Sykemeldt?

Krølle88

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Juliknøttene 2022
Flere som er Sykemeldt?

Nå har jeg vært i 1.5 uke. Skal til legen igjen idag på kontroll, så får snakke litt med henne da. Jeg spyr fremdeles hver dag og har ikke fått noe kontroll over kvalmen. Kommer bare jeg beveger meg ut døren. Så litt fanget i mitt eget hjem om dagene:eek: Skrev en tråd for ikke så lenge siden om sjefen, hun ble selvfølgelig ikke så happy hverken for at jeg er gravid eller sykemeldt. Men men. Jeg må bare legge vekk de dumme tankene :woot: Vet jo hva som er viktigst. Men at man skal nesten få sånn angstfølelse er ikke noe kjekt. :(

Ja, vært sykemeldt siden noen dager etter positiv test, legen igjen om 12 dager og blir nok videre sykemeldt, kan ikke snu meg for raskt i sengen for da kaster eg opp :(

Ja, vært sykemeldt siden noen dager etter positiv test, legen igjen om 12 dager og blir nok videre sykemeldt, kan ikke snu meg for raskt i sengen for da kaster eg opp :(
Huff stakkars deg:( Enda verre enn her da. Klarer du å gjøre noe med barna dine? Jeg har aldri følt meg så udugelig før noen gang. Klarer ikke å rydde eller vaske. Jeg bare ligger på sofaen eller i sengen:wtf:

Masse god bedring :)

Huff stakkars deg:( Enda verre enn her da. Klarer du å gjøre noe med barna dine? Jeg har aldri følt meg så udugelig før noen gang. Klarer ikke å rydde eller vaske. Jeg bare ligger på sofaen eller i sengen:wtf:

Masse god bedring :)
Takk :) God bedring til deg og :) Ligger sofaen eller i sengen frem til de må hentes eller mannen kommer hjem med de, så er det middag og han gjør det meste. Er som oftest ikke like kvalm på ettermiddag/tidlig kveld, så eg ligger stort sett på gulvet eller sofaen og de leker rundt meg :( De merker at det er noe, spessielt eldste på 3, han sier at mamma er sliten :( Så gleder meg til å fortelle hvorfor for han har veldig lyst på en lillebror eller lillesøster til :)

Jeg var 100% sykemeldt i uke 7 og har vært 60% sykemeldt siden da. Er i uke 12 nå, men kaster opp hver dag og er veldig kvalm. Man føler seg kjip mtp jobben, men det helsa kommer først Man blir så redusert av å være kvalm og kaste opp, så noen dager kommer man ikke lengre enn sofan.

Skal til legen i dag og håper på sykmelding. Klarer å unngå å kaste opp, men brekker meg bare jeg åpner munnen. Kan ikke synge til sønnen lengre. Får ikke i meg mat og sovner på sofaen før klokka 8 hver kveld.

Jeg er sykemeldt og har vært det siden uke 5. Var innlagt for væskebehandling i uke 5-6, og går nå poliklinisk 3 ganger i uken for videre væskebehandling.
Blir nok sykemeldt en god stund til, stabilisert kvalmen litt med kvalmestillende et helt arsenal av kvalmestillende måtte til for å stabilisere det, så væskebehandling og kvalmestillende i en kombo gjør at jeg klarer å spise lite og ofte.

Sniker fra mars, vært 100% sykemeldt fra uke 6, er i uke 20 nå.. Skal prøve meg på 20% fra neste uke av, hvis legen tillater det. Har foranliggende morkake og vært plaget med blødninger.

Vært 100% sykmeldt i fire uker og skal være det i 2 uker til. Regner med at det blir forlenget

Ble sykemeldt 100 % i går i 4 uker pga kvalme , trøtt og ekstremt svimmel

Jeg er 50% sykemeldt pga kvalme og tretthet. Må hjem og sove litt før jeg skal hente i barnehagen for å i det heletatt orke å være mamma på ettermiddagen. Har heldigvis en kul lege og en bra ledelse på jobben. Det er veldig deilig at ledelsen på jobben bare er glade på mine vegne og setter inn vikar for meg de timene jeg er borte. Er lærer, og tror vel det er lettere for oss å si ifra om graviditet og sånn enn i andre yrker. Klart det blir litt stress for dem å finne vikar og sånn, men mitt inntrykk er at de er forberedt på at slike ting kan skje og at de klarer å glede seg sammen med sine ansatte. mange kvinner i fruktbar alder i læreryrket også

God bedring til dere som er dårlige, jeg er heldig å er symptomfri så er i jobb å håper på være det lenge enda:)
Jobbet til permisjonen starter sist, men denne gangen har jeg jo ei lita ei hjemme som jeg kommer til å prioritere å ha overskudd til, så vi får se hvordan det går:happy:

Er for tiden sykemeldt 100% i tre uker pga kvalme og utmattelse. Prøvde først en uke med 50%, men det fungerte ikke i det hele tatt. Sjefen vet heldigvis hva grunnen er og er veldig forståelsesfull <3 prøver å hvile hele formiddagen til ungene kommer hjem, slik at jeg har pittelitt overskudd til dem. Men mannen må gjøre alt av husarbeid og middagslaging, bare lukta får meg til å brekke meg..
Gleder meg til å bli mitt "vanlige" jeg igjen - forhåpentligvis i 2.trimester.

Jeg har vært 100 % sykemeldt fra uke 7-10 grunnet kvalme. Kvalmen slapp i uke 10 så nå jobber jeg 40 % i 2 uker. Det går greit, men merker at jeg er redusert, sliten og trøtt. Litt slitsomt å ta igjen det tapte og få oversikt på jobb. Jobber med å ta det rolig og ikke ta på meg for mye. God bedring alle sammen, håper kvalmen slipper

Har ikke vært sykemeldt ennå. Har brukt to dager på egenmelding, ellers har det gått bra. Håper det fortsetter å gå bra slik at jeg kan jobbe så lenge som mulig.

Snart vært sjukemeldt i 4uker pga kvalmen men er blitt mye bedre nå så satser på jobb neste uke vist legen sier det er greit på mandag :)

Jeg har vært 100% sykemeldt i 5 uker nå på grunn av kvalme og null energi. Håper at ting begynner å roe seg snart så jeg kommer meg på jobb igjen. Går på veggene hjemme. Ny kontroll hos lege neste uke.

Har vært 50% sykmeldt i 5 uker, er det fortsatt. Sliter veldig med kvalmen og oppkast, men går opp og ned. Ettermiddager og kveldene er absolutt værst, legger meg tidlig. Sist var jeg dårlig i 10-11 uker, så regner med å være det nå også..
Gleder meg sååå til denne perioden er over!

Man føler seg nesten litt slem som syntes det er godt å lese at vi er flere i samme båt:HeartbigredSe
elvom jeg unner ingen dette her. Fikk ny kvalmestillende av legen idag. Så får vi krysse fingrene for at det hjelper. Som hun sa så fint "det er unntakstilstand å være gravid"... Heldigvis ikke det man er mest her i livet :knegg:

God bedring alle sammen :love7 Nå er det natta herfra.. Hehe.. Herregud som jeg gleder meg til å få litt mer energi igjen..
:wav

Back
Topp