Sykemeldt?

Bringebær

Gift med forumet
Jeg har nå blitt sykemeldt 60% pga bekkenløsning. Har hatt det siden uke 12 så da jeg var hos legen i dag Sa hun at 40% var Max jeg burde jobbe. Viste jo det ville komme, ihvertfall nå når jeg er over halvveis. Har vært veldig plaget i de tre tidligere svangerskapene men ble allikevel litt satt ut. Jeg har kontorjobb men har en stilling som det kun er meg som gjør/kan, pluss at jeg er med i et prosjekt. Dvs at det blir svært vanskelig å avlaste meg og jeg kjenner jeg har så dårlig samvittighet, pluss at jeg er redd jeg ikke klarer å gi fra med nok, jeg jeg må gjøre mye ekstra mye jobb på liten tid. Det var litt blandede følelser på jobb da jeg fortalte det, selv om de fleste har vist at jeg ikke kunne fortsette i 120. Skal jobbe 1/2 dager 4 dager i uken. Er redd det blir vanskelig å reise seg å gå kl 12! Jeg jobber jo som regel mere en full dag!

Hva er deres erfaringer dere som er sykemeldt? Hvordan takler dere det? Alle råd og tips tas imot!!!

Det vet jeg faktisk ikke. Dvs når jeg har prøvd å ta det opp på jobb den siste mnd at jeg må redusere så har liksom ikke vært noe alternativ. Men der har de alltid vært veldig strenge i denne bedriften (mtp hjemmekontor)

Jeg ble sykemeldt 100% fra uke 12. Jobber som sykepleier. I uke 15 ble jeg så 90% sykemeldt. Jeg ble sprø av å gå hjemme og ikke få være på jobb. Arbeidsgiver tilrettela for at jeg fikk unngå å jobbe i avdelingen med de rutinemessige arbeidsoppgavene, men heller få gjøre andre oppgaver som ikke krever fysiske påkjenninger for kroppen. Går for det meste i kontorarbeid og div. arbeidsoppgaver som har med medisiner å gjøre. Da er jeg på jobb en dag i uka hvor jeg selv bestemmer arbeidstiden, alt etter formen min. Det skal ikke så mye til før jeg faktisk blir sliten. Får fort smerter, selv ved minste anstrengelse. Når arbeidsdagen min nærmer seg 4-5 timer, da er jeg mer eller mindre ferdig for dagen!

Jeg gleder meg så utrolig mye til jeg kan få komme ordentlig tilbake i arbeid igjen, men det blir etter permisjonstiden. Jeg får ikke lov å jobbe mer enn det jeg gjør nå, særlig med tanke på at jeg så vidt klarer å fungere hjemme. Synes jo selvsagt det er litt vanskelig å forlate arbeidet midt på dagen mens andre jobber rævva av seg, men det er ikke noe jeg har valgt dessverre. Jeg må lytte til kroppen min. Heldigvis støtter arbeidsgiveren min på at jeg selv må kjenne på kroppen hva den tåler. Aner ikke hva kollegene mine tenker og mener, men det velger jeg å ikke interessere meg noe over. :rolleyes:

Gradert sykemelding betyr bare at du ikke kan jobbe mindre enn det du skal jobbe, i ditt tilfelle 40%. Du kan jobbe mer, og du kan jobbe alle timene, men jobbe i ditt tempo. Mange muligheter.
Men du skal jo ut i permisjon snart uansett så din arbeidsgiver må jo ha noen som kan steppe inn i din jobb. Alle kan erstattes, så senk skuldrene og ta vare på deg selv og babyen din.:)

Back
Topp