Sykemeldt

Sommerfugl85

Betatt av forumet
Jeg er sykemeldt denne uka men kvalmen er her fremdeles. Går greit når jeg ikke gjør for mye, men bare jeg går på butikken er den tilbake.

Problemet er at jeg får så dårlig samvittighet I forhold til jobb, flere som får det? Føler ikke at jeg kan være sykemeldt lengre for jeg vet det er lite folk på jobb. Hvor lenge har folk vært sykemeldt pga kvalme?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg er også sykemeldt pga kvalmen. Planen er å komme tilbake 23 september, men vet ikke hva jeg kommer tilbake til. Er kvalmen der fortsatt må jeg gjøre noe annet, og selv det blir en utfordring.

Tenk på deg selv først. :)

Mamma til Herman venter lillebrøster 10.mars 2014
Taster på appen :-)

Jeg er også sykemeldt på grunn av kvalme, svimmelhet også er jeg utrolig sliten.. Jeg har sinnsykt dårlig samvittighet, jeg tenker ikke på annet. Jeg har en sykemelding på 2 uker og den går ut til mandag, men jeg er fortsatt like dårlig om ikke verre. Jeg vet ikke hva jeg skal si til lege eller sjefen.. Jeg vet jo at det er kaos på jobb om dagen.. :-/ blææ

jeg ble sykemeldt 50% i dag i en månde i første omgang pga bekkenløsning, og jeg bryr meg ikke om jobben...nå er det babyen og meg i fokus...tenk sånn dere å

Er sykemeldt på grunn av kvalme/ oppkast 60% nå for 5 uka. Har ei uke igjen, men regner med å bli sykemeldt i alle fall 30% til kvalmen har blitt betydelig bedre etter det.
Det er viktig å tenke på seg selv og den lille, så er det muligens bare for en kort periode du trenger sykemelding.

Jeg har vært sykemeldt 5 uker pga kvalme, har nettopp bedt om mer sykemelding, er ikke bra ennå, dessverre, dårlig samvittighet og gruer meg til å komme tilbake, deler av jobben hoper seg opp, selv om de har tatt inn en vikar for meg (han kan ikke gjøre alt).

Er sjukmeldt men pga bekkenet. Hadde veldig dårlig samvittighet til å begynne m, men innsett at man må tenke på seg selv. D er en grunn for at vi bli sykmeldte, er ikke mye bruk for oss på jobb når vi ikke klarer fungere.

Eg er sjukmeldt 50 % i 2 veker pga kvalme og migrene. Eg har også dårleg samvittigheit i forhold til jobben. Men me må jo tenka på oss sjølve og minien i magen, så kan ikkje slita seg heilt ut. Det er jo ikkje bra. Må ta ein dag av gongen, og håpa på at formen kjem seg etterkvart. :)

Jeg har vært sykemeldt i snart 6 uker og kommer ikke tilbake på jobb.. Svært dårlig samvittighet siden vi manglet så mange på jobb fra før, og jeg akkurat hadde fått nytt vikariat. Men sånn er det, jeg setter ikke den nye babyen i fare pga at jeg vil på jobb :)

Jeg sliter med det samme, er nesten verre for meg å være hjemme enn på jobb pga sambottigheten. Skal prøve meg på jobb og morgen å se om der går.

Jeg sliter med det samme, er nesten verre for meg å være hjemme enn på jobb pga sambottigheten. Skal prøve meg på jobb og morgen å se om der går.

Du kan jo prøve å se hvordan det går, funker det ikke så har du jo gitt det et forsøk :)

Jeg er kvalm, sliten, svimmel, osv. Har vært sykemeldt i 2 1/2 uke. Føler jeg må tilbake på jobb pga jeg nettopp har søkt om forhøyet lønn :-/ har også dårlig samvittighet for de jeg jobber med.. Vet de får utrolig mye når jeg ikke er der :-( men det viktige er å tenke på seg selv :-)

Etter denne uka her har man vært borte i 3 og en halv uke. Får dårlig samvittighet over for jobben. Det er helt normalt å få det. Det jeg prøvet å tenke på er at dette mest sannsynlig går over. Man et sykemeldt for en grunn :) det er ikke bare bare å produsere ett menneske og de fleste sjefer har vært borti gravide ansatte før :) så er bare å ta vare på kroppen sin så lenge og nyte roen selvom man er kvalm og uvel. Brått har man en liten en og ikke så mye tid for seg selv lengre :)

Jeg har kun jobbet tre uker etter ferien, hadde permisjon før ferien startet. Kjenner at det er slitsomt, så skal høre hva legen mener neste uke. Har ikke lyst å gå hjemme allerede nå, for mannen er hjemme i permisjon, og da tror jeg rett og slett vi blir lei hverandre! Men samtidig er jeg veldig redd for å slite meg ut og føde for tidlig denne gangen også.

VI MÅ TENKE PÅ OSS SELV JENTER :) Hvis legen har sykemeldt deg er det en grunn for det! Selv om mange tror det, så sykemelder stort sett ikke leger uten å ha en grunn for det!

Back
Topp