Sykemeldt...

*FrøkenS*

Flørter med forumet
Jeg har ekstrem kvalme for tiden, og kaster opp 4-6 ganger daglig. På mandag var jeg til legen og hun sykemeldte meg tom. 2/10. Noen andre som er sykemeldt her?

Jeg var overhodet ikke så dårlig sist gang, men sånn som jeg er nå har jeg ingen mulighet for å fungere i jobben min ( er lærer).

Sliter med å få i meg mat, og det lille jeg får i meg ligger å "ulmer" i magen, og kan komme opp igjen tilsynelatende ufordøyd 4 timer etterpå.

Gleder meg sånn til dette er over. Det tar virkelig på psykisk å ha det sånn, og det er stunder jeg tenker at om jeg hadde visst hva som ville komme, ville jeg ikke blitt gravid. Og så får jeg dårlig samvittighet overfor lille spiren når jeg tenker slik. Er rett og slett veldig lei meg for tiden...

Jeg er sykemeldt frem til da jeg også. Har muligens tidlig bekkenløsning :/
Sist jeg var gravid, gikk jeg på  krykker store deler av svangerskapet.Veldig morsomt.
Ser ut som det blir det denne gangen også.

Huff, det hørtes utrolig slitsomt ut!!! Det verste jeg vet er å ha spysjuka og det kan vel kanskje sammenlignes med det på et vis... Jeg skjønner godt at du er sliten og lei da. Du får bare prøve så godt du kan å tenke positivt, slappe av og håpe at det gir seg snart. Ønsker deg masse god bedring!!

Sykemeldt her også frem til den 10/10 pga kasteropp 4-6 ganger om dagen, hodepine, svimmelhet. Også har jeg lavt blodtrykk, lav blodprosent og ikke eksisterende jernlager. Var nesten sykemldt hele forgie ggraviditet også, men legen min anbefalte meg å ta kontakt med jordmor og prøve å bli satt over på svangerskapspenger så for som mulig slik at jeg ikke bruker opp sykemeldingen min.

jeg har også blitt sykemeldt ut neste uke, sliter m kvalme, brekninger og oppkast. har skikkelig dårlig samvittighet! men vet at jeg må tenke på meg selv akkuratt nå, og hva som er best!

Jeg er også sykemeldt, frem til 9/10. Gynekologen min ville ha meg hjemme for jeg har en tung jobb og jeg har mistet 2 ganger før.

Må innrømme at denne gangen har jeg ikke dårlig samvittighet. Heller gå hjemme noen uker isteden for å være kjemperedd for at noe skal hende på jobb. Sjefen min vet om det så alt ok :) Hun vet hva jeg går gjennom for hun har mistet selv og slitt med å bli gravid

Tenkte jeg skulle sykemelde meg jeg også. Ihvertfall til en 50 % stilling slik at jeg kan komme de dagene jeg føler meg bra.

Sånn hadde jeg det sist svangerskap. Fra morgen til kveld. Fikk så vidt i meg litt på kvelden. Nesten innlagt noen ganger også. Det er så slitsomt!!! Jeg føler virkelig med deg. Jeg har også yrke som gjør at det var uaktuelt å jobbe. Raste ned i vekt også. 
Har du hørt med helsestasjon om jordmor kan gi deg akupunktur? Det hjalp meg veldig. Følte meg bedre noen dager etterpå og jeg fikk igjen litt krefter.

Er også grusomt kvalm. Har ikke kastet opp Enda, men går og brekker meg hele tiden. Er fryktelig bale. Kunne godt tenkt meg å holde sengen. Men siden jeg driver for meg selv er sykemelding litt utelukket. Har ingen som kan steppe inn for meg heller. Så dette skal bli festelig kjenner jeg. Jeg var heller ikke dårlig forrige svangerskap, så at det skulle bli så gale, hadde jeg ikke drømt om! Så jeg føler med deg!
Vi får håpe det ikke skal pågå i flere mnd....

Uff, føler virkelig med deg.
Det går vel forhåpentligvis over om noen uker, men skjønner at det er vanskelig å tenke positivt når du er så dårlig. Tydelig at den lille spiren vil teste utholdenheten din litt ekstra i denne tiden. :-)

Riktig god bedring, klem

Forrige svangerskap var jeg sykemeldt hele veien igjennom. Kastet opp til uke 36..
Nå har jeg vært sykemeldt igjen ettersom jeg igjen er dårlig som en gris...
Har mange av de samme tankene om "hva har jeg gjort?!?" Orker jeg virkelig en ny runde med dette her? Sambo og jeg har vel blitt mer eller mindre enige om at om vi mister, så prøver vi ikke igjen..
Får så vondt av mitt lille gull som har sympati vondt i magen sammen med mammaen sin...

Off, det høres veldig slitsomt ut :( er veldig glad det ser ut til at jeg slipper kvalmen denne gangen også! Det må være helt forferdelig :(

Sender en klem, og håper kvalmen gir seg snart!

Takk for sympatien:)

i dag skal samboeren min kjøpe et armbånd på apoteket som visstnok skulle hjelpe mot kvalmen, alt er verdt å prøve.

Har veldig dårlig samvittighet overfor samboer og datteren min på 3 år. jeg orker ikke gjøre noe med henne, og hun er blitt skikkelig grinete og tverr etter jeg ble dårlig.

Krysser fingrene hardt for at dette gir seg rundt 12 uke, og håper alle dere andre som er dårlig også fort blir bedre!

En positiv ting er at jeg hvertfall føler meg gravid!!

Back
Topp