Sykemeldt

Henriettefg

Andre møte med forumet
Jobber som sykepleier i 75% stilling, og er nå blitt sykemeldt fram til permisjon. Arbeidsgiver har nå spurt meg om jeg har mulighet til å komme å dosere, gjøre andre enkle oppgaver selv om jeg er sm. Har jeg "lov" til dette ? Eller kan det straffe seg hvis jeg gjør det ifh til nav ?

Hvis du er 100% sykemeldt, så tror jeg ikke du skal jobbe, nei. Da må du heller få redusert sykemeldingen siden du evt. kan få tilpassede oppgaver som du klarer. Man skal jo krysse av på sykemeldingen om man skal jobbe i sykeperioden. Og det er vel noe med at lønna blir tilbakebetalt fra nav eller noe, så det er jo i prinsippet svindel (men mest av arbeidsplassen) om man har sykemeldte til å jobbe uten at det oppgis.

Så lenge du oppgir det du har jobbet på sykemeldingen fikk jeg beskjed av legen at det skulle gå bra, men hør med fagforbundet ditt :) De burde vite det sikkert :)

Dette er ikke noe jeg har etterspurt selv, men noe arb.giver spurte om da jeg kom å fortalte at jeg var blitt sm. Er derfor jeg lurer :-)

I utgangspunktet kan du ikke jobbe og jobben burde tilrettelagt for slikt arbeid før sykemeldingen ble et faktum. Men om du føler du kan og orker slikt arbeid så er det nok noen måter å få det til på. Ville ringt og snakket med nav slik de sier over.

I utgangspunktet kan du ikke jobbe og jobben burde tilrettelagt for slikt arbeid før sykemeldingen ble et faktum. Men om du føler du kan og orker slikt arbeid så er det nok noen måter å få det til på. Ville ringt og snakket med nav slik de sier over.

Ja, er vel egentlig det jeg mener også, at de burde tilrettelagt det slik FØR jeg blir sykemeldt, og ikke nå etter at jeg har blitt sykemeldt :-P synes nesten det blir litt for dumt av dem å spørre meg om det nå. Men ville alikevel hør om hvordan det er, da jeg skal møte arb.giver imorgen å finne ut av ting :-)

Ville spurt jobben om de da mente du kunne jobbe litt, og om du skulle redusere sykemeldingen eller oppgi ibmeldingem at du feks har jobba 20% undrer sykemeldingsperioden. Da vet du i alle fall om de mener de kan tilrettelegge for at du skal være litt i jobb, eller om de spør i håp om å få deg til å jobbe litt mens de mottar fulle sykepenger for deg.

Burde ikke sm vert redusert fremfor 100 da? Med tilrettelegging. Jeg jobber som vernepleier og veileder innen vedtak, er med på godkjenninger før de når fylkesmannen. Jeg ble spurt om å komme å se gjennom da jeg var 100 prosent sm, siden jeg sa ja, informerte legen, måtte sm ebdres til 50 prosent sm med tilrettelegging. På sm står det jo at alt annet skal være prøvd ut/omplassering/ ikke er mulighet ved 100 prosent sm. Men har ikke peiling jeg, men som sakjt så opplevde jeg noe lignende for 2 mnd siden.

Er du sykemeldt, så skal du ikke være på jobb. Har du gradert sykemelding kan du gjøre slike oppgave i de % du kan være på jobben :)

Back
Topp