Sykemeldt!

Venterpånr.2

Forelsket i forumet
*MIA*
er 21 uker nå, og har allerede så voldsomt med smerter i bekkenet at jeg ble sykemeldt i går. I forrige svangerskap fikk jeg bekkenløsning i uke 25 men kom mye tidligere denne gangen. Uff dette er noe ordentlig dritt, såååå lenge igjen til fødsel og jeg har gangvansker nå:( flere i samme situasjon?

Klemmer til deg <3
Fikk gangvansker allerede i uke 10 forrige gang, men foreløbig sluppet unna ganske billig denne gangen *bank i bordet*. Be om henvisning til fysioterapeut eller be om time til kiropraktor, så kanskje du får løsnet opp i noe av bekkenløsningen. Ei venninne av meg hadde skikkelig gangvansker, fysioterapeut hjalp ikke i hele tatt, men etter 1 time til kiropraktor var hun så si god som ny.

Ja, men jeg har gått til fysioterapeut hele svangerskapet pga bekkenet. Er 19 uker nå og begynner å kjenne det i lysken og skambeinet. Ble sykemeldt med gangsperre i uke 30 eller noe sist. Denne gangen har bekkenet kranglet fra før positiv test omtrent [emoji14] Men det har sitti i ryggen mest.

Førstegangs her og slitt med bekkenet siden starten, tydeligvis ikke tatt det nok på alvor for nå de siste to ukene har det blitt veldig ille... Vant til å være mye fysisk aktiv og frisk og rask, nå skjærer jeg grimaser når jeg går i trapper og samboer våkner på natten av at jeg ynker meg i søvne (visstnok). Har jeg først satt meg ned i sofaen sliter jeg med å komme meg opp igjen, må ta pustepauser for å ikke begynne gråte når jeg må gå lenger enn noen skritt av gangen. Vet ikke om jeg er mest fortvilet eller sur på kroppen som funker så dårlig på akkurat DET når alt annet er upåklagelig (av form sålangt i svangerskapet, altså). Triste greier.

Uke 18+2 her, og fikk allerede smerter i bekken/høyre hofte uke 13, men som gikk over før det nå har kommet tilbake. Vært borte fra jobb én uke nå, og blitt henvist fysioterapi. Foreløpig har ikke hvile hjulpet heller. Har mer eller mindre vondt hele tiden. Blir sykmeldt videre i 2 uker første omgang. Har en jobb med tung pasientgruppe og mye gåing. Men sliter med samvittigheten over å være borte fra jobb.. Føler det er lite forståelse hos sjefen som visstnok jobbet 120% til termin..

Klemmer til deg <3
Fikk gangvansker allerede i uke 10 forrige gang, men foreløbig sluppet unna ganske billig denne gangen *bank i bordet*. Be om henvisning til fysioterapeut eller be om time til kiropraktor, så kanskje du får løsnet opp i noe av bekkenløsningen. Ei venninne av meg hadde skikkelig gangvansker, fysioterapeut hjalp ikke i hele tatt, men etter 1 time til kiropraktor var hun så si god som ny.

Ja jeg begynte hos fysioterapeut for 3 uker siden. Men har bare blitt værre. Jeg har bekkenlåsning på høyre sider noe som gjør at jeg er nesten 2 cm lenger på venstre bein, og det har han løst opp 2 ganger med det låser seg igjen med engang. Så.. Føler ikke at det hjelper noe. Men takk for tips, for sjekke ut kiropraktor :D

Uke 18+2 her, og fikk allerede smerter i bekken/høyre hofte uke 13, men som gikk over før det nå har kommet tilbake. Vært borte fra jobb én uke nå, og blitt henvist fysioterapi. Foreløpig har ikke hvile hjulpet heller. Har mer eller mindre vondt hele tiden. Blir sykmeldt videre i 2 uker første omgang. Har en jobb med tung pasientgruppe og mye gåing. Men sliter med samvittigheten over å være borte fra jobb.. Føler det er lite forståelse hos sjefen som visstnok jobbet 120% til termin..

Uff kjedelig å føle at det ikke er forståelse for det. Jeg følte heller ikke det, men jeg tenker at det får bare være. Alle er forskjellige, noen kan løpe maraton helt frem til termin og andre kan ikke det. Rett å slett. Prøv å ikke bry deg om det ( vet det ikke er lett) :)

Back
Topp