Jeg er 100% sykemeldt pga bekkenløsning og bekkenlåsning. Har vært sykemeldt siden uke 20 og kommer nok til å være 100% sykemeldt resten av svangerskapet. Noen dager er jeg veldig bra, og nen dager er jeg helt kaputt. I starten var jeg veldig lei meg og absolutt ikke komfortabel med å være sykemeldt. Sykemeldinga kom litt brått på meg selv om jeg i ettertid ser at jeg har hatt symptom på bekkenløsning lenge, og den låsninga er egentlig bare blitt verre. Etter at jeg godtok å være sykemeldt og fant ut at jeg skulle nyte de dagene jeg er i form til å gjøre noe, og late meg på sofaen de dagene jeg har veldig vondt så har jeg fått det mye bedre. Jeg har også startet på trening for gravide og den gjør veldig bra. Det får jeg gratis gjennom henvisning fra legen. Det anbefaler jeg til alle som har problemer med bekkenet!
Dette ble langt, men det jeg ville si var at jeg forstår veldig godt at du får dårlig samvittighet når det gjelder jobben, men når du blir komfortabel med tanken og sykemelder deg så er jeg sikker på at du får en bedre hverdag der du kan fungere privat også. Du kan jo starte forsiktig me litt sykemelding og så øke den visst du føler du trenger det :)