Sykemeldt

*Josefine

Forelsket i forumet
Mange som er sykemeldt her? Hvor mye?
Skal snart til legen pga. konstant kvalme så håper jeg blir litt sm. Det er nemlig veldig slitsomt med full jobb og barn å ta seg av hjemme..  

Jeg er sykemeldt 100%
Har vært det siden 20 april og er det tom. 20mai.
Men det er også pga. senebetennelse i skuldra:(
Håper jeg snart kan jobbe igjen. Er så kjedelig å bare gå hjemme. Selv om jeg egentlig ikke har energi til noe og er himla dårlig..

Blei først sm 100% pga kvalme..mest fordi jeg skjønte jeg kom til å bli avslørt om jeg møtte opp på jobb dårlig flere dager.
Nå skal jeg prøve meg på 50% sm...for blir sprø av å gå hjemme hver dag :/

Har dere fortalt på jobben hvorfor dere er sykemeldt, eller holdt det hemmelig?
Jeg har ikke lyst å bli avslørt riktig enda...så trenger en god "unnskylding" til hvorfor jeg er sm hvis legen mener det er det rette i min situajson. Har mistet tidligere og beskymrer meg endel pga.det pluss at jeg er veldig kvalm nå, trøtt og tom for endergi.

Sjefen min vet det. Men ingen av de andre.
Jobber over 20 jenter hos oss, så da hadde ryktene spredd seg fort :P
Jeg sa ho bare skulle si at det er pga skuldra. og det er jo ikke en løgn :)

Sjefen vet det og avdelinslederen min vet det. Resten tror jeg er sm pga ryggen ;) Har vært litt plaget tidligere så ingen som stusser på det :)

Jeg sykemeldte meg dagen jeg fant ut jeg var gravid, siden jeg ville ta det med ro og ikke stresse pga forrige SA. Nå jobber jeg. Ska til legen 1 juni og tror jeg ska be om 80%. Jeg orker ikke så mange dager på rad. Finni ut at det beste er å ta vare på helsa. Får ikke noe igjen av å jobbe og slite meg ut på jobben. 

Lambi skrev:
Jeg sykemeldte meg dagen jeg fant ut jeg var gravid, siden jeg ville ta det med ro og ikke stresse pga forrige SA. Nå jobber jeg. Ska til legen 1 juni og tror jeg ska be om 80%. Jeg orker ikke så mange dager på rad. Finni ut at det beste er å ta vare på helsa. Får ikke noe igjen av å jobbe og slite meg ut på jobben. 

Skriver stort sett legene ut sm dersom den gravide ønsker det?
Eller må det være spesielle grunner?

Jeg fikk sm da jeg forklarte situasjonen min. Da jeg har en jobb hvor jeg står og går 8 timer om dagen, bærer tungt, løper rundt og stresser. Jeg har en kvinnelig lege som forstod meg godt. Jobber fult nå, men ska be om å få jobbe 80%. Tror ikke jeg behøver noen grunn når jeg kommer til 1. svkontroll. Er min helse som jeg faktisk ska leve resten av livet med også. 

Er student da, egentlig sykemeldt fra studier også, men får lov til å skrive på oppgaven og lese til eksamen så lenge jeg ikke stresser...

Ellers er jeg sykemeldt fra en av jobbene jeg har ved siden av studiet, for der er det litt løft og kan skje litt uforutsette ting... Der vet sjefen det da jeg kun jobber for sjefen og veldig tett på...hun fikk vite at vi mistet sist, og at jeg nok kom til å bli sykemeldt om jeg ble gravid igjen, så hun la nok to og to sammen da jeg leverte sykemeldingen... 100% sykemeldt til o med 27.mai og blir nok sykemeldt et par uker til etter det....
Siste jobben min er jeg ikke sykemeldt fra, da den ikke krever noe særlig, er bare kose... Leksehjelp på mellomtrinnet og ungdomstrinnet på en skole...

Jeg er 100% sykemeldt pga kvalme:((

3 uka jeg er sykmeldt nå. Gud så kjedelig det er så ligge hjemme på sofaen. Er sykmeldt pga kvalme og oppkast. Har begynt og fått lite energi også, slitsomt! Men skal prøve meg på jobb igjen på mandagen, og håper det går greit! Vanskelig og holde det hemmelig og når man går å små sjangler. Skal bli godt å kunne slippe og holde det hemmelig om 2ukers tid! :-)

Jeg er 100 % sykemeldt i en mnd pga kvalmen. Jeg jobber med å være i kjøkken, og der kan man jo ikke kaste opp... Dessuten er jeg helt sengeliggende så jeg kunne ikke vært på jobb. Regner med jeg må forlenge sykemldingen en uke eller to til når den går ut. For tiden kan jeg kun sitte ca 30 min om dagen fordelt utover, så stort sett ligger jeg og gjør ingenting. Null energi.

*Josefine skrev:

Lambi skrev:

Skriver stort sett legene ut sm dersom den gravide ønsker det?
Eller må det være spesielle grunner?

Jeg kan få sykmelding på grunn av ryggen, men det er som vanlig siste løsning :) jeg tilrettelegger så mye som mulig på jobb (jobber i bhg og sjefen er helt fantastisk), jeg har fått bekkenbelte som avlaster ryggen også + at jeg bruker avspenningsøvelser ved behov :) Jeg føler med alle dere sykmeldte og kvalme ++, jeg veit hvor kjedelig det kan være å bare ligge hjemme uten å kunne gjøre noe..

Back
Topp