Sykemeldt?

Ceralita

Forelsket i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Flere som er sykemeldt, helt eller gradvis? Jeg er 40% sykemeldt pga trøtthet og kvalme. Jeg føler veldig på at jeg burde prøve meg på å jobbe fullt igjen snart. Dårlig samvittighet for de andre på jobb. Men jeg er helt gåen. Vil bare sove, samtidig som jeg sliter med nattesøvnen. Og har også to små jeg skal fungere for. Men er det grunn nok for sm? Jeg er ikke en som er hjemme fra jobb ellers "uten grunn".. Men nå er det virkelig godt å ha de dagene innimellom.. Men føler samtidig at jeg burde ta meg i sammen. Er jo normalt å være sliten i svangerskapet..
 
Jeg har vært sykemeldt 100% i snart 6 uker pga av kvalme, men føler meg bedre og vil begynne å jobbe igjen. Har også dårlig samvittighet, men har ikke hatt sjangs. Vet ikke om det blir noe redusert, kommer an på hvor mye de klarer å tilrettelegge på jobben. Jeg har også to unger hjemme som krever sitt, så er litt nervøs for hvordan det blir fremover.
 
Det er helt normalt å bli sliten i ett svangerskap. Var sykemeldt ett par uker tidlig i svangerskapet sist jeg gikk gravid.
Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet. Man skal fungere hjemme også.
 
Ja jeg er sykemeldt pga forliggende morkake og truende blødninger
 
Jeg er pga kvalme. Hadde i grunn enda dårligere samvittighet for en uke siden når jeg prøvde å jobbe og ikke klarte gjør jobben min på en god måte. Fått beskjed av gyn at jeg burde være sykemeldt ut Svangerskapet pga risikosvangerskap og tung jobb. Har ikke helt klart å forholde meg til den beskjeden enda.
 
Jeg er også 40 % sykmeldt (ja, det heter sykmeldt og ikke sykemeldt, jeg jobber i NAV-systemet :p) pga lite energi, og jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Jeg har kun vært sykmeldt én gang tidligere og det satt langt inne og gå til legen og spørre om det. Men jeg har rett og slett ikke kapasitet til noe mer, og nå er tiden for å ta vare på kroppen sånn at lille kan vokse som den skal :) Husk det da dere, ingen som takker deg etterpå for at du strakk strikken og sleit deg ut
 
Vært 100% sykmeldt en uke nå med blødninger og fått beskjed om å ta det med ro. Har ferie til uka, så fortsetter å ta det med ro.
Skal til legen på torsdag og kjenner at hvis ikke blødningene har stoppet helt til da kommer jeg til å trygle om ny sykmelding. I hvert fall så lenge ingen kan fortelle meg hvor disse blødningene kommer fra, jeg er jo redd og utrygg pga de og klarer ikke å ha med meg hodet på jobb når det er sånn.
 
Ja absolutt normalt å være sliten nå. Var sliten og kvalm med de to andre også, men denne gangen er det mye tyngre. Hadde ikke noe fravær de andre gangene.
Men vanskelig når det går så utover både jobb og de hjemme..
 
Vært 100% sm i 4 uker (tror jeg) og fortsatt sm i 3 uker til.. ikke veldig dårlig samvittighet, men det er fordi jeg har vært skamdårlig :( og fordi sjefen min sier at jeg ikke må ha da
 
Er sykemeldt da jeg ikke er i form, tror ikke jeg blir frisk nok til å jobbe med det første :/
 
Da er det bestemt at jeg ikke får jobbe mer dette svangerskapet. Har en veldig tung jobb både fysisk og psykisk. Pga risikosvangerskap har gynekologen min og fastlegen kommer frem til at det er helt unødvendig å ta noen sjanser. Litt glad da jeg var redd for hvordan dette skulle gå med den jobben jeg har men samtidig lei meg da jeg har så gode kollegaer og trives med å vere i jobb. Tar uke for uke og forholder meg ikke til mer en det med det første. Tiden blir nok lang.
 
Da er det bestemt at jeg ikke får jobbe mer dette svangerskapet. Har en veldig tung jobb både fysisk og psykisk. Pga risikosvangerskap har gynekologen min og fastlegen kommer frem til at det er helt unødvendig å ta noen sjanser. Litt glad da jeg var redd for hvordan dette skulle gå med den jobben jeg har men samtidig lei meg da jeg har så gode kollegaer og trives med å vere i jobb. Tar uke for uke og forholder meg ikke til mer en det med det første. Tiden blir nok lang.

Da er det viktig at du passer på deg selv <3 har selv gått hjemme med risikosvangerskap, tiden ble lang en periode, helt til jeg klarte å lage meg gode rutiner og litt småtteri å pusle med. Plutselig var det en mnd til termin. Da gikk det bare noen dager, så gikk vannet og babyen var her [emoji847]
 
Da er det bestemt at jeg ikke får jobbe mer dette svangerskapet. Har en veldig tung jobb både fysisk og psykisk. Pga risikosvangerskap har gynekologen min og fastlegen kommer frem til at det er helt unødvendig å ta noen sjanser. Litt glad da jeg var redd for hvordan dette skulle gå med den jobben jeg har men samtidig lei meg da jeg har så gode kollegaer og trives med å vere i jobb. Tar uke for uke og forholder meg ikke til mer en det med det første. Tiden blir nok lang.

Sniker fra mai, som var sykmeldt i forrige svangerskap. For å få dagene til å gå, går det kanskje an å stikke innom jobb i lunsjen innimellom? Være med på litt av det sosiale uten stresset? Dersom det er slik type jobb da.
 
Sniker fra mai, som var sykmeldt i forrige svangerskap. For å få dagene til å gå, går det kanskje an å stikke innom jobb i lunsjen innimellom? Være med på litt av det sosiale uten stresset? Dersom det er slik type jobb da.
Ja tenker gjøre det :)i tillegg er halve venneflokken i permisjon omtrent så har å gjør på. Pluss en datter på skolen som kommer hjem tidlig :) så langt har jeg vært ekstremt dårlig og sovet hele dagen og trengt det. Ser ut til å snu nå heldigvis så da får jeg lage en plan på hvordan dagene skal gå :)
 
Jeg var på medarbeidersamtale med sjefen min nå i forbindelse med svangerskapet og oppfølging fra jobben sin side. Der skisserte hun en trapp hvor det viste hva man bør ta hensyn til først og fremst. Egen helse stod først, deretter omsorg for andre/barn, så kom jobb og til slutt fritidsaktiviteter. Altså vist man ikke klarer jobb fordi man sliter seg ut på en fritidsaktivitet så bør man droppe sistnevnte. På lik linje gjelder det om man sliter seg ut på jobb og klarer ikke å ivareta omsorgen for barn eller egen helse bør jobben nedprioriteres. Det er viktigere at du og barna har det bra. Så ikke ha dårlig samvittighet for jobben :) du skriver selv du ellers er tilstede på jobb. Det er heldigvis ikke så ofte man går gravid :)
 
Back
Topp