Sykemeldt?

Er du sykemeldt?

• Ja, 100%

• Ja, delvis

• Nei, men er like før

• Nei

Results are only viewable after voting.

Anotherone

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Juliknøttene 2022
Er hjemme med sykt barn, så da fortsetter spammingen :hilarious: Ihvertfall så lenge han sover.

Skikkelig kvalm og hodepine av og på, men ingen sykemelding..
Føler ikke jeg kan sykemelde meg med mindre det blir umulig å komme seg på jobb, da jeg begynte i ny jobb 1.11.
Har heldigvis mulighet til hjemmekontor da :)

Ikke sykmeldt :) Heldigvis kan jeg styre arbeidshverdagen min mye selv til motsetning fra mine kollegaer, så håper jeg klarer å være i full jobb lenge. Men skal ihvertfall lytte mer til kroppen denne gangen og ta mer hensyn, så jeg ikke sliter meg helt ut.

Nei, men pga jobben min regner jeg med det blir svangerskapspenger etterhvert.

Student og veldig fornøyd med timingen til dette svangerskapet :happy: Nå fremover skal jeg være hjemme og skrive til slutten av Januar. Så er det vel praksis i andre trimester. Det tror jeg skal gå fint :)

I motsetning til mine andre svangerskap der jeg hadde jobb og ble sykemeldt. I forrige var jeg sykemeldt fra uke 7 til 37 :woot:

Ja, er dessverre blitt 100% sjukmeldt. Er slått ut av kvalme, brekningar og utmattelse + masse IVF-medisinar. Har hatt ein lang IVF-veg mot nr. 2, så kroppen var allereie utkøyrt fysisk og psykisk frå før av… Håpar det verste snart er over, men det spørs… Var veldig dårleg med nr. 1 også. :arghh:

Er 100%sykmeldt på tredje uken. Vært veldig kvalm, men går litt bedre nå. Håper på å jobbe litt fra neste uke, men ikke sjans til å komme meg på jobb før kl 12.

Ble 70% sykemeldt i dag i to uker. Har allerede vært kvalm siden før IKM, men den siste uken nådde det ny topp og jeg klarer ikke å røre meg nesten uten å kaste opp. Og kvalmen sitter i døgnet rundt. Eneste som hjelper er å prøve å spise og ligge i et kaldt og mørkt rom. Ønsket selv å prøve å jobbe litt.

Fortalte det din lederen min i dag at jeg var gradert sykemeldt og sa at det var pga graviditeten. Jeg vet at det er så veldig sårbart i min avdeling, og ingen gjør min kritiske jobb. Følte hele skuffelsen over henne, og at hun ble stresset naturlig nok. Men hva kan jeg gjøre… det er ikke mitt problem at arbeidsgiver velger å ha der så sårbart med alt for lite folk, og samtidig har det sittet langt inne å sykemelde seg. Prøvde å presse meg hele forrige uke til jeg måtte kaste inn håndkleet, og det er legen som sykemelder meg og ikke jeg som gjør det. Føler mange har den holdningen graviditet = ikke sykdom, som er greit nok det - men alle plagene man får ved graviditet er sykdom.

Noen som har følt på det samme? Jeg gir alltid råd om at man må tenke på seg selv og sin egen helse først, men klarer ikke å ta det til meg selv :grumpy:

Ble 70% sykemeldt i dag i to uker. Har allerede vært kvalm siden før IKM, men den siste uken nådde det ny topp og jeg klarer ikke å røre meg nesten uten å kaste opp. Og kvalmen sitter i døgnet rundt. Eneste som hjelper er å prøve å spise og ligge i et kaldt og mørkt rom. Ønsket selv å prøve å jobbe litt.

Fortalte det din lederen min i dag at jeg var gradert sykemeldt og sa at det var pga graviditeten. Jeg vet at det er så veldig sårbart i min avdeling, og ingen gjør min kritiske jobb. Følte hele skuffelsen over henne, og at hun ble stresset naturlig nok. Men hva kan jeg gjøre… det er ikke mitt problem at arbeidsgiver velger å ha der så sårbart med alt for lite folk, og samtidig har det sittet langt inne å sykemelde seg. Prøvde å presse meg hele forrige uke til jeg måtte kaste inn håndkleet, og det er legen som sykemelder meg og ikke jeg som gjør det. Føler mange har den holdningen graviditet = ikke sykdom, som er greit nok det - men alle plagene man får ved graviditet er sykdom.

Noen som har følt på det samme? Jeg gir alltid råd om at man må tenke på seg selv og sin egen helse først, men klarer ikke å ta det til meg selv :grumpy:

Jeg var bare litt sykemeldt med første (og egentlig etter at det værste var over) og ingenting med andre. På min jobb er det ingen som tar i er når jeg er borte, så tenkte det var det samme om jeg var der eller ikke. Jeg måtte gjort det til slutt uansett. Men i dag angrer jeg på at jeg ikke va om sykemelding før, og skal ha det denne gangen! Vi vinner ingenting på å presse oss..!

Jeg går på aap og er gjennom nav med det å bli ung ufør 50% pga fysisk skade som aldri kan bli bra igjen dessverre. var på utkikk etter 50% jobb før jeg ble gravid. men nå klarer jeg ikke iom at jeg er så dårlig og helt utslått om dagene:(

Er deltidsstudent, akkurat levert eksamen og jobber nærmest 100% i barnehage som vikar.

Ikke bare bare å sykemelde seg, men jobber endel med meg selv og får det til! Bare SKAL jobbe nok til å få foreldrepenger, siden jeh ikke får penger fra lånekassa... :wideyed:

Ikke sykemeldt enda, men jobber som lærer på småtrinnet, så det er vel bare et spørsmål om tid... :rolleyes: Er en utrolig hektisk jobb, sist gang ble jeg delvis sykemeldt fra uke 20 tror jeg.

Nei;) jobbet hele svangerskapet sist gang, men er spent på hvordan det er å kombinere jobb og svangerskap med en to-åring denne gang:rolleyes:

Ikke sykemeldt enda, men jobber som lærer på småtrinnet, så det er vel bare et spørsmål om tid... :rolleyes: Er en utrolig hektisk jobb, sist gang ble jeg delvis sykemeldt fra uke 20 tror jeg.

Samme her, jobber på småtrinnet, og jeg er altså så utslitt nå! Er bare 5+4, og vurderer å få en gradert sykemelding så jeg kan ha et par dager hjemme de første månedene..:rolleyes: Har prøvd så lenge, og er endelig gravid, så er så redd for å miste nå i starten hvis jeg stresser for mye!:wideyed:

Samme her, jobber på småtrinnet, og jeg er altså så utslitt nå! Er bare 5+4, og vurderer å få en gradert sykemelding så jeg kan ha et par dager hjemme de første månedene..:rolleyes: Har prøvd så lenge, og er endelig gravid, så er så redd for å miste nå i starten hvis jeg stresser for mye!:wideyed:
Jeg er 5+3:D Jeg angrer på at jeg ventet så lenge sist, også tok jeg bare ut 20% sykemelding, økte ikke igjen før jeg var i tredje trimester... Og jeg sliter fortsatt med de plagene, så lytt til kroppen din :Heartred

:happy118

Jeg var bare litt sykemeldt med første (og egentlig etter at det værste var over) og ingenting med andre. På min jobb er det ingen som tar i er når jeg er borte, så tenkte det var det samme om jeg var der eller ikke. Jeg måtte gjort det til slutt uansett. Men i dag angrer jeg på at jeg ikke va om sykemelding før, og skal ha det denne gangen! Vi vinner ingenting på å presse oss..!
Veldig enig - og man må tenke på seg selv først. Følelsen føltes bedre i dag enn i går, er vel bare meg selv jeg må jobbe med for å få slutt på dårlig samvittighet.

Hvis formen er dårlig så gjør man absolutt riktig med å få seg sykemelding! Jeg tenker også at det er «ingen som takker deg for så slite deg ut»!

Back
Topp