Sykemeldt

Twinkle*Star

Flørter med forumet
Hei jenter! Hvordan er formen deres? Jeg begynner å bli sliten på jobb etter noen få timer. Sliter mest med rygg/korsryggen. Noen ganger blir jeg så sliten etter en arbeidsdag  og har så vondt i korsryggen at jeg ikke fungerer helt hjemme. Så vurderer å sykemelde meg snart, men føler det er så tidlig ennå at jeg får litt dårlig samvittighet.

Jeg er student så er 100% student, men kan jo tilpasse lengden på dagene litt selv. Skal ut i 50% sommerjobb fra og med 15.juni, er vel i uke 28 da. 

jeg har 20 % svangerskapspenger :) jeg er veldig fornøyd med at jeg klarer å jobbe så mye! Forrige svangerskap var jeg 100% sykemeldt fra uke 8, og det var kjipt :(

Marian87 skrev:
Jeg er student så er 100% student, men kan jo tilpasse lengden på dagene litt selv. Skal ut i 50% sommerjobb fra og med 15.juni, er vel i uke 28 da. 

Samme her :)

Jobber ennå 100% og vel så det. :) har vært veldig heldig så langt! (bankibordet)

Jeg trykket under 50%. Jeg er 50% i jobb, men jobber litt mer enn jeg skal. Kjenner jeg kunne trengt å øket sykeprosenten litt!

Jeg jobber lite.. Har en 70% stilling og er gradert sykemeldt litt under halvparten av den stillingen. I utgangspunktet ikke pga graviditeten, men det har også spilt inn etterhvert pga forholdene som har vært på jobben tidligere. Etter uke 28 får jeg ikke lov av legen å jobbe nattevakter mer, så da håper jeg de kan tilrettelegge til dagjobbing ellers blir jeg gående hjemme fra da..

Jeg er 100% sykemeldt pga bekkenløsning og bekkenlåsning. Har vært sykemeldt siden uke 20 og kommer nok til å være 100% sykemeldt resten av svangerskapet. Noen dager er jeg veldig bra, og nen dager er jeg helt kaputt. I starten var jeg veldig lei meg og absolutt ikke komfortabel med å være sykemeldt. Sykemeldinga kom litt brått på meg selv om jeg i ettertid ser at jeg har hatt symptom på bekkenløsning lenge, og den låsninga er egentlig bare blitt verre. Etter at jeg godtok å være sykemeldt og fant ut at jeg skulle nyte de dagene jeg er i form til å gjøre noe, og late meg på sofaen de dagene jeg har veldig vondt så har jeg fått det mye bedre. Jeg har også startet på trening for gravide og den gjør veldig bra. Det får jeg gratis gjennom henvisning fra legen. Det anbefaler jeg til alle som har problemer med bekkenet! 

Dette ble langt, men det jeg ville si var at jeg forstår veldig godt at du får dårlig samvittighet når det gjelder jobben, men når du blir komfortabel med tanken og sykemelder deg så er jeg sikker på at du får en bedre hverdag der du kan fungere privat også. Du kan jo starte forsiktig me litt sykemelding og så øke den visst du føler du trenger det :)

Godt å se at alle svangerskap er forsjellige,og man trenger ikke å få dårlig samvittighet. takk for rådet og kanskje kan jeg gå på trening for gravide og hvis det er gratis med henvisning.

Jeg er hjemmeværende mamma, og går hjemme med begge døtrene mineHar bekkenløsning, men går ok ennå! Sambo er hjemme om dagen også, så det hjelper på mye.

100 % sykemeldt

Ble sykmeldt 100% i går. Mest pga en rygg som absolutt ikke samarbeider og MASSE stress de dagene jeg er på jobb. Har jobbet 50% en stund, men presset meg så hardt på jobb at jeg egentlig har jobbet fullt.. Og blodtrykket mitt var på 139/87 i går, og jeg hadde svangerskapsforgiftning sist, så jeg tenker det er like greit å ta det med ro da.. :)

Har vært 100 % sykmeldt siden uke 7 pga. ekstrem kvalme. Er virkelig kjempelei!! Tviler på om jeg klarer å jobbe noe mer utover i svangerskapet viss det fortsetter slik.  

Back
Topp