Sykemeldt

IngeridElisabeth

Elsker forumet
Julikulene 2020
Noen flere som er blitt sykemeldte med svangerskapskvalme? Har selv fått diagnose hyperemesis, og er stort sett kvalm hele dagene. Problemet er bare at jeg har sååå dårlig samvittighet for å være sykemeldt med kvalme!! Føler liksom det er så teit.. Dersom jeg har en «god» time eller to i løpet av dagen så føler jeg at jeg blir kvælt av dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb..
skal sies at jeg er lærer så det er ikke så lett å bare «sette seg ved pulten å puste» når jeg blir kvalm.. hvordan er det med samvittigheten deres?...

Ble sykemeldt igår. Eier et selskap og har dårlig samvittighet for alle andre som jobber nå mens jeg ligger hjemme å spyr og har null energi. Jeg er bare ubrukelig. Det får bar vente noen uker.

Jeg føler med deg... Jeg TRENGER sykemelding, helst delvis, pga generell helt pissdårlig form.. men av hensyn til jobben og "problemene" det skaper for arbeidsplassen har jeg ikke fått meg til å be om sykemld. Jeg er mer lojal mot dem enn mot meg selv og forstår selv hvor bak mål det er men likevel...

Mitt ord til deg; slapp av, bruk tiden på deg selv, ikke ha dårlig samvittighet! Hvilken nytte gjør man på jobb når man bare ønsker seg hjem?! Det første trimesteret er tøft for kroppen - det er lov å være ærlig med seg selv og høre på kroppen og begrense seg når man må[emoji4] Alt i alt kommer både du og arbeidsgiver best ut av det på denne måten.
Det var forøvrig en god moralpreken til meg selv også...

Jeg er sykemeldt, men ikke pga kvalme.
Kjenner det veldig på samvittigheten, veit hvor kaotisk det kan være.. men er jo nødt å sette meg og baby foran det.
Hadde en god prat med sjefen så har heldigvis full forståelse for det.