Sykemeldt

Lisee

Elsker forumet
Ja,ja, da var det slutt med jobbing for min del... Var hos legen i dag og ble sykemeldt 100% pga bekkenløsning. Er redd ventetiden blir lang nå, men det er godt jula er snart[:)]
Trives veldig godt på jobb og har derfor jobbet absolutt så lenge jeg kunne, men nå er det altså stopp.[&:]
Skal begynne med svømmetrening for gravide med bekkenløsning nå. Håper dette hjelper noe. Noen av dere andre som går på det?
[:)]

Hm... synd å bli sjukemeldt når du trives så godt i jobben.. men det er jo helsa som er viktigast!
Kan eg få spørre om korleis du er plaga med bekkenløsningen din? Eg har litt vondt heile tida når eg går og sånn. Og det blir skikkelig gale når eg går for lenge og for fort... (f.eks. 1 time som etter-dilter på IKEA..., det var ikkje smart!). Lurer nemlig på om eg kanskje får sjukemelding når eg går til legen...

Ang. svømming og bekkenløsning. Det hadde eg nemlig hørt om, så eg spurte en fysioterapeut eg gikk til i november, om det var bra for bekkenet å svømme. Då svarte han nei, det er ikkje smart... Hm.. eg har lurt litt på det etter på, for eg hadde hørt at det var ein behandlingsmåte, eller iallefall lindring...

jeg fikk beskjed av fysioterapauten min at det er kjempe bra og bade for og røre litt på bekkenet osv....men IKKE svømme.
ellers skulle bading være positivt[:)]

har hvert sykmld i 7mnd jeg nå, utrolig kjedelig.
men som du sier så går nok tiden kjappere nå som jula er kommet[;)]

GOD BEDRING OG HUSK OG TA DET MEST MULIG MED RO[:D][:D]

Smertene kommer når jeg er i bevegelse. Hvis jeg går eller står bare en liten stund, så kommer smertene i lysken og litt oppover magen.
Da stopper alt seg, og jeg må bare sette eller legge meg. Var sengeliggende i 2 dager etter jeg var på jobb i forrige uke. [&:]
Men hvis jeg klarer å holde meg mer i ro, har jeg egentlig ikke så vondt. Varierer veldig fra dag til dag.
Den badinga er med fysioterapaut, tror jeg. Tror også det er meste bevegelser og lite svømming.[:)]

Hei!
Jeg går på vanngym for gravide og synes det er knallbra, det er veldig godt å bevege seg i vann for da belaster en ikke leddene så mye. Ble anbefalt å bruke en joggevest eller belte og jogge i vannet. Har prøvd det og synes det er bra trening.
Uheldigvis er det ikke sikkert at det blir mer vanngym her etter nyttår for da får de ikke støtte fra kommunen lenger. Buhu, hadde håpet å få gått på det så lenge som mulig...

Huff litt kjedelig å bli 100% sykmeldt da.. Jeg går halve dager på jobb jeg, og håper jeg kan fortsette med det til jeg skal ut i permisjon! Godt å kunne se litt folk også [:)]

Fysioterapeuten min sa at å være i vann var kjempebra for bekkenløsning. Hun nevnte ingenting om at svømming var dumt.. Dessverre er et 40 min til nærmeste basseng hvor det er godt og varmt vann, så jeg har ikke orket å reise på det..
Men var i Syden nå og svømte masse. Hadde nesten ikke vondt i bekkenet hele uka der nede jeg.. Hjalp nok veldig at det var varmt!!

jeg har hatt bekkkenløsning siden uke 20, og de hjelper å være i basseng ,men ikke noe greit å bruke svømmebevegelsene med beina, en trener for de meste og ingen svømming.. får også masssage av fysioterapauten ogswå de med positiv effekt.. [:D]

Back
Topp