Sykemeldt?

Blue_

Gift med forumet
Da ble jeg sykemeldt 40%. Og er igrunn letta! Ville i utgangspunktet komme meg gjennom svangerskapet uten å bli sykemeldt. Men dette kan man jo ikke styre helt selv... Ble sykemeldt pga mye migrene. Så håper dette vil hjelpe på hyppigheten av anfallene! Andre som har blitt sykemeldt?

Godt du har blitt delvis sykemld da.. sånn at du får tid til å slappe litt av også.

Her er jeg 100%sykemld ut denne uka (men det er pga operasjonen) Fra neste uke av er jeg tilbakepå jobb 50%. Og er nok sykemld 50% ut svangerskapet siden jeg sliter sånn med svimmelhet. Jeg håper jo at dette skal snu sånn at jeg kan jobbe 100% igjen før jeg går ut i permisjon. Legen min er veldig klar på at jeg IKKE skal presse meg, så vi får se hvordan dette endrer seg. Gleder meg i hvertfall til å kunne jobbe igjen :o)

sykemeldt 100% og fratatt sertifikat (karantene) pga fryktelig  mye besviming...eller synkope som de så fint kaller det :P tror dette blir mitt siste svangerskap gitt :P

uffda, migrene er ikke barebare :S spørs jo selvsagt i hvilken grad man har det hvor ille det oppleves, men det er jo aldri kjekt uansett. God bedring :) Ta vare på deg selv og den lille i magen :)

Ble 100"% sykemeldt på mandag, men ikke pga graviditeten, men har vært veldig plaget med eksem dette svangerskapet, da spesielt på fingrene og ellers på henda/armene, og nå såg det så gale ut at legen sykemeldte meg med en gang..(jobber med mat og pengehåndtering(kasse), så det passet dårlig sammen) Men har kjent selv i det siste at jeg hadde nok gått mot sykemelding likevel, da jeg har vært utrolig sliten, og ikke hatt energi etter arbeidstid, har trossalt ei lita ei på 13 mnd som også trenger mammas oppmerksomhet, så da synes jeg det er greit med sykemelding, og å ta vare på seg selv når det trengst:)

Ble sykemeldt 100% på mandag. Hatt 50% i tre uker, men på torsdag kom sjefen og spurte om ikke det var best med 100. Det er pga bekkenet. Spørs om jeg får til å jobbe igjen før permisjon, dessverre. Godt dette er sistemann. :)

Uff, stakkar. Det er vondt! Får selv migreneanfall innimellom nå i svangerskapet, men det er heldigvis ikke så ofte, så føler med deg. :)

Det er viktig å ta vare på seg selv, så hvis jobben blir FOR slitsom, så er det ikke bare omsorg for seg selv, men også for den lille og roe ned litt. Ingen glede eller nytte i å presse seg FOR mye eller lenge. Kanskje hvis man sykmelder seg litt, så holder man seg i jobb hele svangerskapet også? I steden for å presse seg helt til man kapitulerer helt og blir 100% sykmeldt....

Jeg er sykmeldt nå, har kastet opp døgnet rundt og bare ligget i senga i 2mnd
MEEEEEN nå begynner kvalmen å forsvinne og har vært på føttene i noen dager. Men har en mann som (sikkert klokt nok) sier at jeg må klare å være litt mamma til mine 2 andre barn, før jeg skal tilbake i jobb. Så nå gjelder det å få mer energi og håpe at bekkenet blir litt bedre, så skal jeg hvertfall tilbake litt til jobb. Det blir litt umulig å tilbake 100%, for jeg har litt andre plager (syste på eggstokk og uspesisfiserte magekramper) som jeg er til sjekk for på sykehuset annenhver uke. Dette tar jo hele dagen, og så er jeg på ekstra UL pga baby også, så litt opptatt er man jo....

Men jeg elsker jobben min, så gleder meg til å bruke hodet litt igjen

God bedring til alle syke/sykmeldte mammaer!

Huff, føler med alle dere andre her også! Tror det viktigste for oss nå, er å tenke at selv om det er kjedelig... Gjør vi det for den lille!

Ønsker alle sykemeldte god bedring!

jeg er i 100% jobb enda, men kjenner at det er på tide å kaste inn håndkleet nå. Har egentlig vært i fin form, og har storkost meg på jobb, men kjente jeg ble svimmel og kvalm på torsdag og fredag kveld. Så ble det slik hver kveld, og så med en gang jeg kom hjem, hver eneste dag, og nå har det begynt mens jeg er på jobb også, og mistenker at det kommer av at jeg er sliten. De siste 4 ukene har jeg lagt meg senest 21.30 og oftest 20.30, har null sosialt liv, har aldri tid sammen med mannen, har gjort minimalt med husarbeid (lager knapt mat), trening kan jeg bare glemme, og nå har det begynt å gå utover dattera mi, da jeg knapt klarer å sitte på sengekanten å synge for henne. Skal ta meg en prat med sjefen, om tilrettelegging er mulig her, eller om jeg bare må be om gradert sykmelding så jeg får slappa av og henta meg inn igjen...

Jeg er også 100% sykemeldt pga kvalme, oppkast og tretthet. Blir nok skrevet ut fra sykehuset imorgen og kjenner formen er blitt mye bedre!! Men vil ikke presse meg då vil prøve å komme gradvis tilbake i jobb, jeg tror jeg dauer om jeg blir kastet inn i en full arbeidstilverelse! Ser for meg d går på bekostning av familie, venner og helse :(

Back
Topp