Sykemeldt

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Dere som er sykemeldte her; har dere dårlig samvittighet for det? Jeg føler selv at jeg burde klare å stå i jobb for jeg har ingen store plager,det er mer et sammensatt bilde.. Flere mindre plager + risikosvangerskap og dermed veldig viktig å unngå stress er det som gjør utslaget hos meg. Samtidig som jeg sliter med samvittigheten,føler jeg ikke jeg møter noe særlig velvilje hos arbeidsgiver og jeg vil ikke være utslitt til lille kommer heller. Pluss at jeg har et barn fra før som trenger meg! Mange tanker i hodet om dagen :wideyed:

Har vært litt sykmeldt uten å ha dårlig samvittighet for det. Det å stå i jobb inntil fødsel hvis man blir sliten er det ingen som takker seg for, og aller minst deg selv.

Har ikke dårlig samvittighet. Blir helt ødelagt av ingenting pga bekkenløsning. Har slitt med høyt blodtrykk noen uker før det igjen. Så for min egen helse og babyen sin er det best at jeg tar det med ro.
Men skulle gjerne jobbet :) savner jobben og folkene :Heartpink

Har vært litt sykemeldt og kommer til å bli det igjen nå når arbeidsplassen min skal åpne igjen.. jobber i bhg og er ikke interessert i å gamble med egen eller babys helse.. har også et barn som trenger meg og en kranglete rygg. Hadde mer dårlig samvittighet da jeg ble sykemeldt i første svangerskap, så da pressa jeg meg litt ekstra og ble nesten sengeliggende i tre måneder.

Ikke dårlig samvittighet. Sykmeldt for å ikke være i stress (risikosv)
Heldigvis en sjef som ber meg om å bli hjemme også, da jeg mistet i uke 15 i sommer :)

Ikke vært fult i jobb siden 6. januar, har ikke litt dårlig samvittighet en gang :p men så viser det seg gang på gang at tilretteleggingen jeg har behov for ikke blir fulgt, så da er jeg sykemeldt med god samvittighet ;)

Ikke dårlig samvittighet, nav dekker utgiftene til sykemelding. De har ansatt ny pedagog som dekker mitt frafall :)

Sniker
Jeg sliter med dårlig samvittighet pga sykmelding, men jeg har også lært meg at jeg og jobben har mye bedre utbytte av at jeg IKKE presser meg for langt, for da blir jeg enda lengre borte :hilarious:

Ja, jeg har dårlig samvittighet. Er "bare" trøtt og kvalm, men fungerer ikke. Jobber 40% da, men da bruker jeg faktisk all energi på jobb (jobber 1-2 timer 4 dager i uka + noe mer) ,og har ingen energi til familie eller husarbeid. Så sykmelding er riktig, jeg er ikke våken nok timer i døgnet til å jobbe 100%, men jeg føler veldig på samvittigheten. Har heller ikke fortalt arbeidsgiver om graviditeten, så det hjelper ikke. Skal til lege i morgen og har mest lyst til å si at jeg ikke trenger mer sjukmelding, men jeg må innse at det ikke kommer til å gå å jobbe mer.

Ja, jeg har dårlig samvittighet. Er "bare" trøtt og kvalm, men fungerer ikke. Jobber 40% da, men da bruker jeg faktisk all energi på jobb (jobber 1-2 timer 4 dager i uka + noe mer) ,og har ingen energi til familie eller husarbeid. Så sykmelding er riktig, jeg er ikke våken nok timer i døgnet til å jobbe 100%, men jeg føler veldig på samvittigheten. Har heller ikke fortalt arbeidsgiver om graviditeten, så det hjelper ikke. Skal til lege i morgen og har mest lyst til å si at jeg ikke trenger mer sjukmelding, men jeg må innse at det ikke kommer til å gå å jobbe mer.
Akkurat sånn holdt jeg på i sist svangerskap, med bekkenløsning fra uke 20. Prøvde jobbe 80% en uke, det funka ikke, 60% jobb neste sykmelding, det funka ikke, 40% jobb etter det igjen og da det ikke funka satte fastlegen min ned foten og sa «du blir hjemme. Ferdig snakka. Prøv å dra til fysioterapeut»
Denne gangen "vet" vi at det kommer en bekkenløsning som gjør meg midlertidig arbeidsufør, så sjefen har prøvd å tilrettelagt det hun kan med mest mulig kontor og minst mulig tid på avdeling. Men med korona og hjemmekontor med ei på 2,5 har ryggen og kroppen begynt å krangla enda tidligere enn i sist svangerskap, så jeg regner med å bli sykemeldt i dag når legen ringer meg :bag:

Akkurat sånn holdt jeg på i sist svangerskap, med bekkenløsning fra uke 20. Prøvde jobbe 80% en uke, det funka ikke, 60% jobb neste sykmelding, det funka ikke, 40% jobb etter det igjen og da det ikke funka satte fastlegen min ned foten og sa «du blir hjemme. Ferdig snakka. Prøv å dra til fysioterapeut»
Denne gangen "vet" vi at det kommer en bekkenløsning som gjør meg midlertidig arbeidsufør, så sjefen har prøvd å tilrettelagt det hun kan med mest mulig kontor og minst mulig tid på avdeling. Men med korona og hjemmekontor med ei på 2,5 har ryggen og kroppen begynt å krangla enda tidligere enn i sist svangerskap, så jeg regner med å bli sykemeldt i dag når legen ringer meg :bag:
Hvordan gikk det?

Jeg var hos lege i går, forlenga sykmelding med 4 uker. Hen syntes egentlig at jeg ikke burde jobbe noe, men jeg føler så veldig på ansvaret, vet at det blir bare surr hvis ikke jeg gjør det.

Jeg ble sykemeldt 100% fra i dag, av forskjellige små grunner som tilsammen blir litt stort. Hovedpoenget er å slippe å være på avdeling (ped.leder i bhg). Lege og jordmor var heldigvis enige med meg så nå har jeg ikke dårlig samvittighet. Men jeg har snakka med sjefen, og får lov til å fortsette med hjemmekontor (frivillig) og jobbe med administrative ting. Så det er jeg glad for, holde hjernen i gang litt til:p

Jeg ble 100% sykemeldt for to uker siden, mye på grunn av stress rundt virussituasjonen vi er i. Det er mye rot på jobb og man vet aldri når man blir kalt inn. Har funnet ut at jeg ikke vil utsette meg for det og trekker meg unna. Som gravid vil jeg ikke stå i frontlinjen. Har ikke dårlig samvittighet og merker at sykemeldingen min er forventet blant ledelsen.

:confused004:confused004:confused004
I det senere har jeg opplevd bekkenleddsmerter i venstresiden som gjør at jeg må ta korte skritt og ikke kan bære noe særlig. Men er det normalt når man bare er i uke 17?

Må legge til at jeg har slitt med skjevt bekken i ungdomsårene, noe som gjorde at bena kunne svikte under meg hvis jeg løftet feil. Fysioterapeuten sa jeg hadde for svake muskler i korsryggen.

Hvordan gikk det?
Jeg ble sykemeldt i 2 uker foreløpig, så skulle han ringe meg etter disse 2 ukene. Håper det blir litt bedre når jeg får litt avlastning med mini. Er hos mine foreldre nå så jeg slipper å være alene med henne hele dagen :happy:

Back
Topp