Sykemeldt?

Lillegull*2

Glad i forumet
Er det mange her som er sykemeldt i noen som helst grad?
Selv er jeg sykemeldt 60%, så jobber to dager i uka ut april. Usikker på hvordan jeg skal gjøre det i mai med tanke på at det er så mange helligdager, og de fleste ukene er på fire dager.
Noen dager klarer jeg meg helt fint på og etter jobb, mens andre dager ligger jeg langflat i senga etter jobb og med hodepine over et døgn etterpå.
Vanskelig og vite hva jeg bør gjøre i mai, om jeg bør gå for full sykemelding eller fortsette gradert, evnt friskmelde meg og heller bruke egenmeldinger. Er det ikke også slik at man har ekstra egenmeldingsdager under graviditeten?

Har aldri hørt om ekstra egenmeldingsdager som gravid! Er også sykemeldt 60%, så jobber litt, og det lille jeg jobber kjenner jeg er nok.. Er trøtt og sliten etter en vakt! Jeg gidder ikke slite meg ut på jobb, det har jeg gjort en gang før som endte i prolaps osv, og det er søren meg ingen som takker meg den dagen vi ligger flat ;)

Jeg er sykemeldt 100% til neste søndag.

Har heller ikke hørt om ekstra egenmeldinger, men antall dager er forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver ;) under første svarngerskap, så var jeg sykemeldt meste av tiden, var to mnd midt inni hvor jeg var aktivt sykemeldt (pga. bekken og søvnproblemer, og jobbet innenfor renhold).. andre gangen jeg var gravid, så var jeg sykemeldt fra uke 5 og helt til permisjon, for da jobbet jeg i cafe/kaffebar, og tålte ikke lukten av kaffe på 5 mnd :P haha, og resten var jeg sykemeldt for bekkenløsning.. er ennå i permisjon med nr 2, men skal egentlig begynne å jobbe nå i slutten av april, noe som jeg tror kroppen ikke er helt klar for enda :(

Jeg er 100% sykemeldt . Har hodepine hele tiden. Legen sa det var fordi jeg var så anspent i skuldrene/ ryggen så nå har fått henvisning til fysio. Håper det hjelper .

Jeg har vært 100% sykemeldt hele sv.skapet.
Planen var egentlig å prøve å jobbe 50% fra april av, men så gikk det rett i vasken med kvalmen og sykehuskjør.
Og sånn kroppen kjennes ut fortsatt er jeg usikker på om jeg tror jeg kan klare 50% fra mai av.. selv om det er drømmen :)

var 100% sykmeldt fra uke 5-6 til ut fullgåtte 13 uker på grunn av kvalme og utmattethet. prøver meg igjen nå og håper jeg holder ut 1 mnd eller 2 hvertfall. sliter en god del med bekkenet allerede så får se hvor lenge det går (bhg og sykehjem).

har aldri hørt noe om ekstra egenmeldingsdager da.

Så merkelig at ingen har hørt om de ekstra egenmeldingsdagene.. Jordmor som opplyste meg om det..

Jeg som hadde håpet at trøttheten skulle forsvinne på magisk vis og helt plutselig når jeg bikket 12-13 uker :p

Ble friskmeldt 20 % etter påske, og har delt dette opp over 2 dager. Likevel ser det ikke ut som kroppen vil være med på det desverre :( Jobben har virkelig tilrettelagt alt som går an og mere til, så føler meg virkelig håpløs som kanskje ikke klarer dette :( Har jo så lyst. Værste kvalmen har gitt seg, men kroppen genererelt kjennes faktsik kjempe-syk ut. Er 15+1 i dag og hadde jo VIRKELIG håpet at jeg skulle føle meg litt bedre snart :p Menne virker ikke som denne kroppen her er så laget for å være gravid :p Var dårlig sist med sønnen min og, men ikke så gale som denne gangen....

Ble friskmeldt 20 % etter påske, og har delt dette opp over 2 dager. Likevel ser det ikke ut som kroppen vil være med på det desverre :( Jobben har virkelig tilrettelagt alt som går an og mere til, så føler meg virkelig håpløs som kanskje ikke klarer dette :( Har jo så lyst. Værste kvalmen har gitt seg, men kroppen genererelt kjennes faktsik kjempe-syk ut. Er 15+1 i dag og hadde jo VIRKELIG håpet at jeg skulle føle meg litt bedre snart :p Menne virker ikke som denne kroppen her er så laget for å være gravid :p Var dårlig sist med sønnen min og, men ikke så gale som denne gangen....

Uff, jeg føler sånn med deg :( Kroppen min tåler heller ikke å gå gravid. Syk hele forrige svangerskap, og ser ikke noe lys i enden av tunnelen denne gangen heller.
Har jo gått i permisjon frem til påske og har pga. konflikt med arbeidsgiver ikke fått startet igjen i arbeid. Like greit hvis når jeg ser hvilken form jeg er i. Nå ordner det seg mest sannsynlig med arbeid, håper å få begynt igjen før mai. Ønsker virkelig å få det til og fungere, men har mine tvil. En må stå stort sett hele arbeidsdagen og det kommer nok til å bli en belastning. Satser på at det er mulighet for litt tilrettelegging :)

Uff, jeg føler sånn med deg :( Kroppen min tåler heller ikke å gå gravid. Syk hele forrige svangerskap, og ser ikke noe lys i enden av tunnelen denne gangen heller.
Har jo gått i permisjon frem til påske og har pga. konflikt med arbeidsgiver ikke fått startet igjen i arbeid. Like greit hvis når jeg ser hvilken form jeg er i. Nå ordner det seg mest sannsynlig med arbeid, håper å få begynt igjen før mai. Ønsker virkelig å få det til og fungere, men har mine tvil. En må stå stort sett hele arbeidsdagen og det kommer nok til å bli en belastning. Satser på at det er mulighet for litt tilrettelegging :)

Ja, kjenner det tar veldig på i perioder :( vet jo at det er så inderlig verdt det, men kjenner at humøret er meget frynsete etter å ha vært dårlig siden januar :O Får håpe det ordner seg for oss begge :) Lykke til med jobbsituasjonen din :)

Back
Topp