Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hva sier man på jobben hvis man kommer med sykemelding før de ofisielle 12 ukene er gått?
Har ikke lyst å fortelle om graviditetet så tidlig, men folk lurer vel på hvorfor jeg er sm?
Har sjefen rett på å vite grunnen?
Ja, jeg har vært sykemeldt i et par uker nå. Sa det til sjefen med en gang. Sjefen har ikke rett på å vite at du er gravid. På sykemeldingen er feltet hvor det står diagnose og om det er svangerskapsrelatert sykdom skravert i delen som arbeidsgiver skal ha.
Jeg hadde egentlig ingen planer om å fortelle det til verken sjefen min eller kollegaene mine. Men da jeg begynte å kaste opp på jobb, og sovne i pausene mine så skjønte de det nok før jeg sykemeldte meg. Jeg valgte å si det til sjefen, men han visste at jeg og samboeren prøvde...
Du trenger ikke si det selvfølgelig,men om du sier det så gir du sjefen din en mulighet til å få tilbake pengene som jobben må betale for deg i 16dagers perioden. Ergo så blir det ingen utgift for jobben at du er sykemeldt. :)
Jeg er også sykemeldt pga min forrige sa. Har en jobb med tunge løft og mye stress, derfor ska jeg ta d rolig til jeg ser hjerte slå... Sjefen min sa hun forstod meg godt :)
Jeg har fortalt det til sjefen min allerede, men sist svangerskap sa jeg ingenting før 11 uker. Var sykemeldt fra uke 6 da.
Denne gangen er jeg ikke sykemeldt enda, men etter denne fæle helga tror jeg nok at jeg ihvertfall skal være delvis sykemeldt. Skal snakke med legen om det på tirsdag.