Sykemeldt

*Josefine

Forelsket i forumet
Ønsker ikke å si til arbeidsgiver at jeg er gravid enda..men hva om jeg blir sykemeldt når jeg skal til legen neste uke? Hva sier jeg??? Folk lurer jo sikkert på hvorfor jeg er sykemeldt...

Er det noen spesiell grunn til at legen skal.sykemelde deg da?

Det er jo sikkert det, ettersom hun sier at hun kan bli det når hun skal til legen..

Jeg var ærlig med min sjef, og fortalte det, synes det var bedre enn at de trodde jeg var syk på noen måte.. Slet med ekstrem svangerskapskvalme.. Så var veldig dårlig.

gutt09jente11 skrev:
Det er jo sikkert det, ettersom hun sier at hun kan bli det når hun skal til legen..

Jeg var ærlig med min sjef, og fortalte det, synes det var bedre enn at de trodde jeg var syk på noen måte.. Slet med ekstrem svangerskapskvalme.. Så var veldig dårlig.

det står hva om jeg blir når jeg skal til legen neste uke...

jeg vet iallefall om at jeg skal til legen om 1 uke så er ikke det fordi jeg kanskje blir sykemeldt.. hvis jeg trenger sykemelding så trenger jeg det i går... men vi er jo alle forskjellige...
om man ikke ønsker å si til arbgiver hva man er sykemeldt for, så må man ikke det... men arbgiver har plikt til å tilrettelegge for deg så på sikt så bør de få vite årsaken...

Jeg ville fortalt sjefen at jeg var gravid. Sjefen har taushetsplikt om du er redd for at andre skal få vite det enda. Tenk om du blir sykemeldt ut resten av svangerskapet. Får barnet. Sjefen ser du er gravid/har fått barn, og tenker at du ikke er så ærlig?

Du har ingen plikt what so ever å opplyse noen om hvorfor du er sykemeldt

Jeg jobbet, men sleit med mye kvalme, samt kunne ikke løfte/dra paller ol.
Og jeg sa til kollegaer som måtte bære for meg ol at jeg hadde vondt i ryggen :P

Sa til sjefen at jeg var gravid tidlig, pga jeg ikke fikk lov til løting/dra paller, og store deler av jobben min innebar det. skal sies at jeg sa ifra i uke 5ca, og blei 25 så 40% SM, blapga ekstrem kvalme og i uke 11 fikk jeg bekkenløsning...

blessa skrev:
Jeg ville fortalt sjefen at jeg var gravid. Sjefen har taushetsplikt om du er redd for at andre skal få vite det enda. Tenk om du blir sykemeldt ut resten av svangerskapet. Får barnet. Sjefen ser du er gravid/har fått barn, og tenker at du ikke er så ærlig?

Ærlig talt! Dersom hun blir sykemeldt så tviler jeg på at sjefen senere vil tenke at hun ikke var ærlig fordi hun ikke oppga grunnen til den tidlige sykemeldingen. Det er ganske vanlig å ikke fortelle at man er gravid så tidlig. Dessuten mener nok neppe HI at hun skal holde svangerskapet hemmelig i 9 måneder så jeg synes du trekker denne litt vel langt her.... (Og uansett skrives det nok neppe en sykemelding for resten av svangerskapet uansett...)

Helt enig!

Sjefen har heller ikke krav på å vite hverken sykemeldingsgrunn.. eller at du er gravid.. og om så er at HI blir sykemeldt ut resten av svangerskapet.. så har de heller ingen grunn til å si noe på det.

Ikke skjønner jeg hvorfor enktelte er så opptatt av å høre om hvorfor HI mulig blir sykemeldt heller.. ikke det HI lurer på:)

Du trenger ikke si hvorfor du er syk.
Og de har IKKE lov til å spør hva som feiler deg.

Bare ikke gjør som meg =P
Tenkte ikke på at det kunne ha noe med svangerskapet å gjøre, fordi jeg ble bare så helt plutselig dritdårlig, så jeg antok (og det trodde legen og) at jeg hadde for omgangsyke.
Så samboeren sa jo det når kollegaer spurte hvordan det gikk med meg.

Etter uke 2 me omgangssyke så begynte de å lure litt =P
Ingen sa noe til meg men sambo fikk mye "tyn" =P

Back
Topp