Sykemeldt

Henriettefg

Andre møte med forumet
Jobber som sykepleier i 75% stilling, og er nå blitt sykemeldt fram til permisjon. Arbeidsgiver har nå spurt meg om jeg har mulighet til å komme å dosere, gjøre andre enkle oppgaver selv om jeg er sm. Har jeg "lov" til dette ? Eller kan det straffe seg hvis jeg gjør det ifh til nav ?

Hvis du er 100% sykemeldt, så tror jeg ikke du skal jobbe, nei. Da må du heller få redusert sykemeldingen siden du evt. kan få tilpassede oppgaver som du klarer. Man skal jo krysse av på sykemeldingen om man skal jobbe i sykeperioden. Og det er vel noe med at lønna blir tilbakebetalt fra nav eller noe, så det er jo i prinsippet svindel (men mest av arbeidsplassen) om man har sykemeldte til å jobbe uten at det oppgis.

Så lenge du oppgir det du har jobbet på sykemeldingen fikk jeg beskjed av legen at det skulle gå bra, men hør med fagforbundet ditt :) De burde vite det sikkert :)

Dette er ikke noe jeg har etterspurt selv, men noe arb.giver spurte om da jeg kom å fortalte at jeg var blitt sm. Er derfor jeg lurer :-)

I utgangspunktet kan du ikke jobbe og jobben burde tilrettelagt for slikt arbeid før sykemeldingen ble et faktum. Men om du føler du kan og orker slikt arbeid så er det nok noen måter å få det til på. Ville ringt og snakket med nav slik de sier over.

I utgangspunktet kan du ikke jobbe og jobben burde tilrettelagt for slikt arbeid før sykemeldingen ble et faktum. Men om du føler du kan og orker slikt arbeid så er det nok noen måter å få det til på. Ville ringt og snakket med nav slik de sier over.

Ja, er vel egentlig det jeg mener også, at de burde tilrettelagt det slik FØR jeg blir sykemeldt, og ikke nå etter at jeg har blitt sykemeldt :-P synes nesten det blir litt for dumt av dem å spørre meg om det nå. Men ville alikevel hør om hvordan det er, da jeg skal møte arb.giver imorgen å finne ut av ting :-)