbeidsgiver har også sagt jeg må si fra i god tid hvis jeg føler jeg ikke lengre klarer være i jobb, så de heller kan gi «kontorjobb» til meg den siste tiden. Bare tanken på å skulle måtte begynne et nytt sted rett før jeg skal ut i permisjon gjør meg super stressa, og enda mer stress er det siste jeg trenger akkurat nå. Så føler det er litt problematisk situasjon, men tenker at om jeg ikke lengre klarer jobbe hvor jeg er nå så må jeg bare tenke på meg selv og gå ut i sykemelding.

Andre som er sykemeldt pga bekkenløsning/smerter? Og er dere blitt 100% sykemeldt ut svangerskapet eller hva slags ordning har dere?
 
Ser det er en stund siden noen har skrevet her, men fortsetter på tråden siden det er samme tema:angelic:

Var på helsestasjon i går hvor jordmor sa jeg burde vurdere å sykemelde meg grunnet bekkensmertene jeg har. Har vondt i symfysen ved enhver fysisk bevegelse, når jeg reiser meg, endrer stilling i sengen og det er helt grusomt når jeg skal begynne en bevegelse (som å gå). Er sykepleier så er mye gåing og ståing i løpet av dagen:dead: er fortsatt i 100% jobb. Men går ut i permisjon om 6 uker og føler jeg burde klare å holde ut til da, sitter så veldig langt inne å skulle sykemelde seg:confused: men på samme tid ser jeg jo at det snart ikke går lengre. Tenkte å prøve sånn belte for å holde bekkenet mer på plass, men vet ikke om det hjelper noe særlig, men er vell verdt forsøket.
Arbeidsgiver har også sagt jeg må si fra i god tid hvis jeg føler jeg ikke lengre klarer være i jobb, så de heller kan gi «kontorjobb» til meg den siste tiden. Bare tanken på å skulle måtte begynne et nytt sted rett før jeg skal ut i permisjon gjør meg super stressa, og enda mer stress er det siste jeg trenger akkurat nå. Så føler det er litt problematisk situasjon, men tenker at om jeg ikke lengre klarer jobbe hvor jeg er nå så må jeg bare tenke på meg selv og gå ut i sykemelding.

Andre som er sykemeldt pga bekkenløsning/smerter? Og er dere blitt 100% sykemeldt ut svangerskapet eller hva slags ordning har dere?

Jeg har vært 100% sykemeldt siden oktober-november pga smerter i bekkenet. Kommer til å være det ut svangerskapet. Jobber i butikk med mye gåing og løfting og bæring, og jeg fant veldig fort ut at det ikke går. Bekkenet er langt verre denne gangen enn med forrige - og ble verre mye fortere. "Kontorjobb" som alternativ er ikke mulig, så da er jeg sykemeldt ut resten av tiden.
 
Jeg har vært 30% sm pga bekkene / kvalme / smerter i underlivet siden slutten av oktobee. Ble 50% sm forrige uke pga økende bekkenplager. Men ble nå på mandag 100%sm pga st jeg hadde regelmessige og vonde kynnere i helga i perioder, og jm som jeg var hos i helga mente det kunne være ett varsel fra kroppen om å roe ned. foreløpig er denne til 1/3, så får vi se hvordan det er da :)
Ønsker veldig å være i litt arbeid iallefall. Jeg jobber som kunde og salgsrådgiver, så er for det meste stående og gående. Men sjefen har vært veldig grei, så det som kan gjøres av sittende arbeid har jeg gjort, så har fått litt variasjon da:)
 
Har trappet gradvis ned og er nå 80% sm. Sliter med bekkenet og har i tillegg fått påvist hydronefrose. De mistenker nyrestein og jeg går nå på min 3. antibiotikakur for uvi, på under 4 uker.. Myyye tyngre å gå gravid nå enn i 20-årene kjenner jeg! :dead:
 
Har trappet gradvis ned og er nå 80% sm. Sliter med bekkenet og har i tillegg fått påvist hydronefrose. De mistenker nyrestein og jeg går nå på min 3. antibiotikakur for uvi, på under 4 uker.. Myyye tyngre å gå gravid nå enn i 20-årene kjenner jeg! :dead:
:depressed: Å det høres ikke gøy ut. Får du utredning for å avdekke om det er nyresten? Antibiotika tapper jo all energi (i hvertfall gjorde det det for meg) så det hjelper vel ikke på formen :yuck: god bedring i hvertfall
 
:depressed: Å det høres ikke gøy ut. Får du utredning for å avdekke om det er nyresten? Antibiotika tapper jo all energi (i hvertfall gjorde det det for meg) så det hjelper vel ikke på formen :yuck: god bedring i hvertfall

Tusen takk for det! :Heartred Hvis denne 3. kuren ikke funker, så må det undersøkes nærmere. Kan ikke holde på sånn i nesten 3 mnd til! Nyrestein kan bekreftes ved CT, men så lenge jeg er gravid, så kan jeg ikke gjennomføre det. Sååå.. Fortsettelse følger... :yuck:
 
Tusen takk for det! :Heartred Hvis denne 3. kuren ikke funker, så må det undersøkes nærmere. Kan ikke holde på sånn i nesten 3 mnd til! Nyrestein kan bekreftes ved CT, men så lenge jeg er gravid, så kan jeg ikke gjennomføre det. Sååå.. Fortsettelse følger... :yuck:
Å :wacky: ja får håpe det bedrer seg snart
 
Jeg ble 100% sykemeldt denne uka og legen har sagt jeg ikke skal tilbake før fødsel. Har sterke symfysesmerter, vonde kynnere og søvnvansker (sovner og bråvåkner etter 5-10 minutter.. innimellom klarer jeg å sove 1 time sammenhengende og totalt i døgnet blir det 1-5 timer søvn) I tillegg har jeg hatt korona en uke nå og er helt slått ut av den. Blir andpusten av å stå oppreist, og må f.eks ligge å hente meg inn etter å ha gått fra stue til kjøkken..

Kjennes litt som et nederlag, men samtidig vet jeg at det er nødvendig. Ble bare veldig bråstopp fra på være 100% på til 100% av.
 
Jeg ble 100% sykemeldt denne uka og legen har sagt jeg ikke skal tilbake før fødsel. Har sterke symfysesmerter, vonde kynnere og søvnvansker (sovner og bråvåkner etter 5-10 minutter.. innimellom klarer jeg å sove 1 time sammenhengende og totalt i døgnet blir det 1-5 timer søvn) I tillegg har jeg hatt korona en uke nå og er helt slått ut av den. Blir andpusten av å stå oppreist, og må f.eks ligge å hente meg inn etter å ha gått fra stue til kjøkken..

Kjennes litt som et nederlag, men samtidig vet jeg at det er nødvendig. Ble bare veldig bråstopp fra på være 100% på til 100% av.
Høres ut som du har godt av en pause :)

Ble selv sykemeldt, men bare 20% i første omgang, legen min har vært veldig klar på at det ikke handler om å "komme seg igjennom" svangerskapet, man skal kunne ha litt overskudd for både fødsel og tiden etter. Tror det er en fordel for både meg og arbeidsgiver at jeg ble litt sykemeldt nå for det har blitt en del egenmeldinger så håper det gir meg litt mer overskudd fremover
 
Back
Topp