sykemeldt

*Krusedullen*

Forelsket i forumet
Huff.. nå har jeg blitt sykemeldt i to uker pga blødninger og kvalme.

Har skikkelig dårlig samvittighet overfor jobben. Jeg ringte opp i sted for å gi beskjed og da ble
sjefen sint og sa at det passet ikke akkurat så veldig bra å bli sykemeldt nå.. Siden det er en som reiser på ferie i neste uke,

Har ikke fortalt at jeg er gravid enda, men må jo nesten bare si det hvis det blir noe styr pga dette..

Er en del sykemeldte der jeg jobber så kan jo forstå at de ikke blir så blid..

men jeg får vel bare prøve å slappe mest mulig av og ikke tenke så mye på jobben... Er jo ikke så mye å gjøre med det uansett...

Å herregud! Svarte han det? Passer ikke å bli sykemeldt? Hvorfor blir de fleste sykemeldt da?!!?!.. Burde planlagt sykdommen(graviditeten i dette tilfellet) bedre*Himle med øynene* 

Hadde viiiirkelig ikke brydd meg i det hele tatt, tvert imot! Kos deg og slapp av hjemme:)

Utrolig frekk sjef, de må da synes hva de vil, men sånn sier man ikke til ansatte. Synes det er utrolig mange sjefer rundt omkring som totalt mangler empati....det er jo ikke ditt problem at du blir sykemeldt - du blir det pga din helse og det er da legen som mener at du ikke bør jobbe nå for en periode....ta vare på deg selv og "glem" den surkete sjefen for en stund :)

Huff! Lite trivelig :( slik skal det jo ikke være! Er jo ikke sånn at man planlegger å bli sykmeldt... Hev deg over det og slapp av !! Tenk på dere 2 og kos deg :D

Lite hyggelig sagt av sjefen ... Men det er jo endel som kommer med en del upassende og lite gjennomtenkte kommentarer om de er under press/ stress - og det er sikkert der denne sjefen din befinner seg.

Sier som andre ; hev deg over det. Du kan ikke selv for at du har blitt dårlig nå og trenger ro/ hvile. Sjefen får si hva han vil ,du har et lite nurk i magen å tenke på samt din egen helse. Bedre å sykemeldes litt i tide framfor å presse seg selv for langt. Det burde sjefen også vite ..

Legg vekk den dårlige samvittigheten og senk skunderene. Tenk på lille nurket og ditt beste. Dette skal du bare ha god samvittighet for.
Vet godt hva jeg snakker om.. selv sykemeldt fra jobben for øyeblikket, var tøft, ikke minst pga jeg er relativt ny i bedriften, men vet dette var til det beste, og ikke minst min leges avgjørelse... For meg hjelper det å tenke at det var 'legens avgjørelse' :)
Videre har jeg sagt i fra til sjefen at jeg er gravid. Ikke så veldig positivt føler jeg, for dems del, og forstår jo forsåvidt det, men nå har de liksom en grunn til at jeg er litt borte. Men det var min avgjørelse at det var riktig å fortelle om min graviditet.. Er jo individuelt når man ønsker å fortelle det..

Slapp av og ta vare på deg selv og magen disse ukene

Stor klem

Jeg har også fortalt sjefen det når jeg ble sykemeldt. Dette pga at de kan ta inn vikar for meg fra første sykemeldings dag. Under graviditet kan du eller arb.giver søke om å få dekket sykemeldingen fra første sykedag fra NAV. Dermed får arb.giver dekket inn lønna og står fritt til å ta inn vikar om de ønsker det. Men du er ikke pliktet å si i fra til arb.giver før minst 3 mnd før du skal i perm.

Back
Topp