Sykemeldt

IngeridElisabeth

Elsker forumet
Julikulene 2020
Noen flere som er blitt sykemeldte med svangerskapskvalme? Har selv fått diagnose hyperemesis, og er stort sett kvalm hele dagene. Problemet er bare at jeg har sååå dårlig samvittighet for å være sykemeldt med kvalme!! Føler liksom det er så teit.. Dersom jeg har en «god» time eller to i løpet av dagen så føler jeg at jeg blir kvælt av dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb..
skal sies at jeg er lærer så det er ikke så lett å bare «sette seg ved pulten å puste» når jeg blir kvalm.. hvordan er det med samvittigheten deres?...

Ble sykemeldt igår. Eier et selskap og har dårlig samvittighet for alle andre som jobber nå mens jeg ligger hjemme å spyr og har null energi. Jeg er bare ubrukelig. Det får bar vente noen uker.

Jeg føler med deg... Jeg TRENGER sykemelding, helst delvis, pga generell helt pissdårlig form.. men av hensyn til jobben og "problemene" det skaper for arbeidsplassen har jeg ikke fått meg til å be om sykemld. Jeg er mer lojal mot dem enn mot meg selv og forstår selv hvor bak mål det er men likevel...

Mitt ord til deg; slapp av, bruk tiden på deg selv, ikke ha dårlig samvittighet! Hvilken nytte gjør man på jobb når man bare ønsker seg hjem?! Det første trimesteret er tøft for kroppen - det er lov å være ærlig med seg selv og høre på kroppen og begrense seg når man må[emoji4] Alt i alt kommer både du og arbeidsgiver best ut av det på denne måten.
Det var forøvrig en god moralpreken til meg selv også...

Jeg er sykemeldt, men ikke pga kvalme.
Kjenner det veldig på samvittigheten, veit hvor kaotisk det kan være.. men er jo nødt å sette meg og baby foran det.
Hadde en god prat med sjefen så har heldigvis full forståelse for det.

Jeg føler jeg nesten ikke kan gå ut av huset engang, fordi jeg er redd for å treffe kollegaer eller andre med tilknytning til jobb. Har ikke sagt at jeg er gravid enda, og vil helst vente til 12 uker, men fortsetter denne usigelige trøttheten, og mangelen på energi, da må jeg vel røpe meg tidligere. Allerede i 2.uke sykemeldt, og det er vel etter 4 uker nav blir koblet inn? Håper kroppen klarer å komme seg ovenpå innen da

Jeg føler jeg nesten ikke kan gå ut av huset engang, fordi jeg er redd for å treffe kollegaer eller andre med tilknytning til jobb. Har ikke sagt at jeg er gravid enda, og vil helst vente til 12 uker, men fortsetter denne usigelige trøttheten, og mangelen på energi, da må jeg vel røpe meg tidligere. Allerede i 2.uke sykemeldt, og det er vel etter 4 uker nav blir koblet inn? Håper kroppen klarer å komme seg ovenpå innen da
Etter 16 dager blir nav koblet inn :)

Ble sykemeldt i går. Synes det var tøft å be om det, men med tanke på at jeg har ligget strak ut på gulvet, spydd på jobb og er kvalm og svimmel hele dagen så er det nok det lureste. Skal hvile, ha krefter til jentene mine og forsøke å gi slipp på den dårlige samvittigheten for jobben. Det er en tid for alt.

Eg er komt til veke 7 i dag. I morgen blir første dag eg må holde meg heime... dei veit det ikkje enda og ikkje legen heller. Tenker at eg snart må til lege og vurdere sjukemelding, for formen eg elendig, og blir berre verre og verre for kver dag.. [emoji85]

Har vert sykemeldt en uke og finn en til i dag. Jeg skulle helst vert på jobb, men har en sjef som er veldig flink til å ikke gi meg dårlig samvittighet![emoji4] hun vil at jeg skal være hjemme å bare ta vare på meg selv.

Jeg er gradert sykemeldt på grunn av svimmelhet, kvalme og forverring av kronisk refluks.

Har vurdert det selv også. Men har tvunget meg igjennom det dessverre... Hadde jeg tenkt meg om en gang til hadde jeg tatt noen dager på det verste... Nå spyr jeg ikke lengre, bare kvalm, svimmel osv. Har kontorjobb så klarer å henge med enn så lenge

Tenkte ikke ifht lønn og hvem som betaler den, men ifht møte med arbeidsgiver og nav mtp tilrettelegging osv osv...?

Når man er sykemeldt som gravid så betaler nav fra første sykemeldingsdag, da teller ikke arbeidsgiverperioden på 14-16 dager.

Ja det er riktig at det skal være et møte? med nav mtp tilrettelegging, men altså - tror de ser litt gjennom fingrene på det der når det kommer til svangerskapskvalme.

Ja jeg har vært sykmeldt i to uker og har foreløpig en uke igjen.. Er sykmeldt på grunn av kvalme og oppkast. Håper det snart blir bedre.

Jeg har akkurat blitt sykemeldt for to uker, på grunn av kvalme og generelt elendig form.. syns det var veldig ubehagelig å gå og få sykemelding og å levere den til arbeidsgiver. Men dårlig samvittighet? Nei. Fordi jeg aldri i livet hadde klart å gjøre en noenlunde ok jobb uansett, hadde bare vært til bry for kollegaene mine som kunne hatt en vikar inne som hadde fungert mye bedre

Jeg har hvert sykemeldt siden uke 6 og er sykemeldt ut uke 12. Syns det er kjempe ekkelt å gå ut døra og møte folk, da jeg ikke vil fortelle om graviditeten ennå. Har møtt kolleger og syns det er vanskelig å komme med løgn på hvorfor jeg er borte fra jobb. Sjefen vet grunnen til sykemeldingen, jeg syns det er veldig fint at han nå vet. Folk graver å spør veldig og kommenterer alt mulig, og spesielt på min arbeidsplas hvor vi jobber tett på hverandre og med mest damer.

Har ikke vært sykemeldt, har ikke samvittighet til det.
Men måtte ta 3-dagers egenmelding for en uke siden (uke 9). Formen er heldigvis litt bedre nå. :)

Tenkte ikke ifht lønn og hvem som betaler den, men ifht møte med arbeidsgiver og nav mtp tilrettelegging osv osv...?

Sniker fra desember.

Det stemmer. Hvis du er sykmeldt mer enn 4 uker skal det lages en oppfølgingsplan mtp tilrettelegging, restarbeidsevne o.l med arbeidsgiver. Møte med NAV er ikke før senere.

Vært sykemeldt fra uke 6, og foreløpig til uke 12.. Jobber i bhg og har null sjans å være på jobb, da jeg er sengeliggende det meste av døgnet pga kvalme..
Har dårlig samvittighet, men sjefen vet det, og har møte med henne om veien videre ca hver 14. Dag:)

Har ikke vært sykemeldt, har ikke samvittighet til det.
Men måtte ta 3-dagers egenmelding for en uke siden (uke 9). Formen er heldigvis litt bedre nå. :)

Samvittighet eller ei - handler jo mest om hvor kvalm man faktisk er, og ikke minst hvilken type jobb man har. Det er lettere å være kvalm på en kontorjobb enn det er å være kvalm i arbeid med mennesker.

Back
Topp